Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-09-30, 12:41
  #1
Medlem
Disgustipateds avatar
När jag öppnar ett pdf-dokument genom Internet Explorer (alltså klickar på en länk som är en pdf-fil) så öppnas Acrobat Reader fort som fan och stängs ner lika jävla fort igen, utan att man hinner göra ett skit, än mindre läsa.

Om jag öppnar en pdf-fil som är sparad lokalt på datorn är det inga problem alls. Därför gissar jag att det är någon inställning i IE som strular. Är det någon vis dam eller herre som har något förslag på hur jag ska lösa detta vore jag väldigt tacksam.

Jag vill inte ha förslag som att jag bör spara ner pdf-filerna lokalt, jag vill kunna öppna dem direkt.

Tack på förhand
Citera
2008-09-30, 12:53
  #2
Medlem
kimdah2002s avatar
Kan vara ifall du har en piratkopia av Adobe Acrobat installerad då beter sig reader så som du beskriver efter ett tag...

Installera Foxit istället, mindre, snabbare o bättre...
Citera
2008-09-30, 12:57
  #3
Medlem
systems avatar
Eller så är det en mycket gammal version, eftersom Acrobat Reader sedan åtskilliga år heter Adobe Reader.
Citera
2008-09-30, 13:09
  #4
Medlem
Disgustipateds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av system
Eller så är det en mycket gammal version, eftersom Acrobat Reader sedan åtskilliga år heter Adobe Reader.

My bad, Adobe Reader 7.0 är det

Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Kan vara ifall du har en piratkopia av Adobe Acrobat installerad då beter sig reader så som du beskriver efter ett tag...

Installera Foxit istället, mindre, snabbare o bättre...

Adobe Reader är väl gratis? Edit: Jag såg att du skrev pirat av Adobe Acrobat nu, det har jag inte...


Ingen som har andra förslag på fix av problemet istället?
__________________
Senast redigerad av Disgustipated 2008-09-30 kl. 13:11. Anledning: Läste fel
Citera
2008-09-30, 13:24
  #5
Medlem
kimdah2002s avatar
Uppdatera till version 9 så löser det sig säkert.... Fast jag föreslår Foxit ändå....

2.5Mb istället för 25Mb
Citera
2009-05-15, 21:40
  #6
Medlem
Masingas avatar
Bump


Hej, jag installerade Acrobat reader 9 som jag tanka ned från Adobes hemsida och där stod det att filen är 41mb, men efter installationen är klar så är filen på 231mb. Varför?
Citera
2011-05-24, 15:58
  #7
Medlem
meatandmoss avatar
Jag kapar denna tråd i förhoppning att det blir en Officiell tråd för allting om Acrobat Reader.

Mitt problem som jag hoppas få hjälp med är att jag har laddat ner ett stort arbete som jag skall kommentera, efter att suttit med det så gott som hela dagen och man är på sista jävla sidan så hänger sig hela reader och stänger ner sig själv. Finns det på något vi jag kan få tillbaka kommentarerna jag har gjort i arbetet?

Testade med att öppna den nerladdade filen igen men inga kommentarer var där och inga cachade dokument syntes till att öppnas i Acrobat. Är mina kommentarer för alltid borta? Snälla hjälp mig spara in 8 timmars arbete!

@Masinga Även om det är över två år sedan.... Så är det en installationsfil på 41 mb som dels packar upp sig själv och blir större men också laddar ner mer under installationen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback