2008-09-27, 18:31
Bannlyst
Jag skulle vilja kopiera en CD. Jag har inget speciellt brännar program utan tänkte använda det inbyggda brännar programmet som finns i Windows XP. Hur gör man?

Tack för hjälpen.
Citera
2008-09-27, 18:41
Medlem
kopiera cd

Citat:
Ursprungligen postat av fläskbak
Jag skulle vilja kopiera en CD. Jag har inget speciellt brännar program utan tänkte använda det inbyggda brännar programmet som finns i Windows XP. Hur gör man?

Tack för hjälpen.

Använd Windows Media Player om du verkligen inte vill skaffa dig ett brännar program.
Personligen tycker jag det är lika bra att du går in på en hemsida som http://www.deepburner.com/ eller något annat liknande, men för att göra det enkelt så kan du ladda ner Deep Burner på deras sida helt gratis.
Duger gott och väl för att kopiera cd skivor och annat
Citera
2008-09-27, 19:51
Bannlyst
Finns det någon kvalitets skillnad mellan bränningen från "riktiga brännarprogram" och Windows inbyggda? Knappast eller?
Citera
2008-09-27, 21:00
Medlem
Mr.Exilims avatar
Citat:
Finns det någon kvalitets skillnad mellan bränningen från "riktiga brännarprogram" och Windows inbyggda? Knappast eller?

Nejdå, rippa skiten med windows media player
Citera
2008-09-27, 22:45
Medlem
lzss avatar
Citat:

Det är en musik skiva du ska kopiera va? I sådant fall fungerar Windows Media Player utmärkt. Om inte så föreslår jag att dra hem en version av Nero det har jag alltid kört med.
Citera
2008-09-27, 22:52
Medlem
Dr.Katis avatar
Ja men kan ingen beskriva hur man gör då, inte bara påstå att det är möjligt?!
Citera
2008-09-27, 23:08
Bannlyst
Beror på om den är kopieringsskyddad eller inte också. Tror inte WMP klarar av kopieringsskyddade skivor.
Citera
2008-09-29, 16:52
Bannlyst
Ett stort mysterium

Jag har en windows skiva som jag har kopierat alla filer på till en annan CD. Det mystiska är att det går att boota från den ursprungliga skivan medan det inte går att boota från kopian. Det går emellertid att starta kopian inifrån windows. Man tycker att det ju inte borde vara någon skillnad eftersom alla filer ju är exakt lika dana. Någon som har en aning vad det kan bero på?
Citera
2008-09-29, 21:42
Medlem
Pussylovers avatar
Kan vara så att din cd-enhet inte är bootbar.

Ska du ändå kopiera så varför då inte ladda ned massa program
olagligen och göra kopior med så har du löst det enkelt.
Menar ska du ändå sitta vara olaglig och göra kopior så gör ordentligt från början.

Bra program är dom från Slysoft samt Neros program.

Googla lite. Läs på.. du hittar det du behöver garanterat.
Citera
2008-09-30, 21:33
Bannlyst
Citat:
Menar ska du ändå sitta vara olaglig och göra kopior så gör ordentligt från början.

CD-enheten är bootbar eftersom jag bootar med den andra skivan från samma CD-enhet.

Jag frågade tidigare om det möjligtvis var någon skillnad på de "riktiga" brännarprogrammen och windows bärnnarprogram men ingen tycks veta detta. Rimligtvis så borde det inte bli några bättre kopior av filerna eftersom det de bara antingen kan kopieras eller inte kopieras.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in