Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-10-08, 04:46
  #1
Medlem
EvilTouchs avatar
Först och främst vill jag be om ursäkt om just detta tagits upp tidigare. Jag är inloggad via mobilen och det är ganska svårt att hitta saker..

Hur som helst. En vän till mig vill att jag tar ett blodprov så att jag kan visa att jag inte tagit droger.. Saken är den att jag rökte hasch för en vecka sedan. Kommer detta att synas då man gör ett frivilligt prov och de letar efter droger? Har hört ca 12-24 timmar i blodet annars, men de kanske gör en annan analys på mig?

Forts...
2008-10-08, 04:49
  #2
Medlem
EvilTouchs avatar
Vad ska jag säga att jag ska göra för test? Hur ska jag göra för att klara mig?

Någon som vet vad det kostar att göra ett sådant test?

Tacksam för snabba svar!
2008-10-08, 06:57
  #3
Medlem
boredyouths avatar
Såvitt jag vet är det vanligaste urinprov, har bara blivit ombedd att göra blodprov två gånger utav, 150?

Är inte sådär jätteinne på CB längre, men kör på cvitaminjoxet (placebo eller inte, jag inbillar att det har hjälpt mig att bli ren snabbare från cb) och drick mycket vatten, 3-4liter per dag, inte allt på samma gång, och dra ut på skiten några dagar till för säkerhetsskull, om du nu skulle bli ombedd att göra UP ist för blodprov.
2008-10-08, 07:29
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EvilTouch
Hur som helst. En vän till mig vill att jag tar ett blodprov så att jag kan visa att jag inte tagit droger..
Newsflash: Du har tagit droger.

Vad är det för “vän” som inte tror på vad du säger utan ett blodprov? Och vad är du för “vän” som ljuger för honom/henne?
2008-10-08, 09:39
  #5
Medlem
mr.falkens avatar
Har hört ca 12-24 timmar i blodet

då har du inte hört mycket du inte tror du skall skaffa en dator & forska lite mer är på Flashback & andra ställen innan du startar en tråd.

upp till en månad kan det sitta i vid aktiv rökning sen är det helt upp till hur mycket du har rökt & vad du gör & vem du är. har du rökt Vid enstaka tillfällen så kan en vecka räcka om vi säger så. som tidigare talare, drick vatten & hoppas på det bästa. Sen sa din polare BLODPROV? lät mer som han/hon ville skrämmas för det är verkligen inte billigt, blir isåfall pissprov om något...

sen tror jag ett frivilligt drogtest utan myndighetsinblandning inte skickas vidare till polisen utan där ligger du nog säkert så gå med på det för jag tror det låter som en bluff.
__________________
Senast redigerad av mr.falken 2008-10-08 kl. 09:41.
2008-10-08, 11:37
  #6
Medlem
Patteees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.falken
Har hört ca 12-24 timmar i blodet

då har du inte hört mycket du inte tror du skall skaffa en dator & forska lite mer är på Flashback & andra ställen innan du startar en tråd.

upp till en månad kan det sitta i vid aktiv rökning sen är det helt upp till hur mycket du har rökt & vad du gör & vem du är. har du rökt Vid enstaka tillfällen så kan en vecka räcka om vi säger så. som tidigare talare, drick vatten & hoppas på det bästa. Sen sa din polare BLODPROV? lät mer som han/hon ville skrämmas för det är verkligen inte billigt, blir isåfall pissprov om något...

sen tror jag ett frivilligt drogtest utan myndighetsinblandning inte skickas vidare till polisen utan där ligger du nog säkert så gå med på det för jag tror det låter som en bluff.

RMV påstår 8-12 timmar i blodet såvida du inte är kronisk rökare, då kan det sitta aningen längre.
Så vad snackar DU om

Enstaka röktillfällen kan spåras i urinen upp till 4 dagar.
2008-10-08, 12:11
  #7
Medlem
mr.falkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patteee
RMV påstår 8-12 timmar i blodet såvida du inte är kronisk rökare, då kan det sitta aningen längre.
Så vad snackar DU om

Enstaka röktillfällen kan spåras i urinen upp till 4 dagar.

jaså, måste be om ursäkt då men gärna en Länk som backar upp vore trevligt?

men alltså, om nu ditt påstående stämmer. Man kan ju neka ifrån sej pissprov & då tar dom bara blodprov så då är det ju skitenkelt isåfall att komma undan om man är små rökare ???
2008-10-12, 15:25
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.falken
jaså, måste be om ursäkt då men gärna en Länk som backar upp vore trevligt?

men alltså, om nu ditt påstående stämmer. Man kan ju neka ifrån sej pissprov & då tar dom bara blodprov så då är det ju skitenkelt isåfall att komma undan om man är små rökare ???

Hade varit intressant om du hade kunnat visa källa på att CB dagligt bruk kan sitta upp till 30 Dagar i BLODET.

Jag har fått för mig att det bara sitter några dagar längre än för en som röker 1 gång.

I urinen är det väl metabolismer dem mäter och det är därför dem kan spåra det så länge?
2008-10-12, 17:42
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whockie
I urinen är det väl metabolismer dem mäter och det är därför dem kan spåra det så länge?

Stämmer bra det
2008-10-13, 00:38
  #10
Medlem
Patteees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.falken
jaså, måste be om ursäkt då men gärna en Länk som backar upp vore trevligt?

men alltså, om nu ditt påstående stämmer. Man kan ju neka ifrån sej pissprov & då tar dom bara blodprov så då är det ju skitenkelt isåfall att komma undan om man är små rökare ???

Ja man kan neka pissprov och bör göra det om man nu rökt på. RMV (rättsmedicinalverket) är källan, http://www.rmv.se/rk/cannabis.html.
2008-10-13, 12:29
  #11
Medlem
trovallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.falken
jaså, måste be om ursäkt då men gärna en Länk som backar upp vore trevligt?

men alltså, om nu ditt påstående stämmer. Man kan ju neka ifrån sej pissprov & då tar dom bara blodprov så då är det ju skitenkelt isåfall att komma undan om man är små rökare ???

Japp tar man blodprov är man rätt säker om man inte rökt på ett tag.

Hos polisen finns det ingen föreskrift hur en kroppsbesiktning ska gå till, men dryga ut på tiden och pissa inte så blir det blodprov


Vilka analysmetoder använder RMV för att spåra cannabiskonsumtion via blodprov?
- Bestämning av tetrahydrocannabinol (THC) med gaskromatografi-masspektrometri (GC-MS).

Hur lång tid efter konsumtion är det möjligt för RMV att spåra cannabismissbruket via blodprov?
- Ca 3-12 timmar efter rökning av cannabispreparat.

Hur förlänger konsumtionsmängden och kontinuerligt missbruk spårbarhetstiden?
- Rökning av större mängd gör att man kan hamna i övre delen av ovannämnda tidsintervall, möjligen även förlänga det något om det är fråga om mycket stor mängd. Om kontinuerligt missbruk innefattar cannabisrökning flera gånger om dagen är det möjligt att THC hela tiden kan påvisas i blodet.

Dom här svaren gavs av en överläkare och en kemist på RMV(Rättsmedicinalverket).
2018-02-22, 18:35
  #12
Medlem
526s avatar
En vän (ja sant) har blivit anklagad för att vara missbrukare.
Kan man ta ett frivilligt test som visar långt bak i tiden? Personen har aldrig tagit droger.
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback