2010-07-23, 17:33
Citat:
Ursprungligen postat av JmSevoro
Vet att denna tråd är gammal men tänkte endå komma med min åsikt.
...
Iaf så kollade jag efter ny bank och frågade morsan vilken bank hon tyckte var bäst då hon har en massa olika banker och testat andra banker som hon inte har kvar. Hon tyckte iaf Forex Bank och jag skaffade konto där med bankkort och jag trivs skit bra där och jag diggar speciellt deras öppettider som är även på helger på många ställen där dom har sina kontor.
Forex Internetbank är doc inte speciellt bra enligt mig, har inte hunnit testat den så mycket än men man kan ju göra betalningar och sånt skit utan problem men deras inloggning är inte speciellt skoj eller bra.
Dom kör med engångskoder endast och du måste ha det pappret för att kolla koderna om du vill in på banken. Du har ingen chans att kolla saldo och sånt på kontot via internetbanken utan att använda engångskod.
...
Iaf så kollade jag efter ny bank och frågade morsan vilken bank hon tyckte var bäst då hon har en massa olika banker och testat andra banker som hon inte har kvar. Hon tyckte iaf Forex Bank och jag skaffade konto där med bankkort och jag trivs skit bra där och jag diggar speciellt deras öppettider som är även på helger på många ställen där dom har sina kontor.
Forex Internetbank är doc inte speciellt bra enligt mig, har inte hunnit testat den så mycket än men man kan ju göra betalningar och sånt skit utan problem men deras inloggning är inte speciellt skoj eller bra.
Dom kör med engångskoder endast och du måste ha det pappret för att kolla koderna om du vill in på banken. Du har ingen chans att kolla saldo och sånt på kontot via internetbanken utan att använda engångskod.
Jag måste säga att jag tycker forex är helt värdelöst. Efter att ha varit kund där en kortare period bytte jag snabbt därifrån igen. Ett exempel var att betalningar via kort ibland tog lång tid innan de bokfördes, speciellt köp på systembolaget kunde ta evigheter.
Tacka vet jag storbankerna som har utvecklade system.
I en normal bank går överföringar mellan konton i samma bank omedelbart. Hos forex gjorde jag överföring mellan egna konton via internetbanken. Pengarna kom fram enligt datorn. Därefter åkte jag till elgiganten för att köpa en dator. Kortköpet nekades, trots att jag nyss fört över pengar. När jag frågade forex om detta hade jag tydligen fört över pengar lite för nyss. Det kunde ta dryga halvtimmen innan pengarna blir tillgängliga för kortköp. Irriterande som fan.
Tacka vet jag storbankerna som har utvecklade system x 2.
Forex internetbank är ett skämt med deras förbannade skrapkoder. Storbankerna med mobilt bankID, dosa och engångskod för enkel överblick är betydligt bättre.
Tacka vet jag storbankerna som har utvecklade system x 3.
Nu var detta några år sedan så det kanske funkar enklare och smidigare idag. Forex har ju till och med byggt upp en egen telefonbank såg jag.