• 4
  • 5
2010-07-23, 17:33
Medlem
stillsams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JmSevoro
Vet att denna tråd är gammal men tänkte endå komma med min åsikt.

...

Iaf så kollade jag efter ny bank och frågade morsan vilken bank hon tyckte var bäst då hon har en massa olika banker och testat andra banker som hon inte har kvar. Hon tyckte iaf Forex Bank och jag skaffade konto där med bankkort och jag trivs skit bra där och jag diggar speciellt deras öppettider som är även på helger på många ställen där dom har sina kontor.

Forex Internetbank är doc inte speciellt bra enligt mig, har inte hunnit testat den så mycket än men man kan ju göra betalningar och sånt skit utan problem men deras inloggning är inte speciellt skoj eller bra.

Dom kör med engångskoder endast och du måste ha det pappret för att kolla koderna om du vill in på banken. Du har ingen chans att kolla saldo och sånt på kontot via internetbanken utan att använda engångskod.

Jag måste säga att jag tycker forex är helt värdelöst. Efter att ha varit kund där en kortare period bytte jag snabbt därifrån igen. Ett exempel var att betalningar via kort ibland tog lång tid innan de bokfördes, speciellt köp på systembolaget kunde ta evigheter.
Tacka vet jag storbankerna som har utvecklade system.

I en normal bank går överföringar mellan konton i samma bank omedelbart. Hos forex gjorde jag överföring mellan egna konton via internetbanken. Pengarna kom fram enligt datorn. Därefter åkte jag till elgiganten för att köpa en dator. Kortköpet nekades, trots att jag nyss fört över pengar. När jag frågade forex om detta hade jag tydligen fört över pengar lite för nyss. Det kunde ta dryga halvtimmen innan pengarna blir tillgängliga för kortköp. Irriterande som fan.
Tacka vet jag storbankerna som har utvecklade system x 2.

Forex internetbank är ett skämt med deras förbannade skrapkoder. Storbankerna med mobilt bankID, dosa och engångskod för enkel överblick är betydligt bättre.
Tacka vet jag storbankerna som har utvecklade system x 3.

Nu var detta några år sedan så det kanske funkar enklare och smidigare idag. Forex har ju till och med byggt upp en egen telefonbank såg jag.
Citera
2010-11-10, 12:50
Medlem
lajders avatar
Jag skulle behöva lite tips här, jag har idag swedbank men tänker byta då dom gör mig så förbannade, dom vägrar ge mig ett VISAkort , eftersom jag inte tjänar 100000 om året, eller är högskolestuderande med CSNinsättning.
Såå, vilken tror ni passar mig bäst , jag vill inte hanågot kreditkort, eller nåt sådant, utan bara jag får mitt VISA, är jag nöjd sen!
Bra om internetbanken är bra också, gör det mesta via nätet.
(sen är det ju bra om kortet är billigt, men det skiter jag faktiskt i..)
Citera
2010-11-10, 13:13
Medlem
Har nu någon inkomst alls?

Danske bank har ju gratis kort och Internetbank. Borde ju funka, antar jag.

Länsförsäkringar, Skandiabanken har gratis Internetbank men man får betala för kortet (iofs inte hos Länsförsäkringar om du fixar försäkringar hos dem, tror jag.)

Betalar du för kortet kan jag inte riktigt förstå varför du inte skulle få ha det. Men folk snackade ju om övertrassering på Swedbank så kanske är därför?

Jag har haft Visakort på SEB utan inkomst.

Vad som helst borde ju funka sålänge det är ett bankkort tycker jag. Låter konstigt.

Personligen tycker jag att Danske banks sidor är rätt svårnavigerade, hur Internetbanken är vet jag inte. Själva grunddesignen är ju snygg vad gäller färgval och så men det är svårnavigerat.
Länsförsäkringars Internetbank har jag inte använt.
Skandiabankens Internetbank är jättetrevlig. De tar 260 kr för att ansluta kort tror jag. De använder dock BankID och kodkort vilket känns tamt och omständigt mot dosa.
Senast redigerad av aliquis 2010-11-10 kl. 13:17.
Citera
2010-11-10, 13:23
Medlem
lajders avatar
Jag vet inte varför dom gör så faktiskt, har kompisar som haft visakort på handelsbanken sen dom var 16!
Har pratat med dom i telefonen dag, och dom säger att det inte är dom som bestämmer, utan VISA, märkligt då att Nordea, S.E.B och Handelsbanken ger ut..

Hur är det med S.E.B, har knappt hört något om den banken :O
Finns S.E.B, Nordea, handelsbanken och swedbank där jag bor, så bra om det är någon av dom :P
Citera
2010-11-10, 14:04
Medlem
Vad hur är det. De är väl ..

Alla de du nämner är ju de fyra stora, så inte så konstigt att de finns. Swedbank, Nordea, SEB och Handelsbanken är väl störst i den ordningen tror jag.

Länsförsäkringar har bankkontor på sina ställen, Danske bank antagligen ännu färre, Skandiabanken har bara ett.

Inget hindrar dig ju från att använda Swedbank för kontorsbesök och något annat för kort, lönekonto och Internetbank.

Jag skulle inte ha Swedbank men om kontor är så viktigt för dig så.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in