Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-10-08, 13:05
  #1
Medlem
Vad har hänt med alla gamla gäng, dom som man kolla på film om när man va liten, Gudfadern, Donni Brasco m.m.

Dom har ju rensat upp rejält i italien de senaste åren, så där kan man ju förstå att dom börjat chilla lite på maffia verksamheten, men har vi inga sådana oldschool "klassiska" maffias i sverige, som rör sig i kostymer, åker stora karavaner med lyxbilar. Sådana som alla vet är farliga, men ändå ger tillbaka något till samhället.

Vart är alla dom?

Eller ser jag för mycket på film!?
2008-10-08, 13:08
  #2
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Christianaye
Vad har hänt med alla gamla gäng, dom som man kolla på film om när man va liten, Gudfadern, Donni Brasco m.m.

Dom har ju rensat upp rejält i italien de senaste åren, så där kan man ju förstå att dom börjat chilla lite på maffia verksamheten, men har vi inga sådana oldschool "klassiska" maffias i sverige, som rör sig i kostymer, åker stora karavaner med lyxbilar. Sådana som alla vet är farliga, men ändå ger tillbaka något till samhället.

Vart är alla dom?

Eller ser jag för mycket på film!?

Du ser för mycket på film, vad är det han säger i Mafia (filmen)?
-Knark?!? Vi sysslar inte med knark, vi sysslar med utpressning, mord, gambling och prostitution.
2008-10-08, 13:12
  #3
Medlem
Maffian finns väl kvar i Italien till en viss grad, det kanske inte är någon Don liguini som går runt och får sin hand kysst hela tiden. Tror att dem måste gömma sig mera i dagens samhälle, känns som att polisen är lite hårdare nu.
2008-10-08, 13:29
  #4
Medlem
mr.falkens avatar
baltikstaterna har väl oxå nån sorts maffia kvar. var nått på insider om det men då skall man oxå ta insider med en nypa salt har jag upptäckt...
2008-10-08, 19:50
  #5
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Att starta trådar baserat på Gudfadern känns inte helt rätt...

*tråd låst*

// Mod

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback