• 1
  • 2
2000-08-18, 01:58
Medlem
Är det någon som vet något om Leifi, den finske zigenaren? Ni vet han som ringer runt på Gula Tidningen annonser och är allmänt otrevlig. Snubben är ju helskön. Lite info tack.
2000-08-18, 10:42
Medlem
LEIFI!

Jodå,
Bör vara samma Leifi Schwarz som gick i Hökarängsskolan (åk 7-9)söder om Stockholm för ett *antal* år sedan.

Han hade flera brorsor och nån syrra tror jag. En av bröderna hette Mertzi och var schysst, men man visste aldrig riktigt var man hade killen, ena dan schysst, andra dagen sadist mot kompisarna.

En brorsa till som hette nåt på "H", Hardo, Hardy eller nåt liknande som var överviktig, mer minns jag inte. Syrran minns jag heller knappt alls, har för mig att hon såg bra ut.

Leifi var vad jag minns något elakare än bröderna, åkte fast för inbrott om jag inte minns fel och brukade bära kniv.

Har ibland undrat var killarna tog vägen. Nu vet jag...

// Noname@fuck.you.asshole.com
2000-08-18, 11:56
Medlem
LEIFI!

Skulle vara kul om nån annan vet mer - eller minns mer :-) - om familjen Schwarz (som föresten bodde i Sköndal eller rättare sagt i Sköndal åt Farstahållet). Vad gör killarna nu? Känner nån till mer om Leifi och Mertzi etc.

// Noname

2000-08-18, 22:38
Medlem
LEIFI!

Leifi sitter f n på säters fasta paviljong!
2000-08-18, 22:46
Medlem
LEIFI!

Hur har han tid att ringa och vara otrevlig då?

// Noname
2000-08-23, 11:41
Medlem
LEIFI!

Jag tror att 'klanen' Schwarz bodde i Sundsvall för ca 15: år sedan.
I pundar kretsar var en 'Calle Schwarz' ökänd för att råna langare på tjack och röka. Andrahandsuppgifter uppger att han fick smaka på en kniv i magen, som sedan resulterade i en stomi påse.

Mertzi Schwarz var i yngre tonåren och hade väl nån sorts, tidig boxningskarriär på gång.

Övriga medlemmar vet jag inget om, och det finns säker andra som kan fylla i med mer exakta uppgifter.

PS.
Vad är det som är så intressant om Leifi då? Jag vet inte vad han gjort.
Nån kan väl fylla på med lite bakgrunds info.

/Tom
2000-08-24, 10:15
Medlem
LEIFI!

finns mp3:or med honom nånstans...kan kolla efter url:en
2000-08-25, 14:23
Medlem
LEIFI!

Jag känner en person här i sundsvall som i sin tur känner en svensk i Stockholm som ringer runt och kallar sig just detta. Det är även han som kan höras på mp3:or under detta namn runt om på nätet. Leifi som ringer på annonser heter så vitt jag vet alltså inte Leifi på riktigt. Men det kan ju finnas flera Leifi.
2000-08-25, 15:28
Medlem
LEIFI!

Så det är alltså inte den riktige Leifi Schwartz? Kul Mp3or ändå.

Varför är Sundsvall så populärt hos finska zigenare? Har hört flera "klaner" som valt att bosätta sig där.

// Noname

2000-08-25, 19:20
Medlem
LEIFI!

Är det mycke zigenare här? jaha, kanske det.
Kanske det var bekvämt att bo i Sundsvall som hade Finlandsbåt. Men den lades ner för X antal år sedan. Snabbare färja i Umeå....
Inte vetja, det var bara en teori.

Nu skall jag ut o jaga leifi mp3:or för att höra va de e förnåt.
2001-05-27, 23:39
Medlem
LEIFI!

han e inte en mustalainen.. och heter inte leifi men satt han inne för busringningarna eller vad?
2001-05-28, 16:25
Medlem
LEIFI!

bl.a.:
http://www.micke67.myftpsite.net/
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem