Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-10-08, 22:56
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fistor
Var det inte nått av gängen som sköt ett pansarskott i den andras lokal? Hände inte så mycket förutom att de vart ett hål i väggen för pansarskott ska ju användas mot hårda mål.

Nån som kan säga om det här har hänt eller inte?

Mig veteligen har dom brukat flera P-skott.
Det totala antalet minns jag inte, Men tror det va 8 eller 6 st som försvann.
Minst två ska väl vara använda som jag mins det.

Den som inte detonerade hade ingenting med målets mjukhet att göra, Den sköts kortare än armeringsstreckan. Då är det bara en jävligt hård grej som kommer flygandes.

Sen va det väl nåt med att dom hade sågat av röret på en har jag för mig. I tron om att man skulle tabort vad dom trodde va ett lock längst fram.


Det här behöver inte vara 100%sant för det är ett tagsen, så jag mins inte hela storyn.

EDIT:
Utöver det så finns dom flesta tänkbara finkalibers vapen hos tyngre gäng. Lika så granater och några P-skott som sagt (förutsatt att inte smartskallarna sabbat dom på nåt vis). Det finns även ksp58or.
Sen har det ju såklart tagits in en hel del. Men troligen inget som kan slå en pv pjäs.
__________________
Senast redigerad av Handguns 2008-10-08 kl. 23:00.
Citera
2008-10-09, 01:27
  #14
Medlem
Gerras avatar
Hej Roger.
Hells Angels och Bandidos brutalitet är i mångt och mycket missuppfattad, och den riktar sig sällan eller aldrig mot den heterosexuella delen av befolkningen. Deras rent yrkesmässiga aktiviteter brukar snarare handla om hot än om faktisk brutalitet.

Det råa våldet – brutaliteten – är i regel av ett homosexuellt slag. Exempel:

"Berättelsen från målsäganden innehåller detaljer präglade av osannolik råhet. Han hävdar att han vid ett otal tillfällen tvingats till bisarra sexlekar och både anala och orala samlag.
Den 16 januari, när den drabbade som vanligt försökte komma undan, skall 30-åringen hårt ha tejpat upp den hotade mannens penis - för att han därigenom skulle vara kapabel att delta i akten."


Från "Medlem i mc-gäng åtalad".

"Upprinnelsen var att några personer med anknytning till Bandidos blev nekade inträde på gayfesten. Två timmar senare skedde attacken med ett hagelgevär."

Från "Bandidos-ledare åtalad för mordförsök".

Fetstilningarna är alla mina.

Motorcyklarna är bara ett vekt svepskäl, och i huvudsak är dessa organisationer intresserade av att bära läder för att sådant ligger i många homosexuella mäns natur, och för att det kan riva lite härligt mot bröstvårtorna.
Bakom lykta dörrar och höga staket ägnar de sig vanligtvis åt svettigt, hårigt, och brutalt bögsex, och organisationernas medlemsantal ökade ordentligt från 1987 i samband med att den hårt kritiserade Bastuklubbslagen (SFS 1987:375) klubbades igenom.

Angående den berömda kanonen så är min kvalificerade gissning att den skulle användas under vissa högtidliga herrtillställningar. Lite som vanliga fistningsträffar, fast av det mer långnaglade slaget. Se gärna Encyclopedia Dramaticas artikel om Goatse för mer information.
Icke jobbsäker länk: http://www.encyclopediadramatica.com/Goatse
Citera
2008-10-09, 01:29
  #15
Medlem
henjses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handguns
Mig veteligen har dom brukat flera P-skott.
Det totala antalet minns jag inte, Men tror det va 8 eller 6 st som försvann.
Minst två ska väl vara använda som jag mins det.

Den som inte detonerade hade ingenting med målets mjukhet att göra, Den sköts kortare än armeringsstreckan. Då är det bara en jävligt hård grej som kommer flygandes.

Sen va det väl nåt med att dom hade sågat av röret på en har jag för mig. I tron om att man skulle tabort vad dom trodde va ett lock längst fram.


Det här behöver inte vara 100%sant för det är ett tagsen, så jag mins inte hela storyn.

EDIT:
Utöver det så finns dom flesta tänkbara finkalibers vapen hos tyngre gäng. Lika så granater och några P-skott som sagt (förutsatt att inte smartskallarna sabbat dom på nåt vis). Det finns även ksp58or.
Sen har det ju såklart tagits in en hel del. Men troligen inget som kan slå en pv pjäs.

Hmm.. får mig att tänka på de killarna som kastade in svenska handgranater i en dansk häktescell utan att trycka tumsäkringarna. Har för mig att även det var MC-relaterat.

HA och Bandidos är nog beredda att använda våld men som de flesta andra liknande organisationer verkar de illa rustade för det kompetensmässigt.
Citera
2008-10-09, 18:48
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henjse
Hmm.. får mig att tänka på de killarna som kastade in svenska handgranater i en dansk häktescell utan att trycka tumsäkringarna. Har för mig att även det var MC-relaterat.

hahaha Det har jag missat! Ja dom försöker ju iaf
Citera
2008-10-09, 18:57
  #17
Medlem
LågOchLångsams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handguns
hahaha Det har jag missat! Ja dom försöker ju iaf

Det känns mer som en "vi kan om vi vill" varning snarare än inkompetens.
Citera
2008-10-10, 07:37
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LågOchLångsam
Det känns mer som en "vi kan om vi vill" varning snarare än inkompetens.

Inkompetens ligger närmare sanningen!

Om jag inte minns helt fel så axlade dom ett av pansarskotten fel väg!
Hur det är möjligt vet jag inte men dom sköt BAKÅT!


"Klart bakåt, skott kommer!"
Citera
2008-10-10, 08:00
  #19
Medlem
pingvinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av discord
Japp det har hänt, om jag inte minns fel skjöt man mot ett fönster. Ingen skadades.

Skjut, skjuta, sköt heter det . Och det hände i Hasslarp/Kattarp norr om Helsingborg första halvan av 90-talet. Bandidos i ena byn, HA i den andra och bara ca 1 km emellan. Det lär ha varit ovanligt lugnt i byarna under tiden klubbarna bodde där (med undantag för p-skottet och ett antal andra mindre incidenter). Byborna som var grannar med klubbarna lär ha haft världens säkraste boende under de åren. Inte ett enda böss som vågade sig i närheten ...
Citera
2008-10-10, 09:38
  #20
Moderator
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wheelgunner
Inkompetens ligger närmare sanningen!

Om jag inte minns helt fel så axlade dom ett av pansarskotten fel väg!
Hur det är möjligt vet jag inte men dom sköt BAKÅT!


"Klart bakåt, skott kommer!"

"Klart framåt, skott kommer!" snarare...
Citera
2008-10-10, 18:25
  #21
Medlem
LågOchLångsams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wheelgunner
Inkompetens ligger närmare sanningen!

Om jag inte minns helt fel så axlade dom ett av pansarskotten fel väg!
Hur det är möjligt vet jag inte men dom sköt BAKÅT!


"Klart bakåt, skott kommer!"

Att de led av sådan inkompetens trodde jag inte. Men som sagt, klart framåt, skott kommer
Citera
2008-10-10, 21:22
  #22
Avstängd
scoremaxs avatar
Det var ju iofs inte det enda dom gjorde fel under kriget, om jag minns rätt.
skulle spränga en husvägg, varpå dom lade sandfördämningen mot väggen, och därefter laddningen..rutorna på andra sidan gatan gick i parti&minut, men väggen stod kvar.

Tror också dom kastade Handgranater över en bangård, men målet var ca 60 meter bort, varför granaterna detonerade tämligen ofarligt mitt på bangården.

Har för mig det gick till så, någon som minns?
Citera
2008-10-10, 21:31
  #23
Medlem
Sigge skoogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LågOchLångsam
Säga vad man vill om HA, men de ska ha cred för att ha ordnat en pvpj 1110 och transporterat den till Sverige utan att bli tagna.
Jag betvivlar att de hade tänkt att använda den, utan kunnig personal är den ganska så ineffektiv. Dessutom är det inte så diskret att rulla upp framför en värdetransport med en lastbil, slänga av kapellet och dra av ett skott för att sedan hämta vad som nu kan tänkas finnas kvar.
Men ack vad spektakulärt rån.
Innan du böjar skinna till fantasierna "att dom transporterar in den I sverige" så finns det ett antal av dom på marknaden!
Citera
2008-10-11, 00:19
  #24
Medlem
LågOchLångsams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sigge skoog
Innan du böjar skinna till fantasierna "att dom transporterar in den I sverige" så finns det ett antal av dom på marknaden!

Jag är inte så hemma i den branschen, förutsatt att du menar att den finns att tillgå på mindre lagliga sätt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback