2010-04-20, 00:42
Medlem
Jadu det har ju inte varit dött direkt. Hehe. Bollspel, kuddkrig och medeltida riddarspel med pekpinnen var ju vardagsmat när man gick i högstadiet.
Sen glömmer jag aldrig när vi körde en blandning av "rör inte golvet" och herren på teppan. Det slutade med två trasiga fönster och en bruten arm och nästan en bruten rygg:P
En kille i min klass som är helt jävla vild (och stor och jävligt stark, brottare var han:P)tar tag i en liten kille (nu snackar vi verkligen minimal) och slänger in han i full kraft i ett skåp. Trodde han. Men det var istället fönstret som var där. Så där rök de två fönstren. En bruten arm fick han på köpet.

Sjukt kul så här i efterhand.

Sedan så har man ju fått gå till rektorn för "sabotage mot städerskorna" och en massa sånna saker. Skolan - den bästa tiden i mitt liv så här långt
Citera
2010-04-21, 22:34
Medlem
osis+s avatar
Hahaha skoltiden var en fin tid!

Korridorsfotboll, en fotboll och alla andra lösa föremål, takplattorna föll ner mm. såg ut som en jordbävning ungefär.

Sen hade vi en nödutgångsskylt som var lite knepig med elen, slog man på den blev det kortslutning och den ena halvan utav skolan slocknade, tog lite tid innan dom upptäckte vad vi gjorde och dom rättade till det. Efter det hittade vi att det var öppet rakt ner till en elcentral om man tittade över takplattorna, dumma som vi var hällde vi ner en halv hink med vatten och kortslöt allt. Blev ett jävla liv då vattnet rann ut under dörren och det var "livsfarligt".

Till sist delade dom upp korridorerna med dörrar endast lärarna kunde öppna, det tog väl några veckor innan folk sprang rakt igenom dom och dom till sist fick förbli öppna.

En kompis telefon ringer, och han tar upp den utan några som helst problem och sitter och snackar en stund och läraren är chockad och säger, lägg ner telefonen och han bara tittar på henne och pratar vidare. Efter några tillsägelser säger han "du farsan vänta lite.." och säger till läraren "Du ursäkta mig jag pratar faktiskt i telefon".. Hennes ansiktsuttryck var priceless!

Finns hur mycket som helst att ta upp!
Citera
2010-04-25, 18:41
Medlem
Smidvarks avatar
Det bästa minnet är nog ifrån högstadiet, när jag ritade en teckning på tavlan där min lärare och min polare hade sex. Läraren bröt ihop psykiskt och blev helt vansinnig (vi gjorde mycket skit mot henne) .
Citera
2010-05-03, 21:13
Bannlyst
En gång när det varit Strejk på skolan. Det vill säga: Mattanter och Städerskor eller halla balla som vi kallade dom. Att maten försvann var ju okej. Hemmagjord mat smakar bättre. Men städerskornas försvinnande resulterade i: Kletiga bord, Smutsiga lokalen och inget toappapper på toa.

Så dagen vi fick reda på att dom skulle komma tillbaka kissade jag i papperskorgen och sket på väggen.

Inte fan ska en strejk gå obemärkt förbi
Citera
2010-05-03, 21:20
Medlem
happyjoys avatar
När jag gick på högstadiet (typ i början på 80-talet) tog vår klassföresståndare med sig ett antal glasögonbågar som hennes optiker hade rekommenderat... Hon bad oss elever att säga vilken båge hon slutligen skulle välja.

Kärringen såg ut som ugglan Helge efter det.
Citera
2010-05-03, 21:43
Medlem
ZätaHs avatar
Det var inte jag men en kompis till mig gick på media där de hade mycket webbredigering och liknande. På en lektion sa en kille till min kompis mitt under en lektion "Kolla Palle vilka schysta bilder!"; varvid han hade hela skärmen full med koprofil-porr .
Citera
2010-05-04, 09:45
Medlem
loltrains avatar
En polare som sitter vid bordet bakom mig drar fram ballen och daskar ljudligt mot maget. Och självklart tittar läraren in genom dörren i precis samma sekund. GG
Citera
2010-05-04, 14:41
Medlem
Jag var inte med på detta för jag satt mest och skrattade...

Men när vi gick i 7an hade vi en lärare som var riktigt pain in the ass, så en kille låste dörren medan läraren gick ut. Så hon kunde inte komma in, då fick någon en underbar idé att kasta ut alla möbler genom ett ganska stort fönster som gick att öppna fram till detta hände. Sagt och gjort, blev ett jäkla liv på hela lärarkåren och några rektorer. Tror jag skrattade konstant i en timme ungefär.
Citera
2010-05-04, 14:54
Medlem
I 9:an brukade jag o mina polare skriva ut bilder från ratemypoo i skolans datorsal. Helt sjukt kul o se folks reaktioner när dom ska hämta sina utskrivna arbeten!
Citera
2010-05-05, 00:10
Medlem
potatiskrig i klassrummet. Självklart var jag handbollsspelare och fick till en härlig headshot
Citera
2010-05-06, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psychopatic
I högstadiet satt vi bakom skolans snyggaste tjej. På kemin hällde vi svavelsyra på hennes stol, vilket resulterade i en massa hål på hennes nya jeans. Sedan berättade vi för klassens nörd om vad vi gjort, o han var inte sen med att påpeka att:
-Jessica, du har hål i röven!
-Va fan, går du o glor på min röv!

Citat:
Ursprungligen postat av Psychopatic
Hällt svavelsyra på en tjejs stol (under kemin), precis innan hon skulle sätta sig ner...

EDIT: Sen fick hon hål på byxorna. O vi påpekade detta för klassens mobboffer, som genast kommenterade det: -Jessica, du har hål på dina byxor i röven! Varvid hon svarade: -Men va fan! Går du o glor på min röv!?

Du har redan postat det i den här tråden.
Citera
2010-05-06, 15:16
Medlem
The Crashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twia
Jag var inte med på detta för jag satt mest och skrattade...

Men när vi gick i 7an hade vi en lärare som var riktigt pain in the ass, så en kille låste dörren medan läraren gick ut. Så hon kunde inte komma in, då fick någon en underbar idé att kasta ut alla möbler genom ett ganska stort fönster som gick att öppna fram till detta hände. Sagt och gjort, blev ett jäkla liv på hela lärarkåren och några rektorer. Tror jag skrattade konstant i en timme ungefär.
Känner igen detta.. Du råkar händelsevis inte bo i södra delen av Sverige?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in