• 1
  • 2
2009-01-25, 18:41
Medlem
tomten_på_loftes avatar
Invandrare, fy fan....
Citera
2009-01-25, 19:44
Medlem
smhi2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomten_på_lofte
Invandrare, fy fan....
Rasist, fy fan.

OnT: Du kommer nog ha "lagen på din sida", du kommer nog få din jacka ersätt om de blir dömda, möjligtvis ett skadestånd också.
Citera
2009-01-25, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SaM_S
MIN FRÅGA ÄR DÅ, har jag använt för mycket våld som självförsvar?

Njäpps. Du har bara använt för mycket utrymme för att bragga i forumet
Citera
2009-01-26, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomten_på_lofte
Invandrare, fy fan....

Vad invandrare? Alla inblandade i den här händelsen inklusive vakten OCH polisen var invandrare.
Citera
2009-01-27, 04:26
Medlem
FRA-mannens avatar
Citat:
Som rubriken lyder, i lördags så hoppade 1 kille på mig och tog tag mig om kragen och börja mata slag, jag vill inte vara sämre så jag levererar tillbaks, mitt under allt detta slagbyte så kommer hans kusin in i bilden, och börjar sparka mig och slänga slag emot mig, jag skriker, sluta slåss och om vi ska slåss låt det vara man mot man.

Detta hjälper inte utan jag har 2 emot mig, och jag slår så mycket tills gärningsman nummer 1 släpper mig, gärningsman nummer 2 lyckas på nått jävla vänster knäa mig i bulan, och jag börjar gå ifrån brottsplatsen, (detta är mitt inne i stan, ca 50 vittnen men inga jag känner, hade INGA KOMPISAR i närheten).

Jag börjar jogga lätt mot 1 nattklubb där mina vänner alltid brukar hänga på, så vakten vill inte släppa in mig för mina händer är blodiga men jag fick ändå komma in 1 meter inne inattklubben och stå bredvid vakten. Gärningsman nummer 1 kommer in FRAMFÖR VAKTEN och försöker slå mig, vakten uppfattar inte om han träffa eller inte och jag minns inte heller, jag tar hans huvud och slår 2 kraftiga smällar emot ans huvud och sen slänger en annan vakt ut honom.

Vakten till polisen och när polisen kommer så går jag och vakten ut och gärningsman 1 kommer med 1 cigg och säger, "du kan inte gömma dig, du kommer dö" och sedan fimpar mig på överläppen.

Jag blir förhörd på plats och han blev körd till fyllecell, jag var HELT NYKTER under allt detta, min jacka och skjorta är totalförstörd eftersom han hade greppat så hårt grepp om mina kläder medans han slog mig, nu i efterhand så har det visat sig att han har fått mer stryk än mig (hade bara 3 blåmärken i pannan och några rivsår, även fläskläpp) men han hade tydligen fått massor med blåmärken och sprucken läpp. MIN FRÅGA ÄR DÅ, har jag använt för mycket våld som självförsvar? jag slog ju mig loss ur situationen men vet ej, det ända jag vill är att ha tillbaks mina pengar för min jacka.

utifrån vad du har skrivit så låter det som du har använd nödvärn, förutsatt att du inte har tillfogat mer skada en vad som krävs (slår han till dig i magen kan du göra det samma i princip, men inte mer). Gärningsmannen riskerar att åka dit på misshandel ev. grov misshandel samt olaga hot.
Citera
2009-01-27, 06:35
Medlem
Jävligt illa att du inte har något vittne då vårat rättsystem är så fucked up idag där dem som sitter å avgör målen har en skev verklighetsuppfattning..

Vet flera som har blivit attackerad av några fjantar i grupp och sedan torskat även fast dem har blivit misshandlade rejält.

Men men!
Citera
2009-01-27, 08:27
Medlem
Kricas avatar
Jag har råkat ut för en liknande händelse. Var på väg hem från krogen när 3 snubbar kom fram till mig och börja tigga cigg. Jag sa att jag inte hade några cigg varpå dom börja slå av mig min kepa å kalla mig bögjävel och liknande. Efter ett slag i bakhuvedet kände jag att de va dags att fightas tillbaka och precis när den tredje idioten åkte i backen kom polisen och tog mig. Jag hade vittnen som sett hela händelseförloppet men jag hade inte en skråma. Iaf fick jag 21 månader i tingsrätten. Alla 3 satt å vittna om hur jag helt plötsligt flygit på dom. Jag hade dock typ 5 vittnen som sa hur de verkligen gått till men de hjälpte juh föga.

Tingsrätten kan dömma precis hur faan dom vill och enligt vad jag vart med om dömmer dom ofta till dom som fått mest däng i sånna här situationer....tyvärr!!
Citera
2009-01-27, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krica
Jag har råkat ut för en liknande händelse. Var på väg hem från krogen när 3 snubbar kom fram till mig och börja tigga cigg. Jag sa att jag inte hade några cigg varpå dom börja slå av mig min kepa å kalla mig bögjävel och liknande. Efter ett slag i bakhuvedet kände jag att de va dags att fightas tillbaka och precis när den tredje idioten åkte i backen kom polisen och tog mig. Jag hade vittnen som sett hela händelseförloppet men jag hade inte en skråma. Iaf fick jag 21 månader i tingsrätten. Alla 3 satt å vittna om hur jag helt plötsligt flygit på dom. Jag hade dock typ 5 vittnen som sa hur de verkligen gått till men de hjälpte juh föga.

Tingsrätten kan dömma precis hur faan dom vill och enligt vad jag vart med om dömmer dom ofta till dom som fått mest däng i sånna här situationer....tyvärr!!

Det är i ditt fall jag hade kollat upp namnet på alla som var närvarande i tingsrätten och sedan tillverkat fina molotovs
Citera
2009-01-27, 18:00
Medlem
joneess avatar
För att förtydliga det hela lite så är du berättigad till skadestånd för "sveda och värk" också, inte bara för de förstärda kläderna. Inte tillräckligt insatt för att bedöma skadeståndsbelopp för slagen du fick ta med om allt kan bevisas så lätt över 15 papp iaf.
Citera
2009-01-31, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonees
För att förtydliga det hela lite så är du berättigad till skadestånd för "sveda och värk" också, inte bara för de förstärda kläderna. Inte tillräckligt insatt för att bedöma skadeståndsbelopp för slagen du fick ta med om allt kan bevisas så lätt över 15 papp iaf.

Alltså under de slag jag slog så fuckade jag min tumme, den har fortfarande inte läkt, kan man dra av det också?
Citera
2009-02-01, 19:53
Medlem
Chandl3rs avatar
Citat:

Jag blir förhörd på plats och han blev körd till fyllecell, jag var HELT NYKTER under allt detta, min jacka och skjorta är totalförstörd eftersom han hade greppat så hårt grepp om mina kläder medans han slog mig...

Ropat ut "Vad ska jag göra me min FUCKIN' Skjorta?!" så att folket runt om fattar att det är din fuckin' skjorta det handlar om och att den är totalförstörd. Så att självförsvar låter trovärdigt.

vad startade bråket?

Kastade dem frisbee på dig?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här