Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-10-02, 17:44
  #1
Medlem
Har någon läst ämnet programhantering? jag har läst kursen datorkunskap och jag har hört att programhantering är fortsättningen på datorkunskap, jag undrar om det skiljer mycket på kurserna?
Citera
2008-10-02, 20:38
  #2
Avstängd
urandoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zeplin
Har någon läst ämnet programhantering? jag har läst kursen datorkunskap och jag har hört att programhantering är fortsättningen på datorkunskap, jag undrar om det skiljer mycket på kurserna?

Kan du förklara för mig som inte vet vad en utbildning i programhantering innehåller?
Citera
2008-10-02, 20:48
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urandom
Kan du förklara för mig som inte vet vad en utbildning i programhantering innehåller?


Det vet jag inte eftersom jag inte läst kursen
Citera
2008-10-02, 21:15
  #4
Medlem
S-hund temporärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zeplin
Det vet jag inte eftersom jag inte läst kursen

Men vad är programhantering för något? Vad har det med "övriga OS" att göra? Är det att kunna hantera RPM och andra programpaketeringssystem, eller vad?
Citera
2008-10-02, 23:32
  #5
Medlem
Ariathaxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zeplin
Har någon läst ämnet programhantering? jag har läst kursen datorkunskap och jag har hört att programhantering är fortsättningen på datorkunskap, jag undrar om det skiljer mycket på kurserna?

Programhantering är ingen stor skillnad alls emellan datorkunskapen.
Om du har valt Programhanteringen för att få extra poäng i plugget så är det rent av gratis poäng man får.

Du får lära dig utav, Excell, Powerpoint, Word, Fronter m.m
lycka till med studerandet!
__________________
Senast redigerad av Ariathaxx 2008-10-02 kl. 23:34.
Citera
2008-10-03, 14:45
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ariathaxx
Programhantering är ingen stor skillnad alls emellan datorkunskapen.
Om du har valt Programhanteringen för att få extra poäng i plugget så är det rent av gratis poäng man får.

Du får lära dig utav, Excell, Powerpoint, Word, Fronter m.m
lycka till med studerandet!



Men det måste vara något som skiljer kurserna åt, jag har mvg i datorkunskap men vad är det jag behöver träna på om jag ska läsa programhantering?
Citera
2008-10-03, 14:52
  #7
Medlem
blueCommands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zeplin
Men det måste vara något som skiljer kurserna åt, jag har mvg i datorkunskap men vad är det jag behöver träna på om jag ska läsa programhantering?

Nej, då kurserna läses parallellt i praktiken så blir programhantering en fortsättning.
Om du undrar vad den skall innehålla i teorin så kolla in skolverket.
Citera
2008-10-03, 15:23
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blueCommand
Nej, då kurserna läses parallellt i praktiken så blir programhantering en fortsättning.
Om du undrar vad den skall innehålla i teorin så kolla in skolverket.



Jag har kollat upp det och det står att programhantering är en fortsättning på word, excel och powerpoint alltså det måste betyda att man fördjupar sig i dessa program och eftersom kursen är 100 p så måste kursen innehålla mer än datorkunskap. Har du läst kursen?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback