Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-10-08, 03:14
  #1
Medlem
painkiller118s avatar
Hej, har brukat diverse kodein preparat till och från i flertalet år. trots det så slår det mig att jag fortfarande inte har någon exakt metod eller något tillvägagångsssätt för att få bäst verkan av det.det är liksom fortfarande så att ibland funkar det - ibland inte alls. (nu snackar jag om oralt intag och inget annat, och heller inte att göra en CWE.)

jag vet givetvis att det är bäst att ta flera vid samma tillfälle än att dela upp doser då kodeinet till slut blockerar sig själv (när man så att säga fyller på).

jag vet också att det är bäst att ta på tom mage.

jag antar också att jag har börjar få rätt hög tolerans mot det - men det förklarar ändå inte varför jag ibland kan få ett helt ok rus/myskänsla på så lite som 3-4 st 30 mg. (ej 50 mg som jag skrev först!) (citodon, panocod etc). och ibland känner jag inte något speciellt av 5-6 stycken förutom histamineffekten.

det verkar som kodein är aningen lurigt. ibland funkar det ibland inte. fast man gör som man brukar och till och med har hållit upp ett par dagar.

nån som vet hur man gör för att maxa effekten av kodein.???? (förutom tips som CWE och typ då "skjuta upp" - om det nu ens går.)


i övrigt - finns svar i någon annan tråd så hänvisa mig gärna dit.

/painkiller118
__________________
Senast redigerad av painkiller118 2008-10-08 kl. 03:58.
Citera
2008-10-09, 09:42
  #2
Medlem
Xalterads avatar
Krossa tabbarna och gör en bomb/lös i vatten och drick.
Du kan även låta dem glida in bakvägen, men biotillgängligheten med kodein är så hög oralt så det är knappt någon skillnad.
Du kan även blanda i tramadol för att få en riktigt god coctail för en billig peng.
Citera
2008-10-09, 17:01
  #3
Medlem
Slingshots avatar
Ta dom på tom mage.
Citera
2008-10-09, 17:37
  #4
Medlem
Crinells avatar
Jag känner av mera om jag inte är sysselsat typ när jag ligger och degar i soffan och kollar på en film eller är ute på balkongen och tar en cigg.
Citera
2008-10-09, 17:46
  #5
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crinell
Jag känner av mera om jag inte är sysselsat typ när jag ligger och degar i soffan och kollar på en film eller är ute på balkongen och tar en cigg.

Samma här, på kodein ska man helst ligga ner o mysa.
Citera
2008-10-09, 21:02
  #6
Medlem
Zazazas avatar
Jag brukar ta på tom mage och sen ca 15-20min efter intag äta något.
Då brukar det iaf för mig slå hårdast.
Sen kan man också göra färskpressad grape juice.
Dricka ca 1liter sen vänta 30min sen ta kodeinet.
Tydligen ska det slå som hårdast på detta vis.
Jag har aldrig provat detta men finns trådar om det om du söker.
Citera
2008-10-09, 21:52
  #7
Medlem
SMD FBs avatar
Ta aldrig kodein IV, livsfarligt! Prova att blanda med en lågdos benzo. Funkar för de flesta opioider.
Citera
2008-10-09, 22:40
  #8
Medlem
painkiller118s avatar
ni som tar kodein, ungefär hur mycket/hur stora doser tar ni?
beror självklart på längd/vikt samt tolerans ...själv tar jag allt från 2 till 10 st citodon /panocod per dag...blir runt ett 100 pack på
3 veckor... man får väl börja ta "vita veckor" för att vila upp levern...
Citera
2008-10-10, 00:59
  #9
Medlem
käkar typ 200-300mg , har aldrig ätit under 200, aldrig över 300, tycker det räcker. äter inte ofta.
Citera
2008-10-10, 08:08
  #10
Medlem
SMD FBs avatar
Dom gångerna jag har tagit kodein tog jag 500-600mg, CWE.
Citera
2008-10-10, 09:21
  #11
Medlem
Jag var kodeinberoende i många år. Har testat doser någonstans kring 800mg om inte mer. Anser själv att det inte finns någon anledning att gå över 300mg eftersom högre doser ger fler bieffekter än god effekt. Såvida man inte måste ta högre doser för att inte bli sjuk.
Citera
2008-10-10, 11:56
  #12
Avstängd
rockdolls avatar
Var uppe i ca 300-500 mg/dag när jag hamnade på avgiftningen. Bästa sättet för mig var att krossa dem i mortel, bomba, svälja ett par benso och sen lägga sig i sängen och invänta ruset.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback