Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-10, 19:53
  #7729
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Har aldrig fastnat för den svenska varianten men börjat kika på den engelska som jag tycker är mycket bättre. Först och främst gillar jag upplägget mer. 1 timmes program med alla 4 gästerna istället för att ägna en halvtimme åt varje gäst. För mycket dötid, massa fjantandes med att gå runt hos folk och att värden är ute och handlar.

Sen är personerna som är med i programmen mer underhållande att följa. Blir mer konflikter och intressanta samtalsämnen. Nu senast såg jag någon fängelsevakt som drog upp diskussion kring dödsstraff. Blev minst sagt dålig stämning hehe (han var för det alltså)
Jag tittade på den engelska varianten då jag jobbade i London för knappt 10år sedan. Glömmer aldrig då en av gästerna fiskade upp värdens dildo i sovrummet. :-)
Citera
2018-10-11, 19:42
  #7730
Medlem
Jag är ett år äldre än Marlon men han känns flera gånger vuxnare än mig, redan barnfamilj, ett najs hus m.m. Hade aldrig gissat på 26, aldrig någonsin. Även hans sätt känns vuxnare än genomsnittet för hans ålder och generation!
Citera
2018-10-11, 19:57
  #7731
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JT63
Jag tittade på den engelska varianten då jag jobbade i London för knappt 10år sedan. Glömmer aldrig då en av gästerna fiskade upp värdens dildo i sovrummet. :-)

Minns när det var en snubbe som hade ett par gamla kalsonger liggandes på golvet framför spisen minuterna innan gästerna kom.
Citera
2018-10-12, 09:23
  #7732
Medlem
mahutma_homos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Papaoutai
Jag är ett år äldre än Marlon men han känns flera gånger vuxnare än mig, redan barnfamilj, ett najs hus m.m. Hade aldrig gissat på 26, aldrig någonsin. Även hans sätt känns vuxnare än genomsnittet för hans ålder och generation!

Du ska vara glad att du inte är som honom. Han är lika mogen och slemmig som en kvarglömd banan i en träningsväska.

Verkar allmänt pretentiös och osäker då han måste hävda sina kunskaper hela tiden. Han försöker använda ett sofistikerat språk, misslyckas fatalt att hitta de målande ord han söker. Han rabblar sökord (Som Morgan sa.) Killen behöver ta ut pinnen ur röven och försöka ha lite roligt. "Friskt" använde han om var och varannan rätt, "En karusell i munnen" *smackar med läpparna* använde han om det han inte gillade. Vem säger ens så? Karusell använde min lågstadielärarinna som liknelse. Scenen när han var ute i naturen och rullade sig i floskler var smärtsamt pinsam. Den hade platsat som sketch i valfritt humorprogram.

Hans hus som du skriver om ser ju ut som ett slumpmässigt uppslag i en Ikeakatalog, vitt, tråkigt och personlighetslöst. Som byggt för att plocka billiga statuspoäng bland sina medeklassvänner i Helsingborg. Men jag antar att det passar hans personlighet i alla fall.
Citera
2018-10-12, 11:46
  #7733
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mahutma_homo
Du ska vara glad att du inte är som honom. Han är lika mogen och slemmig som en kvarglömd banan i en träningsväska.

Verkar allmänt pretentiös och osäker då han måste hävda sina kunskaper hela tiden. Han försöker använda ett sofistikerat språk, misslyckas fatalt att hitta de målande ord han söker. Han rabblar sökord (Som Morgan sa.) Killen behöver ta ut pinnen ur röven och försöka ha lite roligt. "Friskt" använde han om var och varannan rätt, "En karusell i munnen" *smackar med läpparna* använde han om det han inte gillade. Vem säger ens så? Karusell använde min lågstadielärarinna som liknelse. Scenen när han var ute i naturen och rullade sig i floskler var smärtsamt pinsam. Den hade platsat som sketch i valfritt humorprogram.

Hans hus som du skriver om ser ju ut som ett slumpmässigt uppslag i en Ikeakatalog, vitt, tråkigt och personlighetslöst. Som byggt för att plocka billiga statuspoäng bland sina medeklassvänner i Helsingborg. Men jag antar att det passar hans personlighet i alla fall.

+1 på den. De övriga deltagarna verkade mycket säkrare i sig själva. Han gick in med hög svansföring och jag tror säkert att det han serverade var gott. Men det var näppeligen "svårt", vilket då gör att de små detaljerna avslöjar personen ifråga. Om man ska servera enkel mat, och ha hög svansföring måste man vara noggrannare med vad man ställer fram. "Siciliansk pizza" med serranoskinka(spansk lufttorkad skinka, och den billiga varianten som ingen spanjor skulle bjuda gäster på). Och till förrätt?? Hallå?!
Vidare, som Rebecca invände mot, var det den billiga smaklösa varianten av mozzarella på tallriken. Italienarens motsvarighet till hushållsost.
Sedan är jag själv en ganska varm anhängare av whiskysås. Men jag föredrar det verkligen inte till nötkött utan till fläsk och då inte som en del av en pepparsås då det blir för många smaker som konkurrerar om utrymmet.
Citera
2018-10-12, 18:48
  #7734
Medlem
fenomens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mahutma_homo
Du ska vara glad att du inte är som honom. Han är lika mogen och slemmig som en kvarglömd banan i en träningsväska.

Verkar allmänt pretentiös och osäker då han måste hävda sina kunskaper hela tiden. Han försöker använda ett sofistikerat språk, misslyckas fatalt att hitta de målande ord han söker. Han rabblar sökord (Som Morgan sa.) Killen behöver ta ut pinnen ur röven och försöka ha lite roligt. "Friskt" använde han om var och varannan rätt, "En karusell i munnen" *smackar med läpparna* använde han om det han inte gillade. Vem säger ens så? Karusell använde min lågstadielärarinna som liknelse. Scenen när han var ute i naturen och rullade sig i floskler var smärtsamt pinsam. Den hade platsat som sketch i valfritt humorprogram.

Hans hus som du skriver om ser ju ut som ett slumpmässigt uppslag i en Ikeakatalog, vitt, tråkigt och personlighetslöst. Som byggt för att plocka billiga statuspoäng bland sina medeklassvänner i Helsingborg. Men jag antar att det passar hans personlighet i alla fall.
+1 En outbildad tråkmåns på 26 år som försöker agera som en sofistikerad herreman på 56 men inte har något att backa upp det med.
Citera
2018-10-12, 22:15
  #7735
Avstängd
Jag tycker Marlon var en värdig vinnare, men vanför sätt underbetyg på det andra för det?
Hans dryga sätt samt en titel han knappast har ger ett visst smolk i bägaren...
Citera
2018-10-15, 14:13
  #7736
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mahutma_homo
Du ska vara glad att du inte är som honom. Han är lika mogen och slemmig som en kvarglömd banan i en träningsväska.

Verkar allmänt pretentiös och osäker då han måste hävda sina kunskaper hela tiden. Han försöker använda ett sofistikerat språk, misslyckas fatalt att hitta de målande ord han söker. Han rabblar sökord (Som Morgan sa.) Killen behöver ta ut pinnen ur röven och försöka ha lite roligt. "Friskt" använde han om var och varannan rätt, "En karusell i munnen" *smackar med läpparna* använde han om det han inte gillade. Vem säger ens så? Karusell använde min lågstadielärarinna som liknelse. Scenen när han var ute i naturen och rullade sig i floskler var smärtsamt pinsam. Den hade platsat som sketch i valfritt humorprogram.

Hans hus som du skriver om ser ju ut som ett slumpmässigt uppslag i en Ikeakatalog, vitt, tråkigt och personlighetslöst. Som byggt för att plocka billiga statuspoäng bland sina medeklassvänner i Helsingborg. Men jag antar att det passar hans personlighet i alla fall.

Var han inte bara jäkligt avkopplad rent personligt? Sedan är nog alla de som ställer på halv åtta hos mig lite smådivor i köket gällande deras mat m.m. De verkar ju alla ha intresset så säga. Den biten kan jag faktiskt se igenom, jag tänker främst på hans levnadstillvaro, det finns ju 26-åringar idag och en hel del som bor fortfarande hemma hos föräldrarna och lever inte helt olikt som de gjorde när de var tonåringar.

Huset är inte i min smak men man ser jobbet de har lagt ned på det, framförallt köket. Jag utgår också ifrån att hans fru är i samma ålder som honom. Inte dåligt för millenials runt 25 års åldern idag 2018 faktiskt. De flesta jag ser idag som är där Marlon är i livet brukar vara i snitt runt 35-års åldern. Kan tillägga att jag inte såg de tre tidigare avsnitten utan bara Marlons.
Citera
2018-10-18, 21:14
  #7737
Medlem
fenomens avatar
Veckans deltagare var så totalt ointressanta att ingen av oss har kommit på ett enda inlägg. Nästa vecka får de allt vaska fram några one-liners!
Citera
2018-11-09, 02:32
  #7738
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av fenomen
Veckans deltagare var så totalt ointressanta att ingen av oss har kommit på ett enda inlägg. Nästa vecka får de allt vaska fram några one-liners!
Dom var så tråkiga att hela den här tråden dog..... :-)
Citera
2018-11-22, 18:43
  #7739
Medlem
skrudiss avatar
Tråkigt gäng denna vecka, Öckeröborna. Och vad var det med den äldre kvinnans eviga tjat om fisk och dill. Det var inte ens särskilt roligt eller fyndigt ens första gången...
Citera
2018-11-26, 20:20
  #7740
Medlem
Sumies avatar
Vi satt och gapade i kväll. Den yngre kvinnliga deltagaren sa i sitt omdöme att Sthlms-killen som var värd hade skurit upp sous vide-älgsteken längs med fibrerna, och inte som man ska - tvärs över.
Är det möjligt? Gud så segt det måste ha varit, sous vide eller ej i så fall.
Vi försökte spola tillbaka på TV4 Play, men man såg inte riktigt, det gick för fort förbi och för flimrigt.
Var det någon här som såg hur han skar?
Hade det varit jag som hade ställt upp i det här programmet, och någon hade påstått något sådant utan att jag hade fått försvara mig hade jag blivit vansinnig ha ha!
Hade hon rätt?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback