Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-09-23, 18:05
  #1
Medlem
Har uppdaterat min 60 gb PS3 och har nu fått problem.

Den vägrar starta!
Det gröna ljuset på framsidan av konsollen ersätts efter en minut eller två av ett blinkande rött ljus!

Vad gör jag?

Hjälp!
Citera
2008-09-23, 19:05
  #2
Medlem
TheGoodDoctors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanna706
Har uppdaterat min 60 gb PS3 och har nu fått problem.

Den vägrar starta!
Det gröna ljuset på framsidan av konsollen ersätts efter en minut eller två av ett blinkande rött ljus!

Vad gör jag?

Hjälp!
Konsollen överhettas troligtvis. Du borde ringa support. Av vad jag har läst ska din garanti täcka reparationen (ifall den fortfarande gäller och du fortfarande har kvittot för din ps3).
Citera
2008-09-23, 19:10
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheGoodDoctor
Konsollen överhettas troligtvis. Du borde ringa support. Av vad jag har läst ska din garanti täcka reparationen (ifall den fortfarande gäller och du fortfarande har kvittot för din ps3).

Ja det kan nog stämma, den verkar vara varmare än förut och jag hör inte heller fläkten lika väl som tidigare. Kan det kanske vara ett fläktfel?

Har tyvärr inget kvitto kvar.

Någon som vet var man kan lämna in den för reparation och hur mycket det kan tänkas kosta ungefär?
__________________
Senast redigerad av sanna706 2008-09-23 kl. 19:11. Anledning: stavfel
Citera
2008-09-23, 19:24
  #4
Medlem
TheGoodDoctors avatar
Du kan ta hjälp av den här tråden isf: http://playstation-3.se/forum/t7156.html

Edit: Om du beskriver symptomen i detalj så lär en support/mer kunnig person kunna lista ut vilken del i din PS3 som är trasig, och då kan du säkert fixa det på något sätt efter att ha köpt in nya delar. Antingen på egen hand eller genom någon annan person (ex.vis fritids-tekniker) mot betalning. Lycka till!
__________________
Senast redigerad av TheGoodDoctor 2008-09-23 kl. 19:31.
Citera
2008-09-23, 19:38
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheGoodDoctor
Du kan ta hjälp av den här tråden isf: http://playstation-3.se/forum/t7156.html

Edit: Om du beskriver symptomen i detalj så lär en support/mer kunnig person kunna lista ut vilken del i din PS3 som är trasig, och då kan du säkert fixa det på något sätt efter att ha köpt in nya delar. Antingen på egen hand eller genom någon annan person (ex.vis fritids-tekniker) mot betalning. Lycka till!

Tackar för din hjälp!

Ska kika in där.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback