Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-10-30, 14:21
  #13
Avstängd
Peddobajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbo Viking
http://www.youtube.com/watch?v=ZkL1jNvkqVU
Läckra spel, ska kika på dom när jag kommer hem
har inget ljudkort härr!
Citera
2008-10-30, 15:35
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kylspray
chuckie egg 2 kommer jag ihåg, sedan spelade jag ett text baserat spel som hette vallhall eller något. o man hamnade i helvetet om man anv. grova ord.
Valhalla kultspel som går att spela på zxspectrum.com
Citera
2008-11-02, 01:31
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SfinxBlackmage
Valhalla kultspel som går att spela på zxspectrum.com

oh! tack, skall kolla in den sidan tusen tack
Citera
2008-11-02, 01:36
  #16
Medlem
måste bara säga att Spectrum 100 ZX har ett grymmt skönt tangentbord älskar gummi knappar, någon som vet om det finns pc tangentbord som har gummi knappar ??
Citera
2008-11-03, 22:58
  #17
Medlem
DSet var tider det då man satte in kasetter å det tog ibland fem minuter. Tror aldrig jag klarade ett enda spel fullt ut. Dels så lärde jag mig aldrig kontrollerna eller så var det assvårt. Yndrar fortfarande hur man ska gör p Disc warrior för att komma till nästa del. Har en nyckelt å kommer in i ett rum men sedan finns ddet ingenstns att ta vägen. Någon som har video eller lösning på spelet disc warrior.
Citera
2008-11-15, 17:24
  #18
Medlem
jag har en sådan liggande i källaren. Modellen med gummitangentbord som man hade spelen på vanliga kassettband.

Själva "datorn" (hmm?) funkar men jag har ingen kasettspelare att ladda in spelen i.
Tänkte spara den, den lär bli kult att visa barnbarnen.
Citera
2018-06-29, 10:06
  #19
Avstängd
MagnusBengtsens avatar
Mycket bra emulator-bibliotek! Man kan t o m spela H.E.R.O. om man vill det. Jag provade, har nog inte spelat H.E.R.O. sedan jag verkligen spelade på en Spectrum med TV som bildskärm och det var nog senast 1992.

https://archive.org/details/zx_spectrum_library_games
Citera
2018-07-01, 22:48
  #20
Medlem
Hade en ZX Spectrum på 80-talet! Först en 16K och sedan en 48K. Mitt favoritspel var Jetpac och det spelar jag faktiskt fortfarande ibland på min RetroPie!
(Tyvärr var ju grafiken inte i klass med C64 (speciellt färgerna) och ljudet via inbyggda högtalaren var inget vidare. Men roligt hade man ju ändå...)
Citera
2018-07-02, 18:59
  #21
Medlem
kinky_Ms avatar
Det var tider det. Under hela min högstadietid spelade jag varje dag.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback