• 1
  • 2
2008-09-29, 01:04
Medlem
Tjenare.. är nu jävligt trött på mitt vista.. tycker det suger rent ut sagt.. kört med det ett år drygt.. och det finns mycket bekväma funktioner med vista, men ja tror ja väntar ett år till ändå..

Nu dock till mitt problem.. Har inte hittat nånstans där man kan köpa windows xp pro 64 bitars från nätet. vore vänligt om nån kunde hjälpa mig..

OM det mot förmodan inte hittas eller är för dyrt funkar 32 också.. men ja kör med QUadcore och har hört att 64 ska vara bättre..

Tack på förhand: Sen får ni gärna säga eran osikt om XP och vista om ja gör fel eller inte osv..

Tjingeling
Senast redigerad av adhdbarn1 2008-09-29 kl. 01:13.
Citera
2008-09-29, 02:04
Medlem
Måste du tvunget köpa det då?
Finns bra piratkopierade versioner som har precis alla funktioner (eller ja, ingen support iofs) som originalen
Leta runt på piratebay så finns det där

Angående 64bit anser jag inte det vara värt det, sämre stöd med drivrutiner och program för en minimal vinst. Inte värt det så länge du inte vill ha extremt mycket ram-minne (alltså över de 4GB som 32bit klarar)

Vad är det i vista du inte tycker om? Med en quadcore borde det väl inte vara så segt?
Säger dock inte att du har fel som byter, använder själv XP på min windowsdator
Citera
2008-09-29, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wee!
Finns bra piratkopierade versioner som har precis alla funktioner (eller ja, ingen support iofs) som originalen

Angående 64bit anser jag inte det vara värt det, sämre stöd med drivrutiner och program för en minimal vinst. Inte värt det så länge du inte vill ha extremt mycket ram-minne (alltså över de 4GB som 32bit klarar)

Vad är det i vista du inte tycker om? Med en quadcore borde det väl inte vara så segt?

Nej alltså ja sökte vart jag kan köpa det främst.. och angående ladda ner.. jag är TOTALT NOOBCAKE på det.. vet inte hur ja ska gå till väga för fem öre..
Citera
2008-09-29, 07:53
Medlem
Dronkens avatar
Citat:
Inte värt det så länge du inte vill ha extremt mycket ram-minne (alltså över de 4GB som 32bit klarar)

Måste nog säga att det där tyvärr är lite fel. Det praktiska maximala användningen för 32-bitars system ang ramen är ca 3GB,
Windows vista ska kunna hantera 4GB minne om ja inte minns fel, men i praktiken kommer ett 32bitars system inte att använda denna ram, dvs förlorar du ungefär 1GB ram om du väljer ett 32-bitars system.
Citera
2008-09-29, 09:03
Medlem
Xp är också Windows och sådana frågor hör väl knappast till "övriga operativsystem"?
Citera
2008-09-29, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dronken
Måste nog säga att det där tyvärr är lite fel. Det praktiska maximala användningen för 32-bitars system ang ramen är ca 3GB,
Windows vista ska kunna hantera 4GB minne om ja inte minns fel, men i praktiken kommer ett 32bitars system inte att använda denna ram, dvs förlorar du ungefär 1GB ram om du väljer ett 32-bitars system.
Måste nog säga att det där tyvärr är lite fel också, orkar inte förklara men länkar till tråden där jag fick det förklarat för mig för inte så länge sedan:
https://www.flashback.org/showthread.php?t=746679

Citat:
Ursprungligen postat av adhdbarn1
Nej alltså ja sökte vart jag kan köpa det främst.. och angående ladda ner.. jag är TOTALT NOOBCAKE på det.. vet inte hur ja ska gå till väga för fem öre..
Här finns många butiker listade: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=169851
Citera
2008-09-29, 14:43
Medlem
Håller med vista suger. DirectX 10 kan man ju också ladda ner till
XP efter en snabb google sökning och då finns ju ingen anledning att köra vista.
Citera
2008-09-29, 15:59
Medlem
SLOBs avatar
Fel forum. Flyttas till ÖO/Windows.

/mod
Citera
2008-10-06, 17:48
Medlem
Bruna Baronens avatar
Citat:

Vet du något bra ställe att ladda ner Xp pro 64bit på ?? Ifall du gör får du gärna länka
Citera
2008-10-06, 17:51
Medlem
psychotropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bruna Baronen
Vet du något bra ställe att ladda ner Xp pro 64bit på ?? Ifall du gör får du gärna länka

Tyvärr får man inte länka direkt till sådant material.

Gör en sökning istället...
Torrent: Microsoft.Windows.XP.x64.With.SP2-XiSO
DC: sp2xrx-xiso
Citera
2008-10-06, 21:16
Medlem
Bruna Baronens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychotropic
Tyvärr får man inte länka direkt till sådant material.

Gör en sökning istället...
Torrent: Microsoft.Windows.XP.x64.With.SP2-XiSO
DC: sp2xrx-xiso

Sry mena inte länka utan mer så som du gjorde "tipsa"

Men vart ska ja nu söka det där på google ??
Citera
2008-10-06, 21:26
Medlem
psychotropics avatar
Jag har gett dig namnet på en torrent fil (som delas på torrent trackers) och namnet på själva cd avbilden (som delas på exempelvis DC++). Sedan hur du hittar dessa är upp till dig.

Du frågar om Google. Har du ens provat att söka?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in