Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2017-11-10, 12:22
  #49
Medlem
Glajjans avatar
Demokrati under följande förutsättningar:
  • Total yttrandefrihet. Detta inkluderar avskaffandet av tankebrott och åsiktsbrott.
  • Svenska folket är väl beväpnat och inte underlägsna i våldsbalansen gentemot staten.
  • Endast etniska Skandinaver och Européer tillåts innehava medborgarskap.
  • Endast medborgare får rösta.
  • Kvinnlig rösträtt avskaffas.

Fördelar: Demokrati kan anpassas och uppfylla folkviljan. Förebygger nepotism.

Jag är emot en demokratiskt system om dessa kriterier ej uppfylls. Då hade en monarki eller en fascistisk statsmakt varit bättre.
Citera
2017-11-11, 11:21
  #50
Medlem
Linnaeusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glajjan
Demokrati under följande förutsättningar:
  • Endast etniska Skandinaver och Européer tillåts innehava medborgarskap.
  • Endast medborgare får rösta.
Håller definitivt med, särskilt om dessa två. Den svenska staten bör absolut prioritera svenskarna istället för att släppa in tusentals araber och afrikaner för att sedan ge dem permanent uppehållstillstånd och rösträtt. Ingen normalt sinnad stat utsätter sina landsmän för ett demografiskt hot på det här sättet. Dagens globalism kan bäst jämföras med att tre vargar skulle släppas in i en fårhage med två får, där de alla får delta i en omröstning om vad de ska äta till middag. Med avskiljande distrikt hade dock fåren inte befunnit sig under en tillvaro som hotade deras existens. Vargarna kanske hade varit hungrigare, men de hade i alla fall inte fått några förmåner på andras bekostnad.
Citera
2018-03-28, 07:18
  #51
Medlem
Linnaeusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proclaimer
The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter

- Winston Churchill

Jag är inte nazist, men jag skulle vilja kalla mig för anti-demokrat.
Demokrati är enligt mig ett statskick som får folk att överge sina ideal för att vinna popularitet hos pöbeln. I slutändan handlar det inte alls om politik, utan om ren och skär prostitution för att vinna så många röster som möjligt.

Finns många exempel på partier som valt en linje som strider mot partiets grundåsikter för att vinna röster. Sverigedemokraterna exempelvis.
Sedan är allt det här med vad som är demokratiskt en bedömningsfråga, och det kan i vissa fall vara en bra sak. Rent faktamässigt innebär demokrati när en befolkning i ett landområde röstar då och då. Jag finner det dock inte särskilt demokratiskt när en regering importerar in en massa folk, som inte har någon som helst historisk anknytning till landområdet, i ett försök att demografiskt tränga undan de som har en historisk anknytning i ett försök att påverka valresultaten. De som röstar på de rödgröna ser dock ofta detta som en självklarhet.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback