2008-09-19, 19:47
Medlem
Jag funderar på skicka efter en Fender CD-60 (aukustisk stålsträngad gitarr)
ifrån musikbörsen på nätet.

Frågan är om det finns stor risk att man får en skadad gitarr på köpet ?
Gitarrer är ju ganska ömtåliga och speciellt aukustiska, någon här som har erfarenhet av detta ?
Citera
2008-09-19, 19:57
Bannlyst
Beställde en gura för 15tusen från USA, tog 3 dagar ingen skada skedd. Dom skickar inte direkt den oskyddad om man säger så
Citera
2008-09-19, 20:01
Medlem
om det inte är en vänsterhänt gitarr du beställer eller så tycker jag att du ska be dem skicka den gitarren till din närmaste musikbörsbutik, så att du får se hur den är irl .
Annars är det väll garanti? No probs.
Citera
2008-09-19, 20:16
Medlem
Noetlovskijs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Randyrhoads22
Beställde en gura för 15tusen från USA, tog 3 dagar ingen skada skedd. Dom skickar inte direkt den oskyddad om man säger så

Varifrån? Affär alltså!
Citera
2008-09-19, 20:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Noetlovskij
Varifrån? Affär alltså!

Nu ger jag honom lite gratis reklam .

WWW.Dobermanguitars.com

Custom made gitarr, tog ett tag för honom att bygga men fan så bra den blev.

Fick bilder 1 gång i veckan på hur den såg ut osv, riktigt trevlig kille. Skickade med Fedex, gick över helgen, kostade 50 dollar ingen taxkonstand eller något.
Citera
2008-09-19, 21:35
Medlem
mightywarriors avatar
Beställde själv från musikbörsen förra veckan och allt låg i en rätt så tjock kartong. Det var alltså en brun kartong från musikbörsen med varans originalbox inuti.
Citera
2008-09-20, 00:28
Medlem
rootswallers avatar
personligen tror jag inte det är någon fara gällande skador. däremot är jag väldigt osäker på huruvida du ska köpa en gitarr utan att ha provspelat den först. jag skulle iaf aldrig köpa en gura utan att ha provspelat den först:S
Citera
2008-09-21, 18:26
Medlem
Phamaruss avatar
Det är nog lugnt, kartongen är ganska stabil. Dessutom lär du bara få en ny gitarr om något går sönder i frakten.

Kan även påpeka att http://www.musikshopen.com/ är billigare än börsen på gitarren, fri frakt i Sverige också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in