Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2019-09-01, 17:30
  #85
Medlem
XsliteXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindkvist850
Det berget utmed hunddagiset i Älvsbyn där man går in genom en järnväg är inte så flashight. Du går in i en stor hall mest troligt för att förvara ett lok, sedan upp för en stege till ett rum med två stora fläktar, därefter en kort tunnel och sedan en lång stege upp i ett torn på toppen av berget. Men finns ett som ligger någonstans kring Storsund som ska vara nåt nerlagt krigssjukhus.
Var har du fått de uppgifterna från? Finns inga berg kring Storsund som varit ett krigssjukhus, inte ens något berg som visar spår från att ha haft inslag i berget.
Citera
2019-09-01, 17:33
  #86
Medlem
Lowlyfes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XsliteX
Svaret är dessvärre nej, ordentligt låst och en ägare som trots flera påtryckningar vägra visa upp anläggningen.

Fasen! Du verkar ha koll på området i alla fall, lust att rekommendera något närliggande ifall det finns?
Citera
2019-09-01, 17:36
  #87
Medlem
XsliteXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lowlyfe
Fasen! Du verkar ha koll på området i alla fall, lust att rekommendera något närliggande ifall det finns?

Det är å andra sidan ändå värt att besöka om inte annat för att beskåda den storslagna utsidan, jo jag har ganska bra koll skulle jag vilja påstå, så vad är du ute efter?
Citera
2019-09-01, 17:43
  #88
Medlem
Lowlyfes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XsliteX
Det är å andra sidan ändå värt att besöka om inte annat för att beskåda den storslagna utsidan, jo jag har ganska bra koll skulle jag vilja påstå, så vad är du ute efter?

Diggar övergivna stora byggnader tex nedlagda sjukhus, fabriker och liknande. Även ex-militära anläggningar så som bergrum, bunkrar och sånt.
Små privata förfallna hus är inte av jätteintresse, någonting med det privata övergivna jag ofta inte har intresse för.

Lös fråga kanske men vad finns det? Släng ett PM ifall det är topphemligt.

Edit: Hittar inga bilder på utsidan på Google, har du några eller vet du var man hittar?
Citera
2019-09-04, 13:02
  #89
Medlem
XsliteXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schlajmen
Har du sökt upp informationen hos Krigsarkivet (Kvarnberget)? Finns en del spännande bergrum i de trakterna, där Kvarnberget haft en betydande roll i spelet.
Nej jag har dessvärre inte det, jaså? du får gärna berätta mer!
Citera
2021-07-04, 01:21
  #90
Medlem
gve_mfuckers avatar
Är väl just kvarnberget ryktet gått om att det skulle inhysa ett sjukhus.
Inte vidare troligt att det skulle vara ett sjukhus men däremot så är det fortfarande aktivt i någon form.
Ligger efter vägen mot Storsund
Citera
2023-02-28, 19:43
  #91
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gve_mfucker
Är väl just kvarnberget ryktet gått om att det skulle inhysa ett sjukhus.
Inte vidare troligt att det skulle vara ett sjukhus men däremot så är det fortfarande aktivt i någon form.
Ligger efter vägen mot Storsund


Det är Telia som har den anläggningen nu! Full drift för telenätet
Citera
  • 7
  • 8

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback