Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-25, 10:36
  #769
Medlem
JEBUS-666s avatar
---PLANET COASTER---

Utan någon som helst tvekan är detta det bästa spelet som har gjorts hittills!!

Jag upptäckte spelet först nu för en månad sedan... Det är helt otroligt vad mycket man kan bygga och göra i detta spelet. Jag spelar bara i Sandbox. I sandbox är man fri att använda 100% fantasi till att bygga vad som helst (nästan) utan begränsningar.

Grafiken är nästan osannolikt snygg och detaljrik, samt färgsprakande... 3000 park-gäster och ända ser det ut att vara 3000 olika karaktärer!.... Ljudet och grafiken är helt suverän. Ibland känns det som om man verkligen åker Attraktionerna i parken.

Och, då är detta Avgjort. Mod kan stänga tråden nu
Citera
2018-08-25, 12:20
  #770
Medlem
1. Super Metroid -

När jag var liten, Så blev jag rädd ifall man dog, för då fick man se Metroid med den härliga musiken Så rusha alltid fram fort och tryckte på reset

10/10 betyg, Äventyrligt, Utforskande, Snabbt och snyggt lirande <3


2. Resident evil 1 -

Farsan köpte spelet när det släpptes,
Min Mor sa att jag inte fick vara med och spela med min bror och far..
Jag strunta i det..
Tittade självklart när dom körde igång..
Vid första scenen när zombien sitter och käkar på snubben och sedan vänder ansikte mot en.
.
Flydde direkt och gömde mig under köksbordet där morsan satt och prata i telefon,
Jag låtsades leka för att låtsas som ingenting hade hänt.. Livrädd var jag hahaha..
Sen hjärtat hoppa väl ur första gången i livet när hunden hoppa igenom fönstret haha.

10/10 betyg, Pussel, Utforskande, Zombies, Action, Skräck!


3. Final Fantasy 7 -
Ett spel som fick mig att bli hookt på riktigt.. Gick till biblioteket för att skriva ut guider/materialistor, allt som gick.. har kvar min pärm med alla sidor, Står datum längst ner på sidorna, 1999 - 01 - 20

10/10 Betyg, Beskrivning av spelet? Jag vet inte va jag ska skriva.. Det är för bra!
Såg trailer för FF7 Remake på e3, Sa till mig själv, Jag kommer köpa "oavsett" konsoll endast pga FF7
<3
Citera
2018-08-25, 13:00
  #771
Medlem
JoakimVonAnka86s avatar
ojoj svår lista men.


1. Half Life 1 & 2 (de får delad första plats. glömmer aldrig när man lira de för första gången)
2. Zelda - A Link to the past
3. Resident Evil 4
4. Metal Gear Solid 3 (tycker de är snäppet bättre än ettan.)
5. Castlevania: Symphony of the night
6. Chrono Trigger
Citera
2018-08-27, 22:05
  #772
Medlem
Finns så många bra spel där ute, men tror ändå Mario 64 tar hem priset på grund av hur nyskapande det kändes när spelet kom.
Citera
2018-08-31, 16:41
  #773
Medlem
Age of empires 2 var jävligt tungt för sin tid
Citera
2018-09-04, 15:43
  #774
Medlem
De som kommer upp i minnet på sekunder ;

1. Kingdom Hearts (PS2), absolut bästa spelet genom tiderna enligt min uppfattning, då jag älskar Disney i överlag så kom jag ihåg att jag och min mor snubblade över detta spel av en ren slump i butik.
Kom ihåg att jag var helt fast minuter efter att skirvan satt inne!

Minus är att som ung var det inte lätt att hänga med i storyn då jag knappt fattade vad som hände förutom att man bekämpa onska +<

2. Star Wars Battlefront (Gamla/nya), hade ingen dator som liten så Star Wars battlefront var perfekt som fps att spela dagarna i ända. Splitscreen var klockrent så det inte vart slagsmål mellan polarna vem som skulle spela.
Tråkigt med nya när allt var en stor paywall etc, men jag måste ge cred för själva spelet till Dice då jag spelar nya BF2 rätt så rejält, perfekt grafik/ljud som ger en sjuuuuuk upplevelse.

3. Här sätter jag lätt Mass Effect 3, laddade också ner det av en slump via origin för jag hade EA access och fick det gratis och tänkte prova. Likadant där vart jag helt tagen av storyn även om jag hoppade in mitt i allt.
Storyn var överväldigande och jag vart tagen av valen man fick göra (kunde springa runt i timmar och bara prata med allt och alla för att se vad som kunde hända).

Bonus ; Herkules till PC, första spelet jag fick till dator någon gång på 90-talet. Efter det förstod päronen att jag var fast
Citera
2018-09-04, 16:03
  #775
Medlem
För ångest att svara så definitivt, men några favoriter är:

Shadow of the Colossus (Spelet som bevisade att TV-spel i allra högsta grad är en konstform. Enastående musik, atmofär och oerhört unikt gameplay.)
Final Fantasy VII (Världens mest stämningsfulla rollspel. Världen i spelet är massiv och allt är så otroligt genomarbetat. Det finns till och med spel inuti spelet, som snowboardåkandet, strategidelen i Fort Gondor, Gold Saucer-spelen och så vidare.)
Star Ocean: Second Story (Bäst gameplay av alla JRPG jag har spelat. Dessutom vacker grafik, bra musik och ett "private action"-system som gör att ingen genomspelning blir den andra lik. Item creation gör också att det finns mycket att upptäcka.)
SaGa Frontier (Mörkt, drömskt och knarkigt i en salig blandning. Spännande stridssystem, sjukt fin artwork, sju huvudpersoner att välja mellan och en svårighetsgrad som gör att det aldrig känns slentrian.)
Zelda: A Link to the Past (SNES-perfektion. Vacker grafik, en levande och stor värld att utforska, spännande pussel och roliga bosstrider. Jag kan nog inte se någonting som är dåligt med det här spelet.)
Zelda: Link's Awakening (Gameboy-motsvarigheten till ovanstående. Kan enligt min mening till och med vara bättre än SNES-syskonet.)
Ultra Street Fighter IV (Världens bästa fighting-spel helt utan tvekan. Oerhört balanserat gameplay med närmast perfekt balans mellan footsies, mixups och det tekniska. FADC och OS tillför enormt djup till spelet och det är alltid en fröjd att se matcher på metanivå.)
Star Wars: Battlefront (Xbox One-spelet alltså – det första. Bland de snyggaste spelen jag har lirat men också oerhört jävla kul. Kortsystemet gör det betydligt roligare än andra spel i genren, till och med de briljanta Battlefield-liren. Duktiga spelare belönas och kan gå bärsarkargång vilket ger incitament att utvecklas.)
Timesplitters: Future Perfect (Före sin tid, helt klart. Skill-betonat och bra på så oerhört många sätt.)
Perfect Dark (Här snackar vi verkligen före sin tid. Fullkomligt briljant! Multiplayer var hur kul som helst. Många originella vapen, goa banor och grym spelmekanik.)
Tomb Raider (PSX-spelet – helt underbart stämningsfullt och banbrytande. Ett av mina absolut starkaste och mest magiska spelminnen.)
Mortal Kombat II (Gameplayet är uppenbarligen ganska ytligt, men Jesus vad mystiskt och atmosfäriskt det här spelet är. Karaktärerna var de coolaste i branschen också innan de slaktades och blev vulgära karikatyrer av sina forna jag. Gameplay-mässigt så är Ultimate Mortal Kombat III dock resor bättre.)
Secret of Mana 2 (Det är obeskrivligt sjukt att det här spelet aldrig släppts utanför Japan. Bättre än sin redan fantastiska föregångare på alla sätt och vis. Roligt stridssystem som görs betydligt mer spännande tack vare sub-classes som man kan låsa upp, grym grafik och så vidare. Och så det faktum att det är coop då –*helt klart ett av världens bästa coop-spel.)
__________________
Senast redigerad av Fomalhaut 2018-09-04 kl. 16:26.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback