Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-05, 03:17
  #7573
Moderator
Oddballs avatar
TV4 borde ha textat den här Hagforsveckan, det var plågsamt att sitta och lyssna på deras gutturala läten. Starkt gjort av Samhall att sponsra den här specialveckan för deltagare med någon form av funktionsnedsättning (i det här fallet att de var värmlänningar). När det gäller kvaliteten på matlagningen så känns alla strävanden efter lite "fine dining" på landsbygden helt bortkastade eftersom så fort de öppnar munnen och börjar tilltala varandra så låter det som om de sniffat lim nonstop ur en plastpåse de senaste decennierna.

Som om inte det räckte så fick vi en livs levande gammal hemmaman (alltså motsvarigheten till hemmafru) med långt grått hår som spelade covers på Eddie Meduza. Det är då den sista lilla skvätten livslust rinner ur en i ett rasande tempo...

Gulligt men ångestframkallande med Hagfors.
Citera
2017-05-06, 12:11
  #7574
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
TV4 borde ha textat den här Hagforsveckan, det var plågsamt att sitta och lyssna på deras gutturala läten. Starkt gjort av Samhall att sponsra den här specialveckan för deltagare med någon form av funktionsnedsättning (i det här fallet att de var värmlänningar). När det gäller kvaliteten på matlagningen så känns alla strävanden efter lite "fine dining" på landsbygden helt bortkastade eftersom så fort de öppnar munnen och börjar tilltala varandra så låter det som om de sniffat lim nonstop ur en plastpåse de senaste decennierna.

Som om inte det räckte så fick vi en livs levande gammal hemmaman (alltså motsvarigheten till hemmafru) med långt grått hår som spelade covers på Eddie Meduza. Det är då den sista lilla skvätten livslust rinner ur en i ett rasande tempo...

Gulligt men ångestframkallande med Hagfors.

Du kan ju sätta på text själv...
Citera
2017-05-06, 13:49
  #7575
Medlem
Ronilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukflash
Hade jag varit med i halv åtta hos mig så skulle jag frågat dom andra gästerna lite diskret vad dom gillar och anpassat min meny efter det

Perfekt att samtala om när dom sitter och äter

Tror att menyerna redan är förutbestämda och man inte kan ändra sig mitt i veckan.
Citera
2017-05-06, 14:01
  #7576
Medlem
kukflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronille
Tror att menyerna redan är förutbestämda och man inte kan ändra sig mitt i veckan.
Mmm kom på det efter jag postat inlägget. Man har nog mest fördel att gå ut mitt i veckan tror jag.
Stora förväntningar på första och sista kvällen
Citera
2017-05-08, 21:11
  #7577
Medlem
XtraXs avatar
Har lagerarbetaren Mattias varit med i nåt annat program? Tycker mig känna igen honom.
__________________
Senast redigerad av XtraX 2017-05-08 kl. 21:14.
Citera
2017-05-09, 16:14
  #7578
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Har lagerarbetaren Mattias varit med i nåt annat program? Tycker mig känna igen honom.

Känner också igen honom. Men vet inte vart ifrån...
Citera
2017-05-09, 19:55
  #7579
Medlem
Ronilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Försöksdjur
Känner också igen honom. Men vet inte vart ifrån...
Jag också! Sitter bara och försöker komma på vart jag sett honom tidigare. Känns som en FCZ kandidat.
Citera
2017-05-09, 20:44
  #7580
Medlem
XtraXs avatar
Skönt att jag inte är ensam, men jag blir galen av denna ovisshet . Trodde också han varit med i nåt nördprogram typ Fc Nörd.
Citera
2017-05-10, 19:47
  #7581
Medlem
JerryCottons avatar
Dagens meny som flumtanten bjuder på kan vara det sämsta jag sett. Kammar nog inte hem många poäng. Rotselleri kryddat med honung och några barr flankerat av dadlar och äppelkompott?

Inte ofta jag säger urk om mat men nu...
__________________
Senast redigerad av JerryCotton 2017-05-10 kl. 19:52.
Citera
2017-05-12, 02:28
  #7582
Medlem
ApanBapans avatar
Helvete vad dryg hon var som vann den här veckan. Sätta låga betyg på de andra och klaga som fan bara. Vidrigt!

När vann nån senast på ynka 22p för övrigt?
Citera
2017-05-12, 12:53
  #7583
Medlem
fenomens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ApanBapan
Helvete vad dryg hon var som vann den här veckan. Sätta låga betyg på de andra och klaga som fan bara. Vidrigt!

När vann nån senast på ynka 22p för övrigt?

Instämmer till fullo! Grymt osympatisk översittare som bara ville promota sitt företag. Och vem fan är dummast - den som dansar runt med en eucalyptusdoftande handduk i en bastu eller den som betalar för att titta på... Jisses, sicket fok det finns.
Citera
2017-05-18, 19:46
  #7584
Medlem
Andersdamaans avatar
Skaplig meny idag! Rökt vildandsbröst med löjrom och créme fraiche.
Kronhjortsfilé med kantareller och rödvinsås.
Gino med glass.

Hade mer än gärna suttit med vid det bordet!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback