Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-09-22, 12:50
  #1
Medlem
TCOBs avatar
Jag är inte så värst bilintresserad. Älskar att köra men äger igen bil själv. Kan inte motivera det ekonomiskt då jag bor i Norge och försäkringen där jag bor blir några 1000 i månaden. Älskar dock att köra och kommer köpa bil när jag flyttar nån gång i framtiden. Denna bakgrundsbild för att ursäkta min okunskap och oförståelse inför fenomenet som nämns i topic.

Varför i hela fridens namn vill man puttra omkring i en 740 med en dekal modell större i framrutan där det står "VOLVO RACING"?
Det är alltså dekaler på äldre bilar, eller för den delen, nya men mindre tuffa som försöker få bilen att framstå som ett racingmonster, som jag ställer mig frågande till.

Jag tycker för den delen inte det är snyggt med dekaler på en fet trimmad ny S60 heller. Men det är inte poängen här.

Det ser lika dumt ut som att jag skulle gå runt med en tröja där det står: Bodybuilder of the year 2007. Detta skulle ju uppfattas som ironi (jag kom bara på 2:a plats). Men det är väl knappast ironi grabbarna tänker när de klistrar dit dekalen?

Nå? Här måste ju finnas en drös med folk som kan bringa ljus i mitt mörker.
Citera
2008-09-22, 13:10
  #2
Medlem
core_s avatar
Nog har du väl hört talas om dekaltrimmning? Med det kan ju bilen se ut att gå säkert 5-6km/h fortare
Citera
2008-09-22, 13:13
  #3
Medlem
TCOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av core_
Nog har du väl hört talas om dekaltrimmning? Med det kan ju bilen se ut att gå säkert 5-6km/h fortare

Oh fan. Är det så det funkar? Fan va dum jag känner mig . Sorry.. ja jag kan som sagt inte så mycket om bilar.
__________________
Senast redigerad av TCOB 2008-09-22 kl. 13:44.
Citera
2008-09-22, 13:19
  #4
Medlem
He-Mans avatar
Jag stör mig på när de som kör gamla Mercor har en fet Mercedsstjärna som täcker hela bakrutan, som det inte vore nog uppenbart att de kör en gammal Merca.
__________________
Senast redigerad av He-Man 2008-09-22 kl. 13:22.
Citera
2008-09-22, 13:53
  #5
Medlem
Bluebeast72s avatar
Enda gången det är motiverat enligt mig är vid banracing. Då är det fett o gör sig rätt men i en orginal 850 med lite fetare avgasrör ser det endast bonnigt ut.

Vill men kan ej o har ej råd lyser det..
Citera
2008-09-22, 14:18
  #6
Medlem
laminatkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av core_
Nog har du väl hört talas om dekaltrimmning? Med det kan ju bilen se ut att gå säkert 5-6km/h fortare

Vill minnas att det i ett gammal warhammerspel fanns en färg som hette "go-fasta-red" målade man en bil röd så gick den snabbare...


En volvo med spoiler är fortfarande bara en volvo...
Citera
2008-09-22, 14:24
  #7
Medlem
TCOBs avatar
Finns det ingen här som stolt sträcker upp armen och skriker "Jag har en dekal och jag är fan stolt!"?
Citera
2008-09-22, 16:56
  #8
Medlem
rosamannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TCOB
Finns det ingen här som stolt sträcker upp armen och skriker "Jag har en dekal och jag är fan stolt!"?

Jag hade en dekal på min Porsche 924.
Den var ganska liten och hade texten:
"WARNING!
May contain traces of Audi or VW"



Nej, jag förstår inte heller. Okej om man är sponsrad...
Citera
2008-09-22, 17:36
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laminatkungen
Vill minnas att det i ett gammal warhammerspel fanns en färg som hette "go-fasta-red" målade man en bil röd så gick den snabbare...


En volvo med spoiler är fortfarande bara en volvo...

Det var Space Ork, särskilt från klanen Evil Sunz som alltid målande sina fordon röda pga "Da red wunz go fasta!". The Kult of Speed och Mekboyz håller också med i det uttrycket.
Citera
2008-09-23, 20:07
  #10
Medlem
Test Ikels avatar
Jag har inga dekaler alls, men jag inser at man kan vara förtjust i ett märke
och smälla på dekaler som stolt förtydligar att man kör Märket.
Jag har tillomed sett på the Internet folk som har bilmärken på avatarer.
Citera
2008-09-25, 06:21
  #11
Medlem
s00fts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TCOB
Finns det ingen här som stolt sträcker upp armen och skriker "Jag har en dekal och jag är fan stolt!"?

Jag har en dekal i framrutan och jag är stolt, visserligen är det som reklam till mitt eget företag men endå
Citera
2008-09-25, 10:35
  #12
Medlem
laminatkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Det var Space Ork, särskilt från klanen Evil Sunz som alltid målande sina fordon röda pga "Da red wunz go fasta!". The Kult of Speed och Mekboyz håller också med i det uttrycket.

Ahhhh.. så var det ja... *försvinner i minnen* ...
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback