• 3
  • 4
2010-11-13, 17:58
Medlem
lendrygghs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Jag har både serverat och blivit serverad denna vedervärdiga ursäkt till spolierad kyckling tämligen många gånger .

Tyvärr hjälper det inte att kycklingen eller de andra ingredienserna är av hög kvalité. Jag har till och med lagat denna rätt utomlands (på begäran) på en äkta Bresse-kyckling och första klassens italiensk pancetta och resultatet har inte varit bättre. Det är helt enkelt den där jäkla bananen i kombination med nötterna som jag inte står ut med (och många andra också). Sorry.

~Paul~
Som sagt, det är jordnöten som är ormen i paradiset.

Bacon, banan, kyckling, grädde, ris! *dånar/kollapsar i vällust*
Citera
2010-11-13, 18:17
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lendryggh
Som sagt, det är jordnöten som är ormen i paradiset.

Bacon, banan, kyckling, grädde, ris! *dånar/kollapsar i vällust*
Haha, OK. Jag skulle också riskera kollaps men pga andra orsaker som sagt var .

~Paul~
Citera
2010-11-13, 23:27
Medlem
Pasiphaes avatar
Tror aldrig jag träffat någon som INTE gillar denna underbara rätt!
Citera
2010-11-13, 23:56
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pasiphae
Tror aldrig jag träffat någon som INTE gillar denna underbara rätt!
Då får dePaul och jag bilda en klubb. Jag är heller inget fan av denna mystiska rätt. Jordnötter i mat kan väl vara OK, men bananer? Till frukost- ja, till mellanmål - ja, till dessert - ja, men så tammefan inte i en varmrätt! Detta, plus att de få gånger jag tvingats äta FJ, så har det varit Uncle jävla Bens äckliga ris "som inte klibbar". Myrägg och bananer? Tack men jag avstår!
Citera
2010-11-14, 08:29
Medlem
T.B.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Då får dePaul och jag bilda en klubb. Jag är heller inget fan av denna mystiska rätt. Jordnötter i mat kan väl vara OK, men bananer? Till frukost- ja, till mellanmål - ja, till dessert - ja, men så tammefan inte i en varmrätt! Detta, plus att de få gånger jag tvingats äta FJ, så har det varit Uncle jävla Bens äckliga ris "som inte klibbar". Myrägg och bananer? Tack men jag avstår!

Sign me up.

Avskyr denna rätt. Söt och sliskig. Förstår att barn kan tycka att det är gott men nä, inget för mig.

Banan funkar inte i nåt annat än en fruktsallad eller naturell. Att värma upp banan är ett recept för katastrof.

OffT: Ananas är en annan frukt jag hatar uppvärmd.
Citera
2010-11-14, 08:32
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Precis!!

Banan som mellanmål, i en shake eller i en split med glass och choklad är OK. Bakad banan med smält smör, råsocker/muscovado, kanel och några droppar citronsaft tillsammans med lättvispad grädde är till och med jäkligt gott. Men i en huvudrätt?!? Nej, tack!

Vi är för övrigt tre stycken som inte står ut med denna "djävulens röra". Strange Days verkar heller inte vara alldeles överförtjust i den .

~Paul~
Citera
2011-02-07, 10:06
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Lagar sällan mat men fick en förfrågan om att göra denna och jag blir lite förvirrad över "vispa grädden" i receptet, ska det alltså vara vispad grädde i denna? Ungefär som om det vore en efterrätt? Låter läskigt och funderar redan på att hoppa av projektet.

Annars vet man ju sedan tiden då man åt pizza ute att bananer och kyckling funkar helt ok ihop
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in