Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-09-22, 16:40
  #1
Medlem
blue_no1s avatar
är inte helt säker på att detta är rätt forum,annars kanske en moderator kan flytta..?

jag har nyss flyttat in på ett nytt stället med uteplats istället för en balkong.
det kändes helt okej ända tills vi började se tvestärtar på väggarna marken o vid fönstren,ja kort sagt överallt !
hittils har jag bränt ihjäl dom med en gasbrännare,detta verkade både ganska kul o lite spännande..i början...nu har jag insett att dessa vidriga små as kryper fram på kvällarna o kalasar på sina grillade artfränder,vilket resulterar i att det bara kommer fler o fler...dessutom är det spindlar här oxå
så,till mina fråga : är det nån som vet hur man kan få bort dessa vidriga skapelser på ett enkelt sätt utan att få tillbaka dom?
jag kan tänka mej att använda vilka kemikalier som helst bara det funkar !
vad ska jag ta mej till?!
Citera
2008-09-22, 19:36
  #2
Medlem
TroyMcLures avatar
Folk har tydligen lyckats utrota myror med aspartam som finns i lightprodukter. Testa häll ut lite koncentrerad lightsaft (tex. Fun Light) och se vad som händer.

...å andra sidan finns det tester som inte lyckats påvisa denna effekt.
Citera
2008-09-22, 19:54
  #3
Medlem
wearcapeflys avatar
Jag hade nyligen ett liknande problem.... de där jävla dubbelrövarna kan vara ettriga...
Jag fick tukt på mina med en flaska grönsåpa, spruta överallt utan någon tvekan några dagar i rad så önskar de jävlarna att de stannat i helvetet. Om detta inte funkar kan jag glädja dig med att de kommer försvinna naturligt inom typ en vecka p.g.a. instinkter.
Citera
2008-09-22, 20:32
  #4
Medlem
Äppelkäcks avatar
Mina tvestjärtar verkar ha försvunnit ganska plötsligt häromveckan. Har inte sett en enda i brevlådan ens. I år glömde jag att lägga nejlikor (kryddan) i brevlådan, tänkte göra det varje gång jag skakade ur krypen ur morgontidningen men hann glömma det innan jag kom innanför dörren...
Citera
2008-09-22, 20:35
  #5
Medlem
AnnaMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Äppelkäck
Mina tvestjärtar verkar ha försvunnit ganska plötsligt häromveckan. Har inte sett en enda i brevlådan ens. I år glömde jag att lägga nejlikor (kryddan) i brevlådan, tänkte göra det varje gång jag skakade ur krypen ur morgontidningen men hann glömma det innan jag kom innanför dörren...
Funkar det bra med nejlikor i brevlådan?


Edit: Så här tycker Anticimex man ska göra.
http://www.anticimex.se/default.asp?objectid=3783
__________________
Senast redigerad av AnnaM 2008-09-22 kl. 20:40.
Citera
2008-09-22, 21:18
  #6
Medlem
blue_no1s avatar
tack för svaren !
ÄPPELKÄCK : funkar det med nejlikor?! intressant,har du testat med bra resultat ?
har kollat runt lite o det verkar finnas nån ny sorts RADAR,nån blå flaska tydligen,har nån testat denna?
-har funderat på diverse olika starka/giftiga ja t.o.m. frätande kemikalier men det skulle nog inte uppskattas av grannarna dock...
Citera
2008-09-22, 21:30
  #7
Medlem
AnnaMs avatar
Det finns visst Radar speciellt för tvestjärtar. Har inte testat den. Gillar doften på Radars getingspray så jag kör med den på allt. Dessvärre är de sega djur de små tvestjärtarna. Det är lättare att ta livet av en geting.
Citera
2008-09-22, 22:40
  #8
Medlem
blue_no1s avatar
ok,tack för det AnnaM !!
Citera
2008-09-23, 00:07
  #9
Medlem
Bluebeast72s avatar
Bästa mot tvestjärtar är vitpeppar
Citera
2008-09-23, 01:39
  #10
Medlem
blue_no1s avatar
uteplatsen är vitpepprad.
väntar o ser...
Citera
2008-09-23, 20:59
  #11
Medlem
blue_no1s avatar
vitpeppar funkar alltså INTE alls...
Citera
2008-09-23, 22:05
  #12
Medlem
Kontakta Anticimex och be dem spruta med Demand(flytande gift som blir som en osynlig hinna efter några timmar, kontaktverkande).
Dock får du inte vara i den besprutade delen på några timmar, om du har barn under 4 år(eller var det 2 år hrm..) eller om du är allergisk(astma) så får du inte vistas i det besprutade området på 24h.

Det du bör tänka på när du ringer Anticimex i detta syfta är att du inte nämner att det gäller tvestjärtar(nämn att du har en enorm myrinvansion på ytterväggarna) för då kommer de endast ge dig ett pulver(som är lika effektivt/ineffektivt som myrex). Vanligtvis används demand mot myror, baggar av alla dess slag, silverfisk m.m.

Dock så är Anticimex lite restriktiva med detta gift utomhus..men om du bönar och ber(samt inga vittnen t.ex grannar) så brukar dom ge med sig till slut.

Its the shit

Och ja reglerna för astma osv gäller såklart inomhus men eftersom tvestjärtar har vingar och ofta flyger in så var det lika bra att nämna vad som gäller.

Edit Och ja jag har jobbat som skadedjurstekniker
__________________
Senast redigerad av Locomotiv 2008-09-23 kl. 22:10.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback