Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-10-01, 13:41
  #1
Medlem
jag har hört att det finns ett nedlagt sjukhus av någon sort kring kolsva, (eller om det var kungsör?) har nån någon koll på var det ligger, vad det heter och hur man kommer dit?
Citera
2008-12-10, 14:45
  #2
Medlem
Sent svarat, men har du fått tag på nån information om det? Kungsör tror jag inte att det är i. Men är det i nämnt område vill jag gärna veta...
Citera
2008-12-10, 15:22
  #3
Medlem
FuckedUpHences avatar
Oh fan.. Av alla områden så har kanske min lilla by Kungsör ett nerlagt mentalsjukhus?? :O Jag kan ju checka det så snabbt som möjligt
__________________
Senast redigerad av FuckedUpHence 2008-12-10 kl. 15:30.
Citera
2008-12-28, 14:06
  #4
Medlem
FuckedUpHences avatar
Jag kan inte åka till nåt av områdena nu längre, men om jag vetat förr så hade jag lätt checkat..
Citera
2008-12-28, 15:28
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuckedUpHence
Jag kan inte åka till nåt av områdena nu längre, men om jag vetat förr så hade jag lätt checkat..

Öh? Men kolla runt ändå, vi är ju flera som är intresserade av Kungsör. Eller befinner du dej inte alls där längre?
Citera
2008-12-28, 16:47
  #6
Medlem
FuckedUpHences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mopedhuligan
Öh? Men kolla runt ändå, vi är ju flera som är intresserade av Kungsör. Eller befinner du dej inte alls där längre?

Nope, men man kan ju nån gång dra dit.. Men vad jag kommer ihåg har det aldrig funnits ett sjukhus där. Men sen finns det ju t.ex. Köping osv..
Citera
2008-12-28, 19:44
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuckedUpHence
Nope, men man kan ju nån gång dra dit.. Men vad jag kommer ihåg har det aldrig funnits ett sjukhus där. Men sen finns det ju t.ex. Köping osv..

Jo, jag känner till trakterna. Det var därför jag blev intresserad. Om det fanns ett övergivet sjukhus där så skulle det ha varit bra gammalt. Det kunde ju finnas nåt sanatorium långt ute i skogen också.
Eller torken, den är väl tom...
Citera
2008-12-29, 14:49
  #8
Medlem
AlienBillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pennylick
jag har hört att det finns ett nedlagt sjukhus av någon sort kring kolsva, (eller om det var kungsör?) har nån någon koll på var det ligger, vad det heter och hur man kommer dit?

I kolsva har du ju iaf. gamla orangeriet.
Men sjukhus,, då tror jag du tänker på gamla TBC sjukan i Norberg.
Men det finns ju andra trevliga ställen i trakten, som övergivna ganska enorma fabriker i Köping.
Nått öde torp och sånnt finns också i Köping.

Kan tillägga att det fanns ett öde pensionat i Kolsva, men det eldades nydligen ned av brandkåren
Citera
2010-01-25, 17:11
  #9
Medlem
Jonhilds avatar
Lånar tråden lite, finns det inget kul i Kungsör/köping? finns säkert riktigt många trådar om det här , men men .
Citera
2011-12-15, 01:07
  #10
Medlem
sent svar men satt o sökte lite på städerna här i krokarna

Ja är inte HELT hundra, men har för mig att de är en byggnad som ligger i närheten av ulvesunds-gymnasiet i kungsör o att de har vart nått typ mentalsjukhus där, många år sen ja va där men de såg inte trevligt ut o man får ju tankarna om vad som pågått därinne.
Citera
2011-12-17, 21:04
  #11
Medlem
Hermansssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_c
sent svar men satt o sökte lite på städerna här i krokarna

Ja är inte HELT hundra, men har för mig att de är en byggnad som ligger i närheten av ulvesunds-gymnasiet i kungsör o att de har vart nått typ mentalsjukhus där, många år sen ja va där men de såg inte trevligt ut o man får ju tankarna om vad som pågått därinne.

Nja, det har inte varit ett mentalsjukhus så vitt jag vet, men däremot ett boende för förståndshandikappade. Garanterat inte förfallet, eftersom det användes så sent som 2004-2005 och kanske ännu senare också. Gymnasiet stängde ju 2008 tror jag och sen dess kan jag inte tänka mig att kommunen bara låtit lokalerna förfalla. Gymnasiets matsal drevs av de förståndshandikappade, åtminstone bakade de bullar och dylikt och sålde till eleverna på rasterna.
Citera
2012-01-19, 19:26
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hermanssson
Nja, det har inte varit ett mentalsjukhus så vitt jag vet, men däremot ett boende för förståndshandikappade. Garanterat inte förfallet, eftersom det användes så sent som 2004-2005 och kanske ännu senare också. Gymnasiet stängde ju 2008 tror jag och sen dess kan jag inte tänka mig att kommunen bara låtit lokalerna förfalla. Gymnasiets matsal drevs av de förståndshandikappade, åtminstone bakade de bullar och dylikt och sålde till eleverna på rasterna.


Tror att det fanns ett gammalt sjukhus i Köping som en gång var ett epidemisjukhus. Men det var väldigt länge sedan. Boendet för förståndshandikappade hette Gersilla och gymnasiet som fanns några år hette Ulvesundsgymnasiet. Byggnaderna används fortfarande till skola då Centralskolan måte renoveras och saneras pga mögel.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback