Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-09-22, 14:07
  #1
Avstängd
ProfetenAlis avatar
Att älska och bo i USA är en del av vårat kulturarv. Glöm raggarna och deras USA flaggor och jänkare, de är de mest patriotiska svenskarna. Självklart finns vi som skulle ge våra liv åt moder svea. MEN, var och en av oss skulle inte tveka att ge upp våra svenska medborgarskap mot amerikanska.

Hur gammal/varför gav du upp drömmen att flytta till USA?
__________________
Senast redigerad av ProfetenAli 2008-09-22 kl. 14:13.
Citera
2008-09-22, 14:09
  #2
Medlem
Flytande_argots avatar
Före 11 september 2001 hade jag kunnat tänka mig att flytta till och arbeta i USA några år. Men nu, nej, inte en chans med tanke på hur det landet har utvecklats sedan dess.
Citera
2008-09-22, 14:15
  #3
Avstängd
ProfetenAlis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Före 11 september 2001 hade jag kunnat tänka mig att flytta till och arbeta i USA några år. Men nu, nej, inte en chans med tanke på hur det landet har utvecklats sedan dess.
¨
Formulera gärna! Vi har ju själva FRA och annat. Sedan så har vi systemet som tvingar oss att ha samma kvalité på livet. Grovarbetare eller läkare, du får ha både villa och bil. Bidragsblatte eller skattebetalande, res utomlands och softa oavsett vad.
Citera
2008-09-22, 14:37
  #4
Medlem
Jag ha inte gett up än
Citera
2008-09-22, 14:43
  #5
Avstängd
ProfetenAlis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xlfx
Jag ha inte gett up än

Bra att höra! Ge aldrig upp drömmen om att få bo i USA. Gör du det så förlorar du din svenska identitet.
Citera
2008-09-22, 14:43
  #6
Medlem
leenies avatar
När jag hittade en australienare och bestämde mig för att flytta dit istället, haha!
Citera
2008-09-22, 14:44
  #7
Avstängd
ProfetenAlis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leenie
När jag hittade en australienare och bestämde mig för att flytta dit istället, haha!

Men... Drömmen om Amerikatt?
Citera
2008-09-22, 14:46
  #8
Medlem
Clay Allisons avatar
När jag fick barn och fru och lån. Innan dess var jag bara såå sugen.
Citera
2008-09-22, 15:04
  #9
Medlem
leenies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProfetenAli
Men... Drömmen om Amerikatt?

Well... Det finns så mycket amerikanskt i Australien också! Snabbmat och stora bilar och billiga skor och drömmen om frihet.
Citera
2008-09-22, 15:19
  #10
Avstängd
ProfetenAlis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leenie
Well... Det finns så mycket amerikanskt i Australien också! Snabbmat och stora bilar och billiga skor och drömmen om frihet.

Jag gratulerar till ditt silver, speciellt när jag själv sitter här med brons. Men försök inte lura dig själv, du har inte grävt guld i USA.
Citera
2008-09-22, 15:31
  #11
Moderator
^Eazs avatar
Om man bortser från när man var en liten knodd och man trodde att USA var som actionfilmerna man fick se så har jag aldrig haft en dröm om att flytta dit.

Fortfarande så anser jag att det är ett land utan historia, en nation utan ett folkslag (då dess riktiga folkslag mer eller mindre är utrotat), en enda stor smältkittel av olika raser, religioner osv där gemene man verkar otroligt naiv, godtrogen och löjligt patriotiskt (när de inte har mycket att vara patriotiska för).


Nej, vill inte dit, kommer inte flytta dit.
Citera
2008-09-22, 15:37
  #12
Medlem
Carl Serungs avatar
Har bott i USA ett år. Fascinerande land och människor, men jag skulle ändå inte vilja flytta dit på "heltid".
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f750874

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback