2008-09-22, 10:22
Medlem
mr.arnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiask0
De flesta har ju en liten smygrasist inom sig, sådär lagom svenskt, fast ändå inte.
Knappast. Du behöver läsa på vad rasism innebär.
Citera
2008-09-22, 15:54
Medlem
109740s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kroppskultur
Frågeställnigen är uppenbart hur många är negativa till invandring och invandrare, betydligt fler än dom 4-5% Sd brukar få i opinionsundersökningarna är mitt svar, runt 50% tror jag inte är en överdrift.

Alltså kan ni stryka dessa påståenden om 50% från någonstans eller tar ni bara er egen umgängeskrets och drar en pararell?
Citera
2008-09-22, 16:17
Medlem
Min estimation

Ca. 5-10 % är i riskzonen, varav en stor majoritet är män/pojkar. Med realist menar jag en vulgär och hycklande "smygrasist" och exkluderar sådana som öppet är rasistiska (som nazister) även om det inte spelar någon roll då det är en väldigt marginell grupp. Men mycket tyder på att en majoritet av Sveriges befolkning är kritisk till integrations- och invandringspolitiken (det brukar även riksdagspartierna vara).
Senast redigerad av Libertarianen 2008-09-22 kl. 16:19.
Citera
2008-09-22, 17:16
Medlem
- Rätt ska vara rätt! Ordet realist ska INTE förknippas med ordet rasist. Det här är bara fel svenska och ska inte accepteras.
Man ska definiera på ett korrekt sätt när man argumenterar.

- Invandringskritiker: Invandringskritikern grundar sitt argument på äkta fakta och statistik. Man är invandringskritiker när man av socio-ekonomiska, ideologiska, och geo-politiska anledningar anser att integrations- och invandringspolitiken stämmer inte med samhällets intresse. Man är ingen rasist om man är kritisk till integrations- och invandringspolitiken. Jag känner många invandrare som är själva kritiska till Sveriges galen invandringspolitik. Många har nyligen blivit invandringskritiska i Sverige men de ska absolut inte rösta på SD.

- Rasist: Rasister är de som värderar människor bara enligt färg och ras. Sådana socio-sjuklingar är efterblivna människor från Hitlers tid. Han som orsakade läskiga, förskräckliga katastrofer för många miljoner vita europeiska människor. Sådana ska rösta på SD eller andra fanatiska föreningar.

- Främlingsfientlig: Främlingsfientliga är de som gillar inte främlingar. Det spelar ingen roll om invandraren sköter sig och bidrar till det svenska samhället. Främlingsfientliga drar alla över en kam. De flesta kommer att rösta på SD.

- Smygrasist: Den värsta typen av främlingsfientliga personer. Denna typ är lömsk, låg, konflikträdd, och slug. Sådana människor röstar på övriga politiska partier.
Citera
2008-09-22, 21:11
Medlem
109740s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackin
- Rätt ska vara rätt! Ordet realist ska INTE förknippas med ordet rasist. Det här är bara fel svenska och ska inte accepteras.

- Invandringskritiker: Invandringskritikern grundar sitt argument på äkta fakta och statistik. Man är invandringskritiker när man av socio-ekonomiska, ideologiska, och geo-politiska anledningar anser att integrations- och invandringspolitiken stämmer inte med samhällets intresse. Man är ingen rasist om man är kritisk till integrations- och invandringspolitiken. Jag känner många invandrare som är själva kritiska till Sveriges galen invandringspolitik. Många har nyligen blivit invandringskritiska i Sverige men de ska absolut inte rösta på SD.

- Rasist: Rasister är de som värderar människor bara enligt färg och ras. Sådana socio-sjuklingar är efterblivna människor från Hitlers tid. Han som orsakade läskiga, förskräckliga katastrofer för många miljoner vita europeiska människor. Sådana ska rösta på SD eller andra fanatiska föreningar.

- Främlingsfientlig: Främlingsfientliga är de som gillar inte främlingar. Det spelar ingen roll om invandraren sköter sig och bidrar till det svenska samhället. Främlingsfientliga drar alla över en kam. De flesta kommer att rösta på SD.

- Smygrasist: Den värsta typen av främlingsfientliga personer. Denna typ är lömsk, låg, konflikträdd, och slug. Sådana människor röstar på övriga politiska partier.

Might I add: "...samt så sitter denne på I&I och kallar nysvenskar för berikare, blatte, babbar, pack, svartskalle med mera, med så mycket mera..."

I övrigt så tycker jag att din sammanställning är realistisk och "on spot". Tror dock inte att I&I anhängarna kommer att digga dig särskilt svårt då det finns individer som tillfaller under mindre vackra kategorier men ogärna vill tillhöra där.
Citera
2008-09-22, 22:20
Medlem
Citat:

Nej, vi skall bara luta oss tillbaka och lita på att de sju systrarna ordnar upp allt
Citera
2008-09-22, 22:22
Bannlyst
Citat:

bullshit
Jag ser mig som en invandringskritiker men kommer definitivt rösta på Sd
Citera
2008-09-22, 22:58
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cigo
Dem som insett att multikulturen är fel
Menar du de som anser att all form av multikultur är fel?
Det är väldigt få, en bråkdel av en promille kanske.
Multikulturen innefattar som bekant element som pizzerior och mycket annan mat, importerade delikatesser som cognac, whisky, calvados, tequila och rom. Vidare 97% av den musik vi lyssnar på och 99,5% av de filmer som är värda att se. Ett konsekvent avståndstagande från multikulturen innebär också att resor utanför Sveriges gränser blir omöjliga. Om svenskar ska kunna uppleva andra kulturer utomlands måste förstås utlänningar kunna resa hit på semester. De flesta idrotter vi brukar roa oss med i Sverige är frukten av mångkulturens spridande.
Vi bör också i Sverige återgå till kilskrift då vårt alfabete har sitt ursprung från etruskerna och grekerna. Vidare får vi hitta på nya siffror eftersom de vi dagligen använder är arabiska.
Citera
2008-09-23, 00:15
Medlem
Citat:
Ganska intressant tycker jag, vad tror ni?

20%?

Mer mindre?

Bra fråga. Rent generellt kan jag tänka mig att det rör sig om över 20%, men så många skulle aldrig våga propagera för att minska invällningen. Jag har flera ggr i år "gjort bort mig" när jag uttryckt mig negativt om invandringen i olika kretsar, det har då i de flesta fallen varit i sällskap av t.ex. lärare och högskolestudenter, så i just de kretsarna så tror jag PK:ismen är ytterst utbredd. En vanlig grej jag noterat när sådant inträffat är hur förbluffande lite folk vet om frågan, ingen, och då menar jag ingen av de jag talat med (kanske ett 20-tal, normal/hög-begåvade som hänger med i samhällsdebatten) hade en aning om att vi tog in fler än 10 000 (som gissningarna brukade ligga på). Absurt.
Citera
2008-09-23, 00:20
Bannlyst
Citat:
bullshit
Jag ser mig som en invandringskritiker men kommer definitivt rösta på Sd

Låt mig se, en blatte som dessutom är ute efter bidrag enligt eget utsago, vill rösta på SD. Du är ju mer skruvad än jag trodde.
Citera
2008-09-23, 00:22
Medlem
MonkeyWizs avatar
Jag tror, utan att överdriva, att hela 2 stycken svenskar är realister.
Citera
2008-09-23, 00:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hithere
Låt mig se, en blatte som dessutom är ute efter bidrag enligt eget utsago, vill rösta på SD. Du är ju mer skruvad än jag trodde.

Vad snackar du om??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in