2008-09-25, 22:31
Medlem
Spartakuss avatar
Fick inte med någon Windows-cd när jag köpte min dator så jag har nu tankat "Windows vista ultimate 32 bit + Autopatcher (Genuine Updates) 2008" från Piratebay.

Tänkte precis installera om skiten då det slog mig: Behöver jag inget cd-key/serial?

Och om jag behöver det vart får jag tag på en?
Citera
2008-09-25, 22:38
Medlem
beror på vilken release.. läs nfon.. behövs det en key så brukar den finnas där
Citera
2008-09-25, 22:59
Medlem
enligt din beskrivning tolkar jag det som att windows var installerat när du köpte datorn.
Isåfall brukar det oftast sitta en serial på undersidan (laptop) baksidan (stationär), men kan eventuellt sitta uppe på eller på sidan.

om operativsystemet redan var installerad från start kan det även finnas en recovery partition på disken. isåfall är det bättre att använda sig utav den då du får alla drivrutiner osv installerade.
Citera
2008-09-25, 23:02
Medlem
Spartakuss avatar
Yes. Redan kollat. Fanns inget där. Men nu när jag startade skivan lästa jag lite info och där stod det: Find your 25-character Windows product key on your computer or on the installation disc holder inside the Windows package.

Hittade någon form av produktnyckel på min dator, tror ni den fungerar, även om det är en pirat-version av vista?

Aja, jag testar och om något fuckar sig skriver jag från andra datorn =)
Citera
2008-09-25, 23:08
Medlem
jo det borde fungera. om det är en vista nyckel till samma version som du installerar.

Jag har nerladdat win xp skiva med servicepack etc och kan använda min org xp key.
Citera
2008-09-25, 23:24
Medlem
carbsons avatar
i vista
kontrollpanelen-->system-->längst ner står din produktnyckel. använd den
Citera
2008-09-25, 23:29
Medlem
Andreasvbs avatar
Det är inte nyckeln som står där, bara produkt-ID.

Använd RockXP för att kolla serial.
Citera
2008-09-26, 00:32
Medlem
Spartakuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spakis
enligt din beskrivning tolkar jag det som att windows var installerat när du köpte datorn.
Isåfall brukar det oftast sitta en serial på undersidan (laptop) baksidan (stationär), men kan eventuellt sitta uppe på eller på sidan.

om operativsystemet redan var installerad från start kan det även finnas en recovery partition på disken. isåfall är det bättre att använda sig utav den då du får alla drivrutiner osv installerade.

Tack! Använda detta tips! Allt fungerade perfa!
Citera
2008-09-26, 01:37
Medlem
tur man kan vara till hjälp ibland och bra att det löste sig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här