2008-10-01, 10:18
Medlem
Jag undrar om någon vet hur verklighetstroget/maffigt motorljudet är i Grand Tourismo-spelen GT4/GT5 är? Ljudet är nästan halva upplevelsen när man kör bilspel tycker jag. Speciellt är jag intresserad av hur äkta ljudet är på de gamla Lamborghiniförgasarmotorerna från 60/70-talet(Miura/Espada/Countach).
Många bilspelsljud låter lite mjäkiga och inte alls verklighetstrogna i mina öron. Någon som har erfarenheter av både den äkta varan och spelljudet?
2008-10-01, 10:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av buse67
Jag undrar om någon vet hur verklighetstroget/maffigt motorljudet är i Grand Tourismo-spelen GT4/GT5 är? Ljudet är nästan halva upplevelsen när man kör bilspel tycker jag. Speciellt är jag intresserad av hur äkta ljudet är på de gamla Lamborghiniförgasarmotorerna från 60/70-talet(Miura/Espada/Countach).
Många bilspelsljud låter lite mjäkiga och inte alls verklighetstrogna i mina öron. Någon som har erfarenheter av både den äkta varan och spelljudet?

jag tycker det låter rätt lika i gta4/5 som i vice city och sanandreas.
2008-10-01, 10:24
Medlem
snurreskvätts avatar
Tror TS syftade på Gran Turismo -serien, inte Grand Theft Auto

Är det inte mer eller mindre standard för lite mer påkostade bilspel att ta ljuden från de riktiga förlagorna.
Skulle blir väldigt förvånad som GT som är en av de mest genomarbetade titlarna inte hade autentiskt motorljud.
Tyvärr har jag inga riktiga ljud att jämföra med då supersportbilar inte är något jag rattar runt i till vardags.
2008-10-01, 10:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av snurreskvätt
Tror TS syftade på Gran Turismo -serien, inte Grand Theft Auto

Är det inte mer eller mindre standard för lite mer påkostade bilspel att ta ljuden från de riktiga förlagorna.
Skulle blir väldigt förvånad som GT som är en av de mest genomarbetade titlarna inte hade autentiskt motorljud.
Tyvärr har jag inga riktiga ljud att jämföra med då supersportbilar inte är något jag rattar runt i till vardags.

AAAAH! sorry, sorry! såg nu att han skrivit "GT".. aja, ibland blir det fel.
ha det gött.
2008-10-01, 10:56
Medlem
Har verkligen för mig att det står på baksidan av åtminstone GT4 att det ska vara autentiska motorljud. Vet att Polyphony slog på stora trumman om att GT-serien skulle bli en av de mest realistiska simulatorerna, där även ljudet skulle vara det!

Kan tyvärr inte säga att jag minns särskilt mycket av ljudet i något av dessa spel.Kommer dock ihåg att på GT3, i öppningssekvensen när man får höra hur Tom's Castrol Supra varvar upp så låter det himmelskt!
Senast redigerad av tison 2008-10-01 kl. 11:17.
2008-10-01, 20:11
Medlem
ojns avatar
Det finns både en GT4- och en GT5-tråd. Om du är intresserad av jämförelsen bilspels- och riktiga billjud är du välkommen att formulera om frågeställningen en aning och posta en ny tråd, i så fall i Spelrelaterat.

/Moderator

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in