Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-09-21, 11:06
  #1
Medlem
Jag har två handkontroller till mitt xbox. Båda har slitits ner och de knottriga knapparna på joysticken är sedan länge borta. Detta är inte mitt problem..

Kontrollerna har nu använts så mycket att dem båda har lossnat i gummit på första joysticken. Det är extremt irriterande, den ena går det knappt att spela med. Handkontrollen som är mer hel är på god väg att gå samma (hemska) öde till mötes.

Kan man lämna in dom för "lagning"? Hur mkt skulle det isf gå på? Ska jag helt enkelt bara köpa en ny?

Tack på förhand!

Spela säkert,
deejvy
Citera
2008-09-21, 11:18
  #2
Medlem
moliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deejvy
Jag har två handkontroller till mitt xbox. Båda har slitits ner och de knottriga knapparna på joysticken är sedan länge borta. Detta är inte mitt problem..

Kontrollerna har nu använts så mycket att dem båda har lossnat i gummit på första joysticken. Det är extremt irriterande, den ena går det knappt att spela med. Handkontrollen som är mer hel är på god väg att gå samma (hemska) öde till mötes.

Kan man lämna in dom för "lagning"? Hur mkt skulle det isf gå på? Ska jag helt enkelt bara köpa en ny?

Tack på förhand!

Spela säkert,
deejvy

Ring microsoft, de behöver bara fråga lite uppgifter sen kommer det hem en kontroll till dig inom 10 dagar utan att du behöver skicka iväg de defekta. Gjort själv.
Citera
2008-09-21, 14:06
  #3
Medlem
Det var goda nyheter!

Kan du ge mig lite information om vad för frågor dem kommer att ställa?
Det vore riktigt schyst!

Att köpa två nya skulle väl gå på upp emot 1200:- eller något, så hoppas detta löser sig!

Jag ringer microsoft imorgon.

Tack!
Citera
2008-09-21, 14:09
  #4
Medlem
Pastor Franzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deejvy
Det var goda nyheter!

Kan du ge mig lite information om vad för frågor dem kommer att ställa?
Det vore riktigt schyst!

Att köpa två nya skulle väl gå på upp emot 1200:- eller något, så hoppas detta löser sig!

Jag ringer microsoft imorgon.

Tack!
Snarare 600 kr.

Tror inte det är några jätteavancerade frågor... Snarare beskriv ditt problem-frågor. Inget du behöver plugga in svar för.
Citera
2008-09-21, 16:13
  #5
Avstängd
supermario1972s avatar
Då är det ju bara ringa dit och ljuga om att kontrollen har gått sönder...Då skickar de en ny, och vips så har man två?
Citera
2008-09-21, 16:55
  #6
Medlem
Pastor Franzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supermario1972
Då är det ju bara ringa dit och ljuga om att kontrollen har gått sönder...Då skickar de en ny, och vips så har man två?
Prova och säg till här sen hur det gick!
Citera
2008-09-21, 17:29
  #7
Medlem
moliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supermario1972
Då är det ju bara ringa dit och ljuga om att kontrollen har gått sönder...Då skickar de en ny, och vips så har man två?

Finns många som har lurat microsoft på detta viset. Vissa har fått hem nya trådlösa adaptrar och trådlösa headsets och ljugit. Ifall du har tur så får du hem de utan att de ställer frågor om nummer osv.
Citera
2008-09-21, 18:18
  #8
Avstängd
supermario1972s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molis
Finns många som har lurat microsoft på detta viset. Vissa har fått hem nya trådlösa adaptrar och trådlösa headsets och ljugit. Ifall du har tur så får du hem de utan att de ställer frågor om nummer osv.

haha, det låter ju bra. Någon här som har testat?
Citera
2008-09-24, 10:34
  #9
Avstängd
supermario1972s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deejvy
Det var goda nyheter!

Kan du ge mig lite information om vad för frågor dem kommer att ställa?
Det vore riktigt schyst!

Att köpa två nya skulle väl gå på upp emot 1200:- eller något, så hoppas detta löser sig!

Jag ringer microsoft imorgon.

Tack!

Hur gick det? Vad sa de när du ringde?
Citera
2008-09-24, 16:52
  #10
Medlem
Snes avatar
Det här med att lura microsoft låter väldigt intressant!
Citera
2008-09-24, 16:54
  #11
Medlem
pjalles avatar
Får man höra hur det gick sen då?

Har själv en handkontroll som är på gränsen till sönder och ett headset som inte funkar 100%.
Citera
2008-09-24, 18:35
  #12
Medlem
Pastor Franzs avatar
Har en polare som ringde in och whinea när hans headset gått sönder, han fick ett nytt direkt. Han är en sån där riktigt snål jävel nämligen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback