Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-09-23, 22:56
  #1
Medlem
Har en Passat 1,8T -99 som jag ska börja serva och greja med lite själv.

Nån som vet var man kan få tag i reparationshandbok till denna i elektronisk form, gratis? Har letat bland ett ANTAL torrentsiter men inte hittat, hittat bara till äldre modeller. Nån som har nåt tips?
__________________
Senast redigerad av tretorn76 2008-09-23 kl. 22:57. Anledning: Felord
Citera
2008-09-24, 19:00
  #2
Medlem
E.Hitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tretorn76
Har en Passat 1,8T -99 som jag ska börja serva och greja med lite själv.

Nån som vet var man kan få tag i reparationshandbok till denna i elektronisk form, gratis? Har letat bland ett ANTAL torrentsiter men inte hittat, hittat bara till äldre modeller. Nån som har nåt tips?


är de inte lättare med en hederlig gammal bok från Haynes? Finns isf säkert på Biltema.
Citera
2008-09-24, 19:49
  #3
Medlem
Haynes böcker kan du hitta på ditt vanliga hederliga bibliotek. Då är det iofs i pappersform men eftersom det är gratis att låna böckerna så gör det kanske ingenting?
Citera
2008-09-24, 20:05
  #4
Medlem
E.Hitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dennis__f
Haynes böcker kan du hitta på ditt vanliga hederliga bibliotek. Då är det iofs i pappersform men eftersom det är gratis att låna böckerna så gör det kanske ingenting?


okej... de står precis samma grejjer i boken.. är väll lättare att ta med sig en bok till garaget än hela datorn om du ska jämnföra nån grejj på bilen eller så..?
Citera
2008-09-24, 20:15
  #5
Medlem
bogarleffes avatar
Biltema har den boken du söker. Köp en riktig bok för nån hundring, det är fan så mycket smidigare. Sen så brukar de få reparationsböcker man kan hitta vara på engelska, biltemas haynes-bok till passat är på svenska.
Citera
2008-09-24, 22:23
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.Hitler
okej... de står precis samma grejjer i boken.. är väll lättare att ta med sig en bok till garaget än hela datorn om du ska jämnföra nån grejj på bilen eller så..?

Det var inte en i pappersformat jag efterfrågade...annars kan jag köpa en på biltema, jag vet...
Citera
2008-09-25, 17:06
  #7
Medlem
E.Hitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tretorn76
Det var inte en i pappersformat jag efterfrågade...annars kan jag köpa en på biltema, jag vet...


ja tror dessvärre de blir kenpigt att hitta en sån som privatperson.. auktoriserade bilverkstäder har ju de på sin databas men den tror jag knappast privatpersoner får tillgång till
Citera
2008-09-25, 19:02
  #8
Medlem
gå med i något forum på nätet som handlar om VW eller passat. där kan nån säkert hjälpa dig.
Citera
2008-09-25, 19:55
  #9
Medlem
www.vwpc.se


Där finns hjälp
Citera
2008-09-26, 21:23
  #10
Medlem
Sök efter "ELSAWIN" på valfri tracker, det är VAG's egna verkstadshandböcker. Fan så mkt mer detaljerade än Haynes...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback