Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-09-30, 13:58
  #1
Avstängd
CDOEs avatar
Hejsan.

För ett pat veckor sen skaffade jag mig nytt boende där en internetuppkoppling ingår i hyran, vilket tyvärr suger hästpung med tanke på att jag aldrig laddar ner i över 30kb/s och att vissa sidor, exempelvis Flashback, inte fungerar på ett tillfredsställande sätt. Sidan kan, när den håller på att laddas, helt sonika sluta laddas och jag kan sitta och titta på en halvladdad eller vit sida i en evighet... Tills jag refreshar sidan och hoppas på det bästa. Ibland måste jag uppdatera sidan uppemot ett trettiotal gånger innan den laddas korrekt, vilket ju blir jävligt irriterande i längden.

Så har jag haft det fram tills idag då jag provade att surfa på Flashback via en proxy, PimpMyIP.com, och till min stora glädje fungerar sidan perfekt, förrutom de rätt långa väntetiderna när den först måste gå via proxy-sidan, att inga Firefix-pluggar funkar, att jag inte kan logga in och att jag inte längre kommer nånvart när jag klickar på länkar.

Så, kära flashbackare, vad kan jag göra? Jag är faktiskt rätt lost när proxys och diverse internet-inställningar kommer på tal så jag skulle verkligen uppskatta lite hjälp. Kan jag surfa via proxy och samtidigt kunna logga in på Flashback, använda mig av FF-plugins och så vidare? Finns det proxys som är så diskreta att de inte märks av när man surfar? Hur hade DU gjort i mitt läge?

Tusen tack för er tid.
Citera
2008-10-01, 09:52
  #2
Medlem
Du ska inte klaga lite på den som äger uppkopplingen?

Känns som om det inte fungerar riktigt som det ska.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback