Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2008-09-25, 12:13
Bannlyst
Ja som rubriken lyder, jag vaknade igår natt efter en lättare smärta, sen dagen efter då jag skulle gå till gymmet så gjorde jag någon hastig rörelse och satan vad det sträckte till. Gick ner på gymmet ändå och körde lätt cardio walk.
Efterår så kändes det faktiskt bra,
men tro på fan för 5 minuter sedan då jag skulle sätta mig ner så gjorde det så sjuuuuuukt ont, började nästan gråta där ett tag.

Sträckningen sitter till stället vänster om kuken.

Jag är ändå sugen på köra cardio igen eftersom det gick bra och kändes bra efter.

Men ni som är expertet kanske kan råda mig till något bättre ?

MVH.
Citera
2008-09-25, 13:16
Bannlyst
Du menar väl ändå ljumskarna?
Citera
2008-09-25, 13:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bLyGE_kEntA
Du menar väl ändå ljumskarna?

Yes det jag menar

0910 vinner ikväll hoppas vi va? ;D
Citera
2008-09-25, 14:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Smidarn
Yes det jag menar

0910 vinner ikväll hoppas vi va? ;D

Ursäkta?

Mitt råd är att du testar springa lite lätt, gör det ont så är det bara att sluta. Stretcha mycket och vila mycket, smörj in med tigerbalsam och vila. Efter kanske två veckor kan du testa jogga lite lätt. Du känner ju hur det är. Du kan även gå till en sjukgymnast.
Citera
2008-09-25, 14:10
Bannlyst
Citat:
Ursäkta?

Mitt råd är att du testar springa lite lätt, gör det ont så är det bara att sluta. Stretcha mycket och vila mycket, smörj in med tigerbalsam och vila. Efter kanske två veckor kan du testa jogga lite lätt. Du känner ju hur det är. Du kan även gå till en sjukgymnast.

Okej tack för råden, köpte pronaxen som jag ska ta i en vecka iallafall.

Njää tog bara för givet att du höll på SAIK, har sett dig i sport forumet endel.
Citera
2008-09-25, 14:23
Medlem
Axons avatar
Ta reda på om det är bristning eller en överbelastning. Rehaben skiljer lite. Detta kan du göra hos naprapat/kiropraktor eller sjukgymnast.
Citera
2008-09-25, 14:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Axon
Ta reda på om det är bristning eller en överbelastning. Rehaben skiljer lite. Detta kan du göra hos naprapat/kiropraktor eller sjukgymnast.

Ja är nog alltid bäst, så ska ringa imorgon och boka tid.
Känns onödigt att riskera något faktiskt.

Men nu när det gått några timmar efter jag fick den intensiva smärtan i ljumsken har det mesta släppt, jag kan gå utan problem osv.

Kändes som när man får senadrag när den plötsliga smärtan kom, kunde varken sitta eller stå utan att det gjorde så förbannat ont.
Citera
2008-09-25, 14:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Smidarn
Okej tack för råden, köpte pronaxen som jag ska ta i en vecka iallafall.

Njää tog bara för givet att du höll på SAIK, har sett dig i sport forumet endel.

Ja du menade riktnumret. Bor inte där längre så hade nästan glömt bort det, och ja jag håller på dem. Ber du för dem så ber jag för din bristning/sträckning.

Låter för övrigt bra att du kan gå normalt redan nu. Minns när jag fick en sträckning i framsidalåret, då kunde jag knappt gå. Det viktiga är att du inte stressar tillbaka, ta det lugnt.
Citera
2008-09-25, 15:24
Bannlyst
Citat:
Ja du menade riktnumret. Bor inte där längre så hade nästan glömt bort det, och ja jag håller på dem. Ber du för dem så ber jag för din bristning/sträckning.

Låter för övrigt bra att du kan gå normalt redan nu. Minns när jag fick en sträckning i framsidalåret, då kunde jag knappt gå. Det viktiga är att du inte stressar tillbaka, ta det lugnt.

haha precis vad jag syftade på :P
Klart jag ber för dem!

Ja ett gott tecken att jag kan gå normalt iallafall, kan ju inte vara så allvarligt får jag hoppas.

MVH.
Citera
2009-04-14, 23:04
Medlem
Weebls avatar
Kändes onödigt med en egen tråd, så jag kapar den här gamla.

Jag har fått en sträckning eller bristning i övre muskelfästet på framsida lår. Sprintade på träningen och var tydligen inte tillräckligt uppvärmd så det sträckte till rejält och sedan dess kan jag knappt jogga utan smärta. Om jag går känns det dock inte alls.

Nu till frågan, finns det något jag kan göra för att påskynda läkningen?

Tränar varannan dag just nu och 1dag vila räckte uppenbarligen inte iaf (hade jag väl iofs inte förväntat mig heller, men det är sjukt svårt att avstå att träna).
Citera
2009-04-15, 15:08
Medlem
Weebls avatar
Ingen?
Får inte fram något på nätet...
Citera
2009-04-15, 15:12
Medlem
BePositives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weebl