Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-11-19, 11:22
  #289
Medlem
Ördögs avatar
(S)orgliga nyheter på S-info idag ...

Last Chorus: Tord Oscarsson

http://enn.kokk.se/?p=40203
Citat:
Jag minns förstås Tord Oscarsson (1934-2015) från hans tid som redaktör för S-bloggar. Jag minns då även de svårigheter han mot slutet hade i det värvet, sådant som att han hade svårt med stavningen och allt oftare återpublicerade texter. Så vitt jag så småningom förstod, hade det här att göra med en sviktande minnesfunktion.

Sådant kan drabba även tidigare skarpsynta personer, det senare i Tords fall underbyggt av att han var jurist.
Citera
2015-11-19, 21:37
  #290
Medlem
RedSavinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ördög
Är det andra än jag som brukar muntra upp sig (eller idka självplågeri) genom regelbundna besök på s-bloggar? Allas vår Tord Oscarsson har tyvärr lämnat festen helt, men hans kolleger håller ställningarna och verkar till på köpet bli allt mer fanatiska i sitt sosseri.

Det är svårt att säga vem som är mest underhållande, men just nu fröjdas jag nog mest över C G Carlsson, som ståndaktigt fortsätter att bekämpa SD genom att producera så långa och salvelsefyllda inlägg som möjligt om partiets nazistiska bakgrund och allmänna vidrighet. Sedan i fredags har Carlsson "uppdaterat" sin blogg med fem poster, alla lika andefattiga och förutsägbara jeremiader på temat SD, nazism och främlingshat. Han ser ingen orsak att variera sitt register ens i de dagar, då resten av bloggosfären, inklusive flera andra sossebloggare och gnällvänstersajter som Dagens Arena och ETC, anser det mer angeläget att diskutera islamistiskt våld och terrorism.
http://www.s-bloggar.se/b/731/c-g-carlsson

Och Björn Andersson är också alltid lika uppmuntrande. Han vägrar fortfarande att se några som helst problem med invandringen och asylpolitiken.
http://www.s-info.se/page/blogg.asp?id=1749&blogg=69061

Finns det på FB någon som träffat dessa herrar i levande livet? Hur är det att diskutera med dem? Är de lika förstockade som de framstår som då de söker uttrycka sig i skrift?

Det skulle också vara kul om någon Umebo kunde berätta lite mer om Anders Forss! Han lär faktiskt se 30 miljoner invånare i Sverige som ett mål värt att eftersträva, men försöker trots det framstå som oerhört miljömedveten och engagerad.

Nu känns det nästan som om jag författar ett inlägg i en skvallertråd ...

Jag följde tidigare Oscarssons bravader, framför allt uppskattade jag hans teorier om Palmemordet, tyvärr slutade han blogga innan han avslöjade mördaren, nu kommer vi nog aldrig klara upp fallet.
Det skulle vara högt uppsatta personer inom polisen, Moderaterna och försvaret inblandade.

C-Gs inlägg har jag aldrig orkat igenom, allt för mycket text och allmänt svårt att begripa vad hans inlägg går ut på.

Anders Forss verkar vara en riktigt knicki dick, jag tror han planerar att göra sen karriär inom partiet, han ska dock ha heder av att han låter kommentarer ligga kvar och att han inte låter sig bli provocerad.

Björn Andersson gör mig djupt orolig, han påstår sig vara samhällskunskapslärare på mellanstadiet om jag förstått rätt, samtidigt verkar han ha noll koll på vad som sker.
Jag är glad att han inte är mina barns lärare, man förstår varför Sverige faller som en sten i Pisa-rankingen om Björn sätter standarden för svenska lärare.

Även han låter de flesta kommentarer vara kvar.

Jag hoppas inte att du missat allas vår Eva-Britt Dahlström, hon lider av ett antal psykiska sjukdomar. Efter vad jag förstår har hon jobbat som nämndeman, hon har vägrat sin exmake att träffa deras gemensamma barn. Först i vuxen ålder har de lärt känna honom.

Hon lider av förföljelsemani och är övertygad om att någon internationell drogkartell är ute efter henne. Jag roade mig med att ge henne upplyftande ord och samtidigt antyda att enskilda poliser kan vara i maskopi med drogkartellen och att hon i framtiden skulle göra sina polisanmälningar på en polisstation i en annan stad än den hon bor i.
Citera
2015-11-30, 21:35
  #291
Medlem
Mikojans avatar
S-info har tacklat av betänkligt senaste året. In har spammaren Forsse från Umeå kommit och begraver sajten med meningslösa, tröttsamma inlägg.

Vad finns det att glädja sig åt i dag? Tre gamla argsinta gubbar (Norrbotten och Skåne)?.
Knappast. Vi får hålla till godo med fullblodskommunisten och felstavande läraren Björn Andersson och fru Dahlström och hennes kamp mot förföljarna.

Vila i frid Tord O.
__________________
Senast redigerad av Mikojan 2015-11-30 kl. 22:31.
Citera
2016-03-12, 11:08
  #292
Medlem
Ördögs avatar
Jag borde ha annat att ödsla bort tiden på, men jag har inte kunnat låta bli att bemöta 85-årige C-G Carlssons tokerier på s-info. Jag har därvid begagnat signaturen Olof Dolme. I vår senaste replikväxling låtsades jag ha blivit omvänd till sosseriet, men naturligtvis strävade jag efter ett så ironiskt tonfall att knappast någon skulle ta mig på allvar. Ändå verkar CGC ha gjort det ... Läs (om ni orkar) och bedöm själva.

http://www.s-info.se/page/blogg.asp?id=989&blogg=69392
Citera
2016-09-23, 21:04
  #293
Medlem
Ördögs avatar
Tystnaden i den här tråden tyder på att (s)tofilerna på s-info knappast förmår väcka något intresse ens bland dem som finner nöje i att studera det forna "arbetarpartiets" långsamma borttynande. Jag förstår det mycket väl.

Ändå tycker jag att s-info ibland publicerar texter som på ett bisarrt vis illustrerar de konflikter som rasar bakom sossepartiets mödosamt uppehållna fasad av enighet. Idag kan vi läsa hur gråmossige Bo Widegren tar illa vid sig av att hans partifränder inte förespråkar samma invandringspolitik som han.

(FB) Är det inte dags att sossepartiet klyvs i två delar ?
Citera
2016-09-24, 10:54
  #294
Medlem
JBernards avatar
Jag tittade in i veckan, men numera är det bara gaggiga pensionärer som skriver helt ointressanta inlägg om ditten och datten. Anders Forss har som sagt bestämt sig för att göra politisk karriär på gamla dagar. Googla honom, det är rätt kul. Om han får säga det själv har han ett imponerande cv som internationell bankir och utrikespolitisk expert. I verkligheten i Umeå har han som det aningen mindre statusfyllda jobbet som busschaufför.
Citera
2017-03-16, 13:10
  #295
Medlem
Mikojans avatar
Tyvärr för oss gamla trogna läsare har busschaufförn i Umeå, Anders Forss, under några år totalspammat sönder S-info. Han har ensam genom att massproducera tramsinlägg gjort bloggen ointressant.

Alla gamla förbannade sossefarbröders inlägg har drunknat. En del verkar ha ledsnat. Men nu har en av uvarna vaknat och i en illa dold attack kastat sig över den maniske chauffören.

Spännande om det leder till förändringar…

http://www.s-info.se/page/blogg.asp?id=1754&blogg=70927
Citera
2017-03-16, 23:26
  #296
Medlem
Garneringsmannens avatar
Hur länge får den här sidan representera S? Betalar S verkligen för den här skiten? Är ju typ 10 inlägg gjorda 2017...

http://www.s-info.se/page/blogg.asp?id=1651&blogg=70903

Den här kvinnan mår inte bra. Borde inte nån förbarma sig över henne och släcka ner bloggen?
Citera
2017-04-01, 15:52
  #297
Medlem
Mikojans avatar
Oj, plötsligt händer det grejer på s-info.se. I dag, visserligen 1 april, är den notoriske skribenten, bussföraren Anders Forss, Umeå, utraderad från vår kära bloggportal. Han som stått för mer än hälften av alla ointressanta bidrag och troligen varit något störande för andra farbröder, är utrensad, retuscherad, bortblåst.

Nu dominerar åter farbröderna mellan 75 och 90. S-kvinnorna är sedan länge utmanövrerade. Meste spammare nu är Enn Kokk, mest känd för frun Birgitta Dahl, som hyllade Pol Pots övertagande av Kambodja.

Kanske vi får en spännande fortsättning i vår på sossebloggen
Citera
2017-04-02, 09:12
  #298
Medlem
Ördögs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Oj, plötsligt händer det grejer på s-info.se. I dag, visserligen 1 april, är den notoriske skribenten, bussföraren Anders Forss, Umeå, utraderad från vår kära bloggportal. Han som stått för mer än hälften av alla ointressanta bidrag och troligen varit något störande för andra farbröder, är utrensad, retuscherad, bortblåst.

Det var som tusan! Varför har han blivit förvisad? I och för sig brukar han alltid länka vidare till sin blogg på VK, och där är han lika aktiv som nånsin tillförne.

http://blogg.vk.se/andersforss/

Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Meste spammare nu är Enn Kokk, mest känd för frun Birgitta Dahl, som hyllade Pol Pots övertagande av Kambodja.

Äh, jag tycker att Kokks pratiga utläggningar om musik, litteratur och pensionärsliv är det mest underhållande på s-info. Hans hågkomster från barndomen i Estland, flykten till Sverige, studierna och politiken är både innehållsrika och rörande.

Fast klart att jag undrar hur en snubbe som en gång flydde undan sovjetarmén inte hade några invändningar mot sossarnas samarbete med Ohly-gänget inför valet 2010. Samma vidriga parti som 1945 hade spytt ut sitt hat mot "baltfascisterna", dundrat vilken oerhörd risk det vore om "30.000 kulturellt främmande balter fick stanna i Sverige" etc.
__________________
Senast redigerad av Ördög 2017-04-02 kl. 09:22.
Citera
2017-04-02, 10:05
  #299
Medlem
JBernards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Oj, plötsligt händer det grejer på s-info.se. I dag, visserligen 1 april, är den notoriske skribenten, bussföraren Anders Forss, Umeå, utraderad från vår kära bloggportal. Han som stått för mer än hälften av alla ointressanta bidrag och troligen varit något störande för andra farbröder, är utrensad, retuscherad, bortblåst.

Nu dominerar åter farbröderna mellan 75 och 90. S-kvinnorna är sedan länge utmanövrerade. Meste spammare nu är Enn Kokk, mest känd för frun Birgitta Dahl, som hyllade Pol Pots övertagande av Kambodja.

Kanske vi får en spännande fortsättning i vår på sossebloggen

Jasså, den hårdbloggande busschauffören har fått respass.

Han homot i Ystad såg jag ifrågasatte Forss dominerande framträdande på "bloggtoppen". Det är en gammal surgubbe som förmodligen ställde något ultimatum till någon annan surgubbe. Forss spammande var iofs störande, så i det stora hela var det ett bra beslut.

Homot från Ystad är annars ett riktigt miffo. Han har varit domare eller åklagare eller liknande, skrämmande att en person med sådan antiintellektuell hållning haft någon typ av förtroendeuppdrag inom rättsväsendet.
Citera
2017-04-25, 11:18
  #300
Medlem
Ördögs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JBernard
Anders Forss har som sagt bestämt sig för att göra politisk karriär på gamla dagar. Googla honom, det är rätt kul. Om han får säga det själv har han ett imponerande cv som internationell bankir och utrikespolitisk expert. I verkligheten i Umeå har han som det aningen mindre statusfyllda jobbet som busschaufför.

Vad tycks om Forss' analys av det franska valresultatet och hans tvärsäkra påståenden att Emmanuel Macron är svensk socialdemokrat i själ och hjärta? Tror han verkligen på allt han skriver?

http://blogg.vk.se/andersforss/2017/...fall/#comments
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback