Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-05, 22:56
  #1105
Medlem
sigurts avatar
Jag hittade denna tråd nu, aldrig sett den förut. Verkar väldigt spännande men vet inte om ja orkar ta mig igenom 90 sidor...

Finns det någon bra sammanfattning kanske?
Citera
2015-07-06, 00:39
  #1106
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Här bor en Sab*na Er*ksson:
141 Nectarine Ave.
Apt D, Goleta, CA 93117
Hon har en anhörig som heter:
Urs*la Erixon!!!

...som bor här:
Goleta, CA
Santa Barbara, CA

Tittar man närmare på Ursulas adress så är den:
141 Nectarine Ave.
Apt D, Goleta, CA 93117

Ursula har en anhörig i 50-årsåldern som heter Eug*ne R*nner som har Urs*la Erixon som anhörig. Han bor dock inte på samma adress.

Det behöver inte vara aktuella personer men en lågoddsare tycker jag.
Sökningen gjorde jag i USA via Hola.


Wow, bra jobbat!

Kan bekräfta att åtminstone ena systern bor kvar på ovanstående adress i Santa Barbara.
Jag bor med jämna mellanrum i närheten, och en svensk kollega (som har fast boende i Santa Barbara) pekade ut henne då hon kom gåendes på andra sidan gatan.

Detta skedde i början av Maj, och det råder ingen som helst tvekan om att det var hon.
Citera
2015-07-06, 19:56
  #1107
Medlem
Slumlords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SprayLord
Wow, bra jobbat!

Kan bekräfta att åtminstone ena systern bor kvar på ovanstående adress i Santa Barbara.
Jag bor med jämna mellanrum i närheten, och en svensk kollega (som har fast boende i Santa Barbara) pekade ut henne då hon kom gåendes på andra sidan gatan.

Detta skedde i början av Maj, och det råder ingen som helst tvekan om att det var hon.

Hur kan de uppehålla sig i USA? Det sägs att det är väldigt svårt att få visum eller uppehållstillstånd där och det lär inte vara lättare för några som har slagits med polisen och (i det ena fallet i alla fall) är dömd.
Citera
2015-07-06, 22:37
  #1108
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slumlord
Hur kan de uppehålla sig i USA? Det sägs att det är väldigt svårt att få visum eller uppehållstillstånd där och det lär inte vara lättare för några som har slagits med polisen och (i det ena fallet i alla fall) är dömd.

Är ingen maestro vad gäller visum och uppehållstillstånd i USA. Men jag gör ett försök.

Ursula hade ju sedan länge bott i USA och har förmodligen både jobb och relation som håller henne där utan problem (ett troligt partnership med denne Eug*ne R*nner som nämns ovan – vi antar att han är amerikansk medborgare). Inga konstigheter.

Med Sabina är det ju helt andra förutsättningar eftersom hon är tungt kriminellt belastad och suttit inne för mord/dråp.
Om det nu verkligen är så att hon också uppehåller sig i USA, kan det vad jag vet bara röra sig om något av följande alternativ:

- Tillfälligt/kortvarigt arbete (t ex Au pair där familjen/arbetsgivaren tar ett större ansvar och garanterar uppehället över en bestämd tidsperiod).
- Tillfälliga studier.
- En arbetsgivare som hjälp till och propsat på hennes specialkompetens inom ett visst område (vad nu detta skulle vara).
- Att hon, liksom Ursula, ingått ett partnership med en amerikansk medborgare.
- Att hon vunnit på ett Green Card Lottery (och att man helt och hållet missat göra en background check, vilket inte alls är troligt).

Kanske finns det andra alternativ, men jag tvivlar på det.
Citera
2015-07-06, 22:50
  #1109
Medlem
MrPointyHeads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sigurt
Jag hittade denna tråd nu, aldrig sett den förut. Verkar väldigt spännande men vet inte om ja orkar ta mig igenom 90 sidor...

Finns det någon bra sammanfattning kanske?

BBC gjorde en bra dokumentär för några år sedan som summerar allt som hände väldigt bra.

Jävligt sjuk situation.

https://www.youtube.com/watch?v=9-bIWm08eJc
Citera
2015-10-30, 03:15
  #1110
Medlem
Det här är ju hur intressant som helst. Men trots det relativt lite att läsa som ger någon bra bild av syskonparet.

Det jag undrar är om det finns någon som:

1) Känner dem / har kontakt med dem

2) Har haft kontakt med dem.

3) Känner någon som ni vet känner dem. Kanske kan ni kolla hur det är med dem idag och vad de har för sig.

Nyfiken i en strut men det kanske inte är så konstigt
Citera
2015-10-30, 04:29
  #1111
Medlem
segadongs avatar
Vilka idioter dom är .

Hur kan man ens gå drä.

Vill dom dö. sä är e ju ett bra sätt o göra de på.
Citera
2015-10-30, 09:10
  #1112
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av segadong
Vilka idioter dom är .

Hur kan man ens gå drä.

Vill dom dö. sä är e ju ett bra sätt o göra de på.


'Gå drä'?

Vilket sätt är bra menar du? För de dog ju t ex inte.
Citera
2015-10-30, 23:59
  #1113
Medlem
Zcapegoats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av segadong
Vilka idioter dom är .

Hur kan man ens gå drä.

Vill dom dö. sä är e ju ett bra sätt o göra de på.
Hört talas om psykos någon gång?
Citera
2015-10-31, 15:21
  #1114
Medlem
Cyb8rgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nazgul4
irrelevant text

Tycker också att det låter sjukt intressant om mordet på Marie Johansson i Gbg. Hade varit kul att veta vart dom systrarna var just då 2005. Bilden är faktiskt skrämmande lik för att vara en fantombild
Fantombild
Sabina Eriksson

Grova kindben, speciella kattliknande ögon, kortklippt lugg (som hon hade vid händelsen i England)


Scary shit detta...

Det här är ju jätteintressant, jag tycker också att bilden är jäkligt lik!! Munnen och kindbenen... (Fantombildslänken ovan är död men google is my friend: http://www.nyhetsverket.se/nyhet/602...%C3%A4rsmordet )
Citera
2015-11-16, 03:44
  #1115
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cyb8rg
Det här är ju jätteintressant, jag tycker också att bilden är jäkligt lik!! Munnen och kindbenen... (Fantombildslänken ovan är död men google is my friend: http://www.nyhetsverket.se/nyhet/602...%C3%A4rsmordet )

Ja, det är ju verkligen slående! Ryggade till lite när jag såg bilden.
Citera
2015-12-09, 21:30
  #1116
Medlem
Lyzzas avatar
Meljat expessen lite bilder o länkar om eran fantomen teori. Få se om de nappar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback