Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-09-19, 22:32
  #13
Medlem
byyys avatar
Tycker det smakar barr och skog för det mesta. Alltså inte så mycket snussmak. Så nej, gbg rape tilltalar inte mig ;(
Citera
2008-09-19, 23:43
  #14
Medlem
General i götets avatar
Tackar för era åsikter.

Nu har jag smakat, och vad skall man säga. Barr... Helt ok dock men inte i närheten av General och Ettan. Gött att byta av med ibland kan jag iaf tänka mig
Citera
2008-09-22, 19:44
  #15
Medlem
Nojlagets avatar
Jag tycker Göteborgs Rapé vit är god. Ett perfekt "friskt" komplement att varva med då jag mest snusar Grov annars.
Citera
2008-09-22, 20:15
  #16
Medlem
G.Gs avatar
Jag snusar bara Rapé. Tycker det har en fräsch smak och lukt och eftersom jag nästan bara snusar white så är rapé som gäller!
Citera
2008-09-22, 20:20
  #17
Medlem
mo0kies avatar
Lingon..va e det för skit?
Har snusat original rapén i hur många år som helst.Bara den som gäller för mig.
Den e fin fin.
Citera
2008-09-22, 20:23
  #18
Avstängd
Bizarres avatar
Snusar bara ibland, men då blir det alltid rappe.. Smakar rätt friskt på nåt sätt.. Helt klart den goaste snusen enligt mig..
Citera
2008-09-22, 20:25
  #19
Medlem
Adversariuss avatar
Köpte min första dosa Rapé White idag, och det är bland det bästa jag snusat, vid sidan av Granit White. Vet inte varför jag utvecklat en dragning åt White... Det är godare helt enkelt, fräsch tallbarrsmak, mjuka och formbara påsar som ligger bra i munnen till skillnad från t.ex. Grov Portion som alltid är stenhårt ihoptryckta... Känner också av nikotinet väldigt bra, vilket jag av någon anledning inte gör med Grov, även om jag förmodar att det är starkare. General tenderar jag dock att må illa av, av någon anledning.
Citera
2008-09-22, 20:29
  #20
Medlem
Det är just att den är fräsch som gör den så attraktiv.
Jag tycker rapé luktar te och smakar en daggstänkt
barrskog. Hur nu det smakar.
Citera
2008-09-22, 20:38
  #21
Medlem
TroyMcLures avatar
Göteborgs är helt okej. Men gillar vanlig portionssnus mer (ej vit). General portion är fint. Knox portion är ett bra och billigt substitut till General. Ungefär samma konsitens och styrka. Själva smaken från General är dock härlig men flyktig. Försvinner kvickt och vill man spara en tia per dosa föredrar jag nog en billigare variant. Men håller med om att det är mycket barrsmak i Rapé. Men gott ändå.
Citera
2008-09-23, 20:29
  #22
Medlem
G.Gs avatar
Kom på en grej idag som jag stört mig på en tid, påsarna spricker i sömmarna när man knådar dom till läppformen. Nån mer som uppmärksammat det? Jag tycker speciellt att det är Rapé som det händer på.
Citera
2008-09-24, 08:20
  #23
Medlem
Voldos avatar
Rapé är enligt mig gott någon gång ibland, men som med alla snussorter med speciell smak (som lingon, lakrits etc) så tröttnar jag jävligt snabbt.

Varje gång jag eller någon vän har köpt en dosa rapé har det alltid varit någon prilla som är sönder, har inte en aning om varför. Sen är påsarna så jävla hårda också, alltid undrat varför de är så överdrivet kompakta? Någon som vet?
__________________
Senast redigerad av Voldo 2008-09-24 kl. 08:22.
Citera
2008-09-24, 08:21
  #24
Medlem
Voldos avatar
Helvete, dubbelpost. My bad.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback