2009-03-10, 21:23
Medlem
MothmanBudss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smartypants
Vilka är dom rika människorna i fråga, vilka länder, och hur gör dom länderna fattiga?

"ska ha att"?

USA i alla länder dom har gått in i har befolkningen fått lida massor, fattigdom har inträffat stenhårt för att amerikanska företag tar över marknaden vilket resulterar att småhandlarna blir utkonkurrerade.

England, Holland osv som begav sig till Afrika och skapade provinser och när dom senare lämnade så skapade det enorma krig mellan de olika stammarna och som levt kvar idag.

Men snälla, du vet väl vad jag menar att om en ska ha att bra ska alla ha att bra :S För fan sluta häng upp dig på småsaker. Det är det mest irriterande på såna här forum :S
Citera
2009-03-10, 22:05
Medlem
smartypantss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MothmanBuds
USA i alla länder dom har gått in i har befolkningen fått lida massor, fattigdom har inträffat stenhårt för att amerikanska företag tar över marknaden vilket resulterar att småhandlarna blir utkonkurrerade.
Först pratar du om USA "har gått in i", och sedan om amerikanska företag. Det verkar som om du inte förstår skillnaden, vilket nog förklarar en del av din förvirring.

Men jag vill fortfarande ha svar på vilka dom rika människorna är, namn tack, och vilka länder dom har åkt till, och hur länderna har blivit fattiga pga detta.

Citat:
England, Holland osv som begav sig till Afrika och skapade provinser och när dom senare lämnade så skapade det enorma krig mellan de olika stammarna och som levt kvar idag.
Ja, det är sant. Notera hur detta inte har nånting med det vi diskuterar att göra, nämligen marknadsekonomi. Kolonialism är inte marknadsekonomi.

Citat:
Men snälla, du vet väl vad jag menar att om en ska ha att bra ska alla ha att bra :S För fan sluta häng upp dig på småsaker. Det är det mest irriterande på såna här forum :S
Det är bara det att "Ha att bra" inte är Svenska. Jag gissar att du menar "Ha det bra"?

Jag anser att alla skall ha det bra. Helt oavsett om "en" har det bra eller inte. För du menar väl inte att det är OK om ALLA har det dålig?
Citera
2009-03-10, 23:14
Medlem
MothmanBudss avatar
Citat:
Först pratar du om USA "har gått in i", och sedan om amerikanska företag. Det verkar som om du inte förstår skillnaden, vilket nog förklarar en del av din förvirring.

Men jag vill fortfarande ha svar på vilka dom rika människorna är, namn tack, och vilka länder dom har åkt till, och hur länderna har blivit fattiga pga detta.

Ja, det är sant. Notera hur detta inte har nånting med detvi diskuterar att göra, nämligen marknadsekonomi. Kolonialism är inte marknadsekonomi.

Det är bara det att "Ha att bra" inte är Svenska. Jag gissar att du menar "Ha det bra"?

Jag anser att alla skall ha det bra. Helt oavsett om "en" har det bra eller inte. För du menar väl inte att det är OK om ALLA har det dålig?

Amerikanska företag är USA, det är det som är hela grejen. USA är inget land, det är en samling företag som styr det sk. landet. Cuba, Iraq mfl. Kolla zeitgeist så har du en gammal "economic hitman" som sitter och pratar om DET. Eller använd vår vän youtube om du orkar, om du inte är för tjock då förstås. Kan ju vara svårt att röra fingrarna och ta sig dit menar jag.

Åh snälla lägg ner den tjockisattityden, den är seriöst riktigt tråkig. Jag tror inte jag är den enda som tycker DET heller. Nej jag vill att alla ska ha DET bra. Förlåt för att min svenska inte duger till dig tjockis. Men du som är så smart borde väl förstå vad jag menar eller är du mentalt handikappad på något sätt så du har svårt att förstå vad folk säger till dig? Tror det ligger något i det jag precis sa.
Senast redigerad av MothmanBuds 2009-03-10 kl. 23:17.
Citera
2009-03-10, 23:16
Medlem
youknowmes avatar
igår var det Z-day 9 mar jag undrar om nån har litte info på aktiviteter det mesta hände i stocholm och lund

tyvär inget i gbg men nästa år kanske
Citera
2009-03-10, 23:18
Medlem
MothmanBudss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av youknowme
igår var det Z-day 9 mar jag undrar om nån har litte info på aktiviteter det mesta hände i stocholm och lund

tyvär inget i gbg men nästa år kanske

z day är 15 mars i lund
Citera
2009-03-10, 23:36
Medlem
smartypantss avatar
Citat:
Amerikanska företag är USA, det är det som är hela grejen. USA är inget land, det är en samling företag som styr det sk. landet.
Suck.

Skall vi försöka släppa idiotiska fantasier och diskutera verkligheten istället?

Citat:
Cuba, Iraq mfl. Kolla zeitgeist så har du en gammal "economic hitman" som sitter och pratar om DET. Eller använd vår vän youtube om du orkar, om du inte är för tjock då förstås. Kan ju vara svårt att röra fingrarna och ta sig dit menar jag.

Citat:
Åh snälla lägg ner den tjockisattityden, den är seriöst riktigt tråkig. Jag tror inte jag är den enda som tycker DET heller. Nej jag vill att alla ska ha DET bra. Förlåt för att min svenska inte duger till dig tjockis. Men du som är så smart borde väl förstå vad jag menar eller är du mentalt handikappad på något sätt så du har svårt att förstå vad folk säger till dig? Tror det ligger något i det jag precis sa.
Jag fattade ju vad du sa, till slut.

Jag tror inte det ligger nånting i nåt du säger. Och i det här inlägget sa du ingenting, förutom att du blir förbannat på mig för att din svenska är svårbegriplig, och att du inte förstår skillnaden på ett amerikanskt företag och USAs regering.

Du verkar gilla ordet tjock. Det verkar vara det du är i huvudet, kort sagt. Du har inga argument att komma med, bara paranoid idioti.

Säg till om du tröttnar på dina paranoida hasch-fantasier och vill ha reda på hur verkligheten fungerar.
Citera
2009-03-11, 00:04
Medlem
526s avatar
Citat:
Nej, det menar dom inte. Det är en lögn, som är till för att människor som inte gillar politik skall bli attraherade. Det är för att dom inte är intresserade av politisk medvetna människor, dom är intresserade av lättlurade människor som inte kan nåt om politik
.
Nej. De menar att Z inte kan placeras på vänster-höger skalan.

Citat:
Jaha. Och allt dom menar menar dom och underbygger med den här typen av lögner. Det här är inte dom dominerande rollerna.
De flesta är anställda. Eller hur menar du nu?

Citat:
Visst är det så
.

Citat:
Jag köper inga onödiga saker. Jag känner inte nån som köper onödiga saker. Köper du onödiga saker?
Det märks att du inte vet ett skit om marknadsföring.

Citat:
Vad är det för nonsens. Det är fortfarande konsumenterna som har makten. Om du konsumerade mindre "onödiga" saker skulle du antingen investera, eller konsumera mer nödvändiga saker. Det ändrar inte nån maktbalans. Problemet är väl, om du nu köper onödiga saker, att du använder din konsumentmakt på ett idiotiskt sätt. Gör inte det då.
Om alla köpte från företag de själva ägde skulle globala företag förlora makt. Är det oklart? Fattade du inte det första gången jag skrev det?

Citat:
Det gör dom. Det kallas "starta företag". Det sker hela tiden. Det ändrar ingen som helst slags ekonomisk maktbalans.
Nej . privata företag och kooperativt ägda företag är inte samma sak.

Citat:
Ja, det kan du ge dig fan på är gång på riktigt, Och det har varit igång dom senaste typ 6000 åren. Det är så ekonomi fungerar och alltid har fungerat. Hur fan tror du storföretagen började?
Se svar ovan

Citat:
Jaha? Och? det dom säger är att inget kan tillverkas som inte har en planerad datum där det kommer sluta att funka. Det är en lögn
.

Citat:
Jaha. Skapa dig då ett behov av att förstå saker innan du uttalar dig.

Mmm . .en sak jag lärt mig är den sk "repetitionprincipen" Den går ut på att konsekvent upprepa vissa nyckelord. Du har på ca 100 sidor spammat orden "nej" "fel" "nonsens" i var och varannan mening. Vilket tyder på att du har en förutbestämd åsikt du till varje pris SKA hamra in, what so ever.
Det undergräver din trovärdighet rejält.
Ditt ovanstående inlägg tyder på att du är enkelspårig och totalt inskränkt i din egen begreppsvärld. Må vara att du är produktiv i ditt debatterande.

Ingenting kan vara 100% fel, vilket du hävdar. Alla har fel utom du, som bara har rätt. Om du är så smart måste du inse problematiken med det.
Har du något positivt att säga om Z? Det måste ju finnas NÅGOT, eller hur. Rent vetenskapligt finns inget som BARA är fel. Det blir liksom helt ofalcierbart annars.
Senast redigerad av 526 2009-03-11 kl. 00:07.
Citera
2009-03-11, 00:12
Medlem
youknowmes avatar
Citat:
z day är 15 mars i lund

ok fan va bra jag trodde det var över funderar på om man inte kan sätta upp en ute bio med en projektor nånstans inte för centralt men så folk kan kolla det ska väl inte behövas tillstån för det så länge man inte stör allmänheten ?
Citera
2009-03-11, 00:27
Medlem
smartypantss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Nej. De menar att Z inte kan placeras på vänster-höger skalan.
Då hade dom sagt det. Det sa dom inte.

Citat:
De flesta är anställda. Eller hur menar du nu?
Jag tyckte jag var rätt klar. Kan du utveckla vad som var otydligt?

Citat:
Det märks att du inte vet ett skit om marknadsföring.

Citat:
Om alla köpte från företag de själva ägde skulle globala företag förlora makt. Är det oklart? Fattade du inte det första gången jag skrev det?
Jo, jag fattade precis. Om alla köpte från företag dom själva ägde, så krävs det att dom företagen är globala. Och då skulle dom företagen har massor av makt. Och eftersom många ägde dom, skulle ingen av ägarna ha makt.

Och gissa vad: Det är ungefär så det ser ut idag. Vilket jag förklarade. Fattade du inte första gången jag skrev det?

Citat:
Nej . privata företag och kooperativt ägda företag är inte samma sak.
I det här sammanhanget är skillnaden irrelevant.

Citat:
Mmm . .en sak jag lärt mig är den sk "repetitionprincipen" Den går ut på att konsekvent upprepa vissa nyckelord. Du har på ca 100 sidor spammat orden "nej" "fel" "nonsens" i var och varannan mening. Vilket tyder på att du har en förutbestämd åsikt du till varje pris SKA hamra in, what so ever.
Nej, pucko, det betyder att det du säger är fel och nonsens. Jag har inga förutbestämda åsikter. Jag fungerar inte så.

Citat:
Ditt ovanstående inlägg tyder på att du är enkelspårig och totalt inskränkt i din egen begreppsvärld. Må vara att du är produktiv i ditt debatterande.
Vad är det du inte förstår i det jag skrev?

Citat:
Ingenting kan vara 100% fel, vilket du hävdar.
Jodu, det kan du ge dig fan på att det kan. Däremot kan inget vara 100% rätt. Men det är en annan sak.

Citat:
Alla har fel utom du, som bara har rätt. Om du är så smart måste du inse problematiken med det.
Ja, det hade varit problematiskt, om det vore så. Men så är det inte.

Citat:
Har du något positivt att säga om Z?
Att dom är teknikpositiva är ju bra.

Citat:
Rent vetenskapligt finns inget som BARA är fel. Det blir liksom helt ofalcierbart annars.
Nu har du nog fått falsifierbarhet om bakfoten.
Citera
2009-03-11, 00:44
Medlem
youknowmes avatar
Citat:
Nej. Jag tror inte du har fattat det här konceptet med diskussion.

nej min lilla vän det är du som inte har fattat det här konceptet med diskussion.

Man diskuterar med någon,
hittills har du bara argumenterat emot alla.

du är mest citerad och har flest inlägg på tråden men inte ett enda vettigt ord elr en uns av själv distans.
jag vet att du inte har en aning om vad jag menar vilket får mig att tro att du är ett datorprogram, och självklart har jag fel och är dum i huvudet

men till alla som är seriösa så tycker jag att vi fokuserar på ämnet TZM
Senast redigerad av youknowme 2009-03-11 kl. 01:02.
Citera
2009-03-11, 01:02
Medlem
youknowmes avatar
Rent teoretiskt
om man kollar upp alla källor osv på första Z filmen, den 1 delen som handlar om religion och faktan stämmer.

så ska det väl i teori vara möjligt att impregnera en del fakta i den svenska läroplanen i religion kunskap.

skolan lurar våra barn i religion
om vetenskapligt bevisat fakta finns om att tex jesus har funnits i andra former & namn i tidigare civilistioner och kan ses som en myt för dom som vill tolka det så ?

frågan var om/hur man kan uppdatera läroplanen med vetenskapligt bevisat fakta
Citera
2009-03-11, 01:16
Medlem
smartypantss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av youknowme
nej min lilla vän det är du som inte har fattat det här konceptet med diskussion.

[b] Man diskuterar med någon,
hittills har du bara argumenterat emot alla.
Vad tycker du jag skall göra då? Sitta och hålla med när ni har fullständigt fel?

Citat:
du är mest citerad och har flest inlägg på tråden men inte ett enda vettigt ord elr en uns av själv distans.
Du är en idiot.

Citat:
jag vet att du inte har en aning om vad jag menar
Jag förstår precis vad du menar. Problemet är att du har fel, och du fattar inte när jag förklarar hur.

Citat:
men till alla som är seriösa så tycker jag att vi fokuserar på ämnet TZM
Ja, tack. Jag har upprepade gånger förklarat varför deras ekonomiska teorier inte håller. Varje gång nån fattar reagerar dom som du: Med personangrepp. Hur vore det om nån antingen talar om varför jag har fel, eller erkänner att jag inte har det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in