Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-09-29, 22:53
  #1
Avstängd
nitro,mps avatar
Tjena, jag har en partion på 6 gig som jag inte kommer åt, och jag behöver komma åt filerna på den, det är det fat 32 och sen står det felfri (eisa-konfiguration) ? :S och jag själv har ntfs
Snälla snälla hjälp mig!

Mvh Nitro,mp!
Citera
2008-09-29, 22:57
  #2
Medlem
constants avatar
Testa med Linux.
Citera
2008-09-29, 22:59
  #3
Avstängd
nitro,mps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Testa med Linux.


Snälla förklara lite mer?

Tack på förhand!
Mvh Nitro,mp
Citera
2008-09-29, 23:02
  #4
Avstängd
nitro,mps avatar
Är inte linux ett operativsystem? (kan dock inte installera om datorn)

Jag har för mig att det ska finnas ngt program som ska heta "doktor" Nånting
Kan det stämma? har testat googlat men ej hittat ngt svar

Mvh Nitro,mp
Citera
2008-09-29, 23:24
  #5
Medlem
constants avatar
Jo, Linux är ett operativsystem. Anatgligen har du ingen annan chans.
Citera
2008-09-30, 02:08
  #6
Medlem
Har googlat lite. Är du säker på att du har filer på partitionen i fråga?

eisa-konfiguration verkar stå för en recovery/återställnings partition.


hittade en länk på svenska

http://www.webforum.nu/showthread.php?t=163290
Citera
2008-09-30, 12:36
  #7
Medlem
Zmegolazs avatar
Laptopar som man köper med operativsystem och programvara redan installerat brukar ha en liten partition där de har installationsfilerna för allt, om du skulle behöva installera om nån gång. Detta för att tillverkarna ska slippa skicka med en massa skivor som du ska sitta och peta in när du installerar om. Troligtvis är det en sån partition du hittat, och jag tvivlar på att du har egna filer där...
Citera
2008-10-18, 18:05
  #8
Avstängd
nitro,mps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zmegolaz
Laptopar som man köper med operativsystem och programvara redan installerat brukar ha en liten partition där de har installationsfilerna för allt, om du skulle behöva installera om nån gång. Detta för att tillverkarna ska slippa skicka med en massa skivor som du ska sitta och peta in när du installerar om. Troligtvis är det en sån partition du hittat, och jag tvivlar på att du har egna filer där...


Ja det är nog troligtvis en sådan partion, men vet du hur man kommer åt dom?

Mvh nitro,mp
Citera
2008-10-18, 18:47
  #9
Medlem
Du måste nog formatera om den till en fat32 eller ntfs partition. Då bör du kunna köra en ny enhet av den. Du kommer inte kunna "förlänga" din disk med det nya utrymmet. I alla fall inte utan lite pill.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback