2008-09-20, 12:04
Medlem
Fleskroevs avatar
Ja, har haft datorn i över 1 år nu och garantin gäller inte längre(http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=324732) och från första början körde jag utan några tillsatta kylnings system, gick hur bra som helst, drog upp grafiken lite extra.

Sedan började jag märka ett problem :S

Det som flimmrar på skärmen or alla texturer när jag kör prestanda spel, o har till o med börjat nu med sämre spel att bara när jag startar de så börjar det flimmra fast datorn har varit avstängd i ett dygn.

Vad tror ni det är ? Grafik kortet eller cpu ? eller någon annan komponent kanske, hjälp!

Och vad ska jag köpa för nytt grafik kort om det är det, vill inte ha ett för dyrt, men det ska funka bra till spel.

Tacksam för svar
Citera
2008-09-21, 17:51
Medlem
Kolla efter damm, det låter dock som om grafikkortet inte mår så bra så testa att underklocka det.
Citera
2008-09-21, 18:02
Medlem
Det låter som om ditt grafikkort blir för varmt. Det kan bero på att det är igensatt med damm, men det kan också bero på att din datorlåda fått sämre luftgenomströmning. Köp tryckluft på burk och blås rent allt som du hittar. Hjälper inte det, så kan du testa och se om det blir bättre med sidan på datorn av, det brukar göra grafikkortet svalare. Hjälper inget av detta, så kan det vara så illa att grafikkortet håller på att kasta in handduken. Det är dock ganska ovanligt, utan troligtvis är det bara dammigt.

/Hast
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in