Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-05-17, 00:03
  #8881
Avstängd
wazzobazzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Det är inte alls bara ekonomiska flyktingar som kommer till Sverige. Och jag bad om bevis, inte grundlösa spekulationer. Kanske för att när man flyr för livet så kanske pass och handlingar är det sista du tänker på.

Äldre inlägg men hittills har jag aldrig lyckats ta mig ombord på ett flygplan utan pass/ID-handling...

Har du?

Angående det senaste programmet har jag inte kollat på det men vad gäller indiandebatten har den rasat i USA redan har jag för mig då något lag tog bort sitt klubbmärke (som såg ut som indianen på tröjbilden som länkats pallar inte googla exakt vilket lag). Som de USA-runkare svenskar är i allmänhet är det väl bara logiskt att vi adopterar deras kränkthet hit också (liksom den oerhört skitnödiga debatten angående "N-ordet" [kass översättning bara], "Z-ordet" osv osv)?

Ungefär lika relevant för svenskar som att debattera Australiens inrikespolitik. Behövs det skjutas av fler kängurur? Vet inte men det är säkerligen en oerhört mycket viktigare diskussion att föra och ta upp en kvarts debattid med än att diskutera svensk invandringspolitik i varje program. Panem et circenses.
__________________
Senast redigerad av wazzobazzo 2015-05-17 kl. 00:27.
Citera
2015-05-28, 10:55
  #8882
Medlem
I kvällens program:

Debatt om den nya prydheten

Skall studentflaken förbjudas?

Säsongsavslutning.
Citera
2015-05-28, 13:52
  #8883
Medlem
W-Zinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
I kvällens program:

Debatt om den nya prydheten

Skall studentflaken förbjudas?

Säsongsavslutning.
Det lät ju inte alls värdigt en säsongsavslutning.
Citera
2015-05-28, 14:48
  #8884
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av W-Zink
Det lät ju inte alls värdigt en säsongsavslutning.

Ytterligare ett ämne i kvällens Debatt: Finns det en åsiktskorridor i Sverige?
Citera
2015-05-28, 22:08
  #8885
Medlem
William Hainess avatar
Menar Jonna Sima att tidningarna i Sverige är borgerliga?
Citera
2015-05-28, 22:09
  #8886
Avstängd
Varför bjuds Jonna Sima in för att representera "vänstern"? Extremt usel debattör och framstår som okunnig.
Citera
2015-05-28, 22:13
  #8887
Medlem
calina85s avatar
No är det inte "DET HANDLAR OM BARN!!!" som pratar nu

edit: Jo usch visst fan var det det
Citera
2015-05-28, 22:13
  #8888
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Menar Jonna Sima att tidningarna i Sverige är borgerliga?

Anmärkte också på det. De flesta tidningar i Sverige är vänster eller socialliberala. Det finns EN tidning som uttrycker konservativa och borgerliga åsikter på ledarsidorna och det är väl SvD. Det finns ingen motsvarighet till Fox i Sverige förutom avpixlat och annan alternativ media.
Citera
2015-05-28, 22:15
  #8889
Medlem
ReflectionZs avatar
Baaarn
Citera
2015-05-28, 22:15
  #8890
Medlem
bringeroflights avatar
Liknade inte den rödklädda tanten Belinda? Hennes mor? Missade namnet.
Citera
2015-05-28, 22:15
  #8891
Avstängd
Ironin över att SD-anhängarna påstår att åsiktskorridoren är smal medan man själv utsätter sina kritiker för mordhot.
Citera
2015-05-28, 22:16
  #8892
Avstängd
Vilken skillnad på norska kulturchefer och svenska kulturchefer. Jag har fått uppfattningen att det är tabu att vara vänster i både Norge och Danmark?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback