Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-12-17, 23:04
  #9565
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Znorken
Ser totalt hög ut om du frågar mig.

Komiskt att "liberalerna" vill ha statligt tvång, tycker dom kan hålla sig till Folkpartiet istället.
Ja..Såna Liberaler...Bara i Sverige..Fattar ens folk som röstar på dom vad det är för några?
Citera
2015-12-17, 23:08
  #9566
Medlem
l150s avatar
Lamotte är inte lite pinsam som sitter och söker ryggdunkningar hos bitterkottarna.
Finns en anledning till att F! Inte ens kommer in i riksdagen.
Dom skämmer ju ständigt ut sig med sina stela onyanserade syner på jämnlikhet .
Citera
2015-12-18, 02:47
  #9567
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av l150
Lamotte är inte lite pinsam som sitter och söker ryggdunkningar hos bitterkottarna.
Finns en anledning till att F! Inte ens kommer in i riksdagen.
Dom skämmer ju ständigt ut sig med sina stela onyanserade syner på jämnlikhet .

Lamotte är en obildad pojkspoling som försöker göra karriär på att agera mobbare åt genuspöbeln. Han delar ointresset för fakta och dessa ständigt irrelevanta argument blir mycket tröttsamma i längden.
Citera
2015-12-18, 03:14
  #9568
Medlem
Lamotte har en sån jobbig röst och dialekt, allting låter så gnälligt, spelar ingen roll vad han pratar om. Sen gör han någon konstig grej med sista ordet i varje mening.
Citera
2015-12-18, 04:19
  #9569
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pleiadesz
Hur mycket tjänar Veronica Palm? Förstår inte hur en heltidspolitiker (?) kan vara så kass? Hade jag varit lika dålig på mitt mina uppgifter i mitt jobb hade jag fått sparken
Glöm inte att hon fick frågan om att vara partiledare också och var aftonblaskans favorit som verkligen försökte lobba för henne trots att hon tackade nej, så ser du hur illa ställt det är med politiker och de som leder landet idag.
Citera
2015-12-18, 16:22
  #9570
Medlem
Uncle Dukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bodicker
Haha, helt sjukt. Lider han av asbergers?

Nej, däremot av någon sorts machokomplex som han inte riktigt vet hur han ska handskas med, samt ett behov av att hävda sin feminism. Googlar du hans namn ser du bilder där han sitter och röker cigarr i ett linne som avslöjar hans tatuering (av en pinuppa dessutom!). Han har ju dessutom som bekant rakat skallne, vilket män som är helt trygga i sin mansroll sällan gör.
Han försöker vara en tuff avslöjande journalist (han har bland annat anklagat Aftonbladet för att betala kravallande ungdomar att bränna bilar) och ha lite sådär klassiskt manlig "Jag är ärlig och burdus och skiter i vad folk tycker, men jag är kvinnornas beskyddare!"-stil i sina debattinlägg, som kan handla om att han ska lära sina döttrar att knäcka näsben eller att Alex Schulman är ett äckligt svin som förtjänar stryk. Någon slags Josefsson-Hemingway-typ.
Han har också skrivit inlägg om att det var hans döttrar (som alltså är i dagisåldern, inte några pålästa genusvetare) som fick honom att bli feminist och fundera över t ex könsrollerna i Alfons Åberg, vilket gjorde att han blev hånad av andra feminister för... att han var töntig eller något? Då gick han ut och kände sig kränkt över detta. Jag tror det är därför han måste hävda sig själv som superfeministisk superpappa i sådana här sammanhang.
Den här balansen mellan mjuk och macho är svår för Jocke att upprätthålla. Han har försökt göra en kompromiss; machofeminist som ska beskydda de stackars kvinnorna och tvåla till sexisterna så fort han får chansen. Det fungerar uppenbarligen sådär.

Lite länkar som kanske kan bidra till förståelsen av Jocke och andra feministers syn på honom. Jag orkar inte riktigt sålla och sortera, eller ens läsa allt. Så klicka på egen risk.
http://www.expressen.se/kultur/ni-fo...ar-min-dotter/
http://www.aftonbladet.se/debatt/article19241397.ab
http://www.expressen.se/ledare/sakin...insam-lasning/
http://www.aftonbladet.se/wendela/article19326833.ab
http://ladydahmer.nu/lathund-feminis...n-hur-gor-man/
http://hotlamotte.com/2014/07/20/fem...aste-fa-synas/
Citera
2015-12-18, 17:50
  #9571
Medlem
Det nämndes som bara i förbifarten att kvinnor förlorar mycket inkomst under ett
arbetsliv. Det blev för spretigt det var som att allt skulle med på kort tid.
Det kändes också överdrivet och generaliserande att det skulle vara så stor
skillnad på Danmark . Det var bara den ena av de danska politikerna som mest fick komma till tals.
Den kvinnliga lät som en feminist
Citera
2015-12-18, 19:02
  #9572
Medlem
JustZlatans avatar
Fan skönt att detta äckliga debattprogram är slut. Nu kommer väl istället ett ännu värre PK-program med ännu mera vänsterpropaganda.
Citera
2015-12-19, 05:23
  #9573
Medlem
David Eberhart var som vanligt vettig. Tur att det finns sådana som han! Vad det gäller likheter och skillnader så finns nog båda där, såväl medfödda som under livet förvärvade hur illa de än passar in i debatten!

Själv tycker jag att det är synd att programmet är slut. Inte för att man kan ta dem på allvar alltför ofta, t.ex när de bjöd in Katrin Zytomierska som "debattör" men det var rätt kul ändå.

Själv brukade jag kalla programmet för "Kackelstugan."
Citera
2015-12-19, 13:08
  #9574
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hiitsme
David Eberhart var som vanligt vettig. Tur att det finns sådana som han! Vad det gäller likheter och skillnader så finns nog båda där, såväl medfödda som under livet förvärvade hur illa de än passar in i debatten!

Själv tycker jag att det är synd att programmet är slut. Inte för att man kan ta dem på allvar alltför ofta, t.ex när de bjöd in Katrin Zytomierska som "debattör" men det var rätt kul ändå.

Själv brukade jag kalla programmet för "Kackelstugan."

Ja, tur att Eberhard gjorde att danskarna såg att iaf inte alla svenskar är känslodrivna och naiva.

Annars var det stor komik i början av programmet när Palm skulle debattera med en dansk. Hon är så ovan att föra saklig argumentation att hon helt tappade fattningen när dansken nonchalerade hennes känsloargument och bemötte dem sakligt. I den svenska offentliga debatten sker inte det. Utan feministernas känsloargument accepteras och sedan ageras det utifrån det.

Det var också intressant att hälften av alla svenskar upplevde ett mansförakt. Dubbelt mot danskarna där motsvarande siffra var 25%.
__________________
Senast redigerad av avec 2015-12-19 kl. 13:12.
Citera
2015-12-20, 17:34
  #9575
Medlem
Nivovics avatar
Inte speciellt konstigt gjort av SVT; de tar bort debatten och fortsätter med agendan på söndagar kl: 21:15

Är det någon som förresten vet varför de lade ner programmet och om de kommer ett nytt liknade program nästa år?
Citera
2015-12-20, 17:49
  #9576
Medlem
Askenars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nivovic
Inte speciellt konstigt gjort av SVT; de tar bort debatten och fortsätter med agendan på söndagar kl: 21:15

Är det någon som förresten vet varför de lade ner programmet och om de kommer ett nytt liknade program nästa år?

Min gissning är att botten är nådd. Då har jag ändå sett på det sen 2008-.

Det började med att två sändningar ersattes med en.

Sen togs möjligheten att kommentera bort.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback