Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-09-26, 07:23
  #1
Avstängd
naggitss avatar
Mannen som är i tjugoårsåldern följde efter den unga flickan till hennes hem och trängde sig in när hon låste upp dörren till sin bostad.

http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=113&a=447617

Polisen vädjar till allmänheten om hjälp att hitta mannen.

Signalement på gärningsmannen:

Man- i 20-årsåldern
180 centimer lång
lång, smal kroppsbyggnad med kort hår
Han hade beige t-shirt, blå jeans och sportskor med nät framtill.

Det verkar som att det är trendigt att våldta kvinnor, trenden pekar knappast nedåt.

Undrar varför polisen inte går ut med mer information angående gärningsmannens nationalitet, är han av nordiskt ursprung eller utländskt?

Vad tro ni?
Citera
2008-09-26, 07:37
  #2
Medlem
uNderdog_101s avatar
En hundring på nysvensk.
Citera
2008-09-26, 07:58
  #3
Avstängd
naggitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uNderdog_101
En hundring på nysvensk.

Men tror du inte att polisen hade gått ut med det då?
Citera
2008-09-26, 08:36
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av naggits
Men tror du inte att polisen hade gått ut med det då?

Haha, Ironi när den är som bäst
Citera
2008-09-26, 08:53
  #5
Medlem
Spoke_islands avatar
En sak är 100% säker, hade det varit en person med svenskt utseende, då hade signalement utgått, in i minsta detalj, med blixtens hastighet. Fattar inte PK-iterna att utelämnat eller bristfälligt signalement= nysvensk gärningsman.
Citera
2008-09-26, 08:57
  #6
Avstängd
naggitss avatar
Tror helt ärligt att chansen för att få fast gärningsmannen är rätt liten, såvida han inte är med i polisens dna-register.
Citera
2008-09-26, 08:57
  #7
Medlem
Oldiebutgoldies avatar
Skulle kunna vara en svensk också. Svenska tjejer e ju så förbannat svårflirtade så han blev väl tokig till sist?
Citera
2008-09-26, 09:00
  #8
Avstängd
naggitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oldiebutgoldie
Skulle kunna vara en svensk också. Svenska tjejer e ju så förbannat svårflirtade så han blev väl tokig till sist?

Absolut, jag tror att han är svensk, hade han vart av annan härkomst hade nog polisen gått ut med detta ganska omgående, blir ju lättare för allmänheten när de nu ber om hjälp att finna honom.
Citera
2008-09-26, 09:52
  #9
Medlem
Märkligt att gärningsmannen går in i offrets lägenhet, lutar väl åt att han hade koll på hur hon bodde och därför känner henne? Å andra sidan kanske han bara är sjukligt desperat utan att kunna tänka ett jäkla dugg. Nåja, kräket bör skjutas oavsett.
Citera
2008-09-26, 09:56
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av naggits
Absolut, jag tror att han är svensk, hade han vart av annan härkomst hade nog polisen gått ut med detta ganska omgående, blir ju lättare för allmänheten när de nu ber om hjälp att finna honom.


Jag vet inte om du är ironisk längre?

Du menar som i fallet där Polisen gick ut och berättade att "smygaren" var helt Svensk?

Som nämnts tidigare, extremt konstigt att "smyga med" in i lägenheten, hur visste han att där inte fanns flera personer.
Antingen extremt kall, eller så känner han henne, men det torde väl vara svårt att smyga sig på någon man känner?
Citera
2008-09-26, 10:23
  #11
Avstängd
naggitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kingofstyle
Jag vet inte om du är ironisk längre?

Du menar som i fallet där Polisen gick ut och berättade att "smygaren" var helt Svensk?

Som nämnts tidigare, extremt konstigt att "smyga med" in i lägenheten, hur visste han att där inte fanns flera personer.
Antingen extremt kall, eller så känner han henne, men det torde väl vara svårt att smyga sig på någon man känner?

Jag är inte det minsta ironisk min vän. Jag tror på fullaste allvar att gärningsmannen är svensk, för skulle det vara en arab med stor näsa bör detta vara med i beskrivningen av gärningsmannen, skulle polisen mörka att det är en invandrare? Knappast. Eller har jag fel?
Citera
2008-09-26, 10:25
  #12
Medlem
Legimitations avatar
Citat:
16.10 Mölndal, våldtäkt
En ung kvinna blir våldtagen av en ung man, som tränger sig med in i kvinnans bostad, när kvinnan själv ska gå in i bostaden. Inne i bostaden blir sedan kvinnan våldtagen. Mannen försvann sedan ifrån brottsplatsen i okänd riktning. Mannen beskrivs som i 20- årsåldern, cirka 180 cm lång, med smal kroppsbyggnad. Kort hår, cirka en cm långt. Mannen var vid tillfället klädd i beige t-shirt, blå jeans och sportskor med nät framtill. Mannen talade svenska. Polisen tar gärna emot tips om iakttagelser på telefon 031-739 25 01.
http://www.polisen.se/inter/util%5Cn...cleid=13555853

Citat:
Ung kvinna våldtagen i sitt hem

En ung kvinna blir under torsdagen våldtagen i sitt hem i Mölndal, polisen fick larmet om våldtäkten strax efter kl 16. Mannen som är i 20-årsåldern har trängt sig in i kvinnans bostad i samband när kvinnan skall öppna och gå in. Inne i bostaden blir kvinnan våldtagen. Mannen försvinner efter våldtäkten i okänd riktning.

Polisen i Västra Götaland har gått ut med ett signalement på den misstänkta gärningsmannen:
-Mannen beskrivs som i 20- årsåldern, cirka 180 cm lång, med smal kroppsbyggnad. Kort hår, cirka en cm långt. Mannen var vid tillfället klädd i beige t-shirt, blå jeans och sportskor med nät framtill. Mannen talade svenska.

Polisen tar gärna emot tips om iakttagelser på telefon 031-739 25 01.

Redaktion Väst återkommer när det finns mer att rapportera
http://frianyheter.wordpress.com/200...en-i-sitt-hem/

Antingen är han svensk eller så har han klarat av SFI.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback