Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2008-10-21, 11:26
  #37
Medlem
FruQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flipi
340 kg är en ponnyvikt (dvs en häst under 148cm). Som sagt älgar är nog mest bara stora och har mkt vikt bara i de långa benen, hästarna är mer kompakta och har mer muskelvikt..

Ja vad väger den stora älgen tro?
Min D ponny på 146 väger 390 kg min tidigare häst på nästan 170 i mankhöjd vägde ca 600 kg
2008-10-21, 22:38
  #38
Medlem
flipis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 11204
Alltså, en häst väger dubbelt upp mot en älg. Och kan slåss så in i bomben.

Häst vs Älg: 1-0

Den tyngsta älg jag personligen skjutit vägde ca 340kg. Och den var stor.

340kg, det är en ganska liten häst det.


340 kg låter väldigt lite för en älg, vägde du hela älgen, eller räknar du bara köttvikten?
2009-01-07, 10:03
  #39
Medlem
SprutLuders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detfårinteplats
Om vi utgår från att båda är level 12, och båda har satsat mest på unarmed, tror jag att Älgen vinner.

Men om hästen har varit i Vault City, och sen skaffat Dermal Impact Armor, så kan den överleva en critical hit, förutsatt att inte älgen har Slayer, eller Better Criticals. Hästen skulle kunna vinna om den gjorde en Aimed shot mot ögonen, eller lyckades crippla skallen på älgen, men då måste den ha högre Sequence till att börja med. Och för att följa upp skulle den behöva Bonus Move, eller två Actionboy.

Det är absolut inte omöjligt för en häst att vinna, men man stöter helt enkelt inte på en häst med de förutsättningarna som krävs.


Där har vi ett argument som håller klass!

Edit:Såg inte att tråden var så pass gammal :P
2009-01-07, 10:17
  #40
Medlem
Emballages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lettmjolk
Asså vad i helvete, snart dyker väl en "igelkott vs Koala" -tråd upp

Att skratta upp varm choklad i näsan gör skitont, bara så du vet.
2017-10-15, 14:32
  #41
Medlem
user3815276s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quixote
Inget av djuren kommer fly, båda är inställda på en fight to the death. Det är förutsättningen.
Men då är det ju inte längre en häst det handlar om då du tillskriver djuret egenskaper det inte besitter.

En älg kan ju liknas vid ett rovdjur, den kan attackera om den känner sig hotad, har du någonsin sett en häst göra något liknande?
__________________
Senast redigerad av user3815276 2017-10-15 kl. 14:43.
2017-10-15, 22:08
  #42
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av user3815276
Men då är det ju inte längre en häst det handlar om då du tillskriver djuret egenskaper det inte besitter.

En älg kan ju liknas vid ett rovdjur, den kan attackera om den känner sig hotad, har du någonsin sett en häst göra något liknande?
Jag har.
Testa scenariot häst mot karatetönt. En hästhov i pannan så är det avgjort.
Varför väckte du liv i denna skittråd?
2017-10-16, 15:49
  #43
Medlem
Tänker spontant att älgen borde vinna om det är en tjur och har horn
2017-10-16, 19:00
  #44
Medlem
Tror att hästen skulle vinna fighten, men dö av sina wounds senare.
Om det är en äkta gladiator kamp mellan dom dvs. typ häst jäveln sparkar rakt mot hornen, hornet går av och penetrerar benet, hästen fortsätter sparka vilt och träffar älgen i huvudet.
2017-10-20, 15:24
  #45
Moderator
Allaballawallas avatar
Jag låser denna tråden så får diskussionen fortsätta i (FB) Gorilla VS Björn (djur A vs djur B, o.d. frågeställningar)(Sammanfogade trådar)/Mod om någon är ntresserad.

/Moderator
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback