• 1
  • 2
2008-10-10, 15:55
Medlem
Ett Hunds avatar
Jag har inte några personliga erfarenheter av att skjuta alkohol, det är inte riktigt min grej. Men jag känner några som har provat och enligt dem krävdes det faktiskt en hel del alkohol för att känna av något "rus" överhuvudtaget.

I det stora hela verkar det vara rätt meningslöst.
Citera
2008-10-10, 15:58
Medlem
ImmanuelFjants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ett Hund
Jag har inte några personliga erfarenheter av att skjuta alkohol, det är inte riktigt min grej. Men jag känner några som har provat och enligt dem krävdes det faktiskt en hel del alkohol för att känna av något "rus" överhuvudtaget.

Jo, det är ungefär vad jag hört av människor med erfarenhet också. Det behövs så stor mängd vätska att det blir jobbigt.

Man skulle iofs säkert kunna fixa etanoldropp.
Citera
2008-10-10, 16:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ett Hund
I det stora hela verkar det vara rätt meningslöst.
Håller med om det där, onödigt att slösa på venerna för en meningslös sak. Tror mest det var en kul grej för honom eftersom han var så jävla sprutfixerad och väldigt nyfiken (en gång sköt han tex. i sig luft bara för att testa).
Citera
2008-10-10, 16:07
Medlem
Katastrofals avatar
Enligt en vän till mig som provat så är det som att injicera en bakfylla. Först blir man astankad i någon minut och sedan övergår det till en enveckas bakfylla. Låter nice...
Citera
2008-10-10, 16:52
Medlem
Arkomanns avatar
Så har jag inte alls upplevt det.

Jag slog i mig ett par-tre meter Renat brännvin en gång. Först spred sig en värme i hela kroppen, och därefter en kraftig yrsel; sedan gick det över på ett par minuter, som att ingenting hade hänt.

Illamåendet/bakfyllan beror säkerligen på andra saker än själva etanolen. Injicerar man mörk sprit, så lär vävnaderna kanske inte må så bra av tillsatserna, men i princip ren etanol är ju inte så farligt.
Citera
2008-10-10, 17:48
Medlem
Piratenpeppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rockdoll
Håller med om det där, onödigt att slösa på venerna för en meningslös sak. Tror mest det var en kul grej för honom eftersom han var så jävla sprutfixerad och väldigt nyfiken (en gång sköt han tex. i sig luft bara för att testa).

Dör man inte av att skjuta luft ? Det har jag hört iallafall..
Citera
2008-10-10, 17:51
Medlem
tjackkurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piratenpeppe

beror ju på mängden luft som skjuts in
Citera
2008-10-10, 17:51
Medlem
aCeees avatar
Citat:
I vilket fall som helst är det inte speciellt bra
Citera
2008-10-10, 23:49
Medlem
jimmypages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkomann
Så har jag inte alls upplevt det.

Jag slog i mig ett par-tre meter Renat brännvin en gång. Först spred sig en värme i hela kroppen, och därefter en kraftig yrsel; sedan gick det över på ett par minuter, som att ingenting hade hänt.

Illamåendet/bakfyllan beror säkerligen på andra saker än själva etanolen. Injicerar man mörk sprit, så lär vävnaderna kanske inte må så bra av tillsatserna, men i princip ren etanol är ju inte så farligt.

Har aldrig varit någon IV-personlighet, men gjorde detta när jag var liten och dum. Som du säger: Ingen bakfylla, men inte heller någon fylla att tala om, trots att jag definitivt kände mig påverkad. I förhållande till den promillehalt man borde få av att slå i sig alkohol blev jag faktiskt förbryllad över hur liten effekten blev.

Men promillehalt är ju inte liktydigt med påverkan.
Citera
2008-10-11, 00:05
Medlem
vetingetomdets avatar
även jag har testat detta, DEFINITIVT inget att rekommendera, alkohol skall drickas, inget annat. Är ni taggade på sprutor, kör en rövpump.
Citera
2008-10-11, 00:49
Medlem
Ett Hunds avatar
Citat:

Det är en ganska välkänd myt att man ska dö av minsta luftbubbla när man injicerar. Det stämmer inte alls.

Det krävs tvärtom ganska rejält med luft innan det är någon fara för kroppen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in