Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-09-19, 09:06
  #1
Medlem
tetZIXs avatar
Har ett besynnerligt problem jag aldrig stött på. En av burkarna hemma, som fungerat fläckfritt (P4) sedan två år tillbaka vägrar att starta normalt. Inget händer när man trycker på power on - förrän efter ca. 5 sekunder, då vaknar den plötsligt automagiskt till liv.

PSUn är 2 år och fläktarna mindre än ett. Inga övriga problem med den.

Antar att jag får svaret att det är nätagget som börjar kajka ur men det kan ju vara värt att fråga.
Citera
2008-09-19, 09:11
  #2
Medlem
espen21s avatar
Måste du hålla inne knappen i 5 sekunder? Eller trycket du en gång, väntar 5 sekunder, och datorn startar?
Citera
2008-09-19, 09:25
  #3
Medlem
tetZIXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av espen21
Måste du hålla inne knappen i 5 sekunder? Eller trycket du en gång, väntar 5 sekunder, och datorn startar?

Trycker en gång, väntar 5 sekunder, datorn startar.
Citera
2008-09-19, 09:27
  #4
Medlem
så jävla lustigt. men antar att det har nåt med psu:n att göra.
Citera
2008-09-19, 10:32
  #5
Moderator
MondoBizarros avatar
Instämmer med föregående, måste vara nåt med nätagget.
Iom att datorn är några år gammal kommer du säkert ganska billigt undan ändå, eftersom du inte lär behöva något 700w direkt.
Citera
2008-09-22, 11:02
  #6
Medlem
tetZIXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MondoBizarro
Instämmer med föregående, måste vara nåt med nätagget.
Iom att datorn är några år gammal kommer du säkert ganska billigt undan ändå, eftersom du inte lär behöva något 700w direkt.

Japp, nu lade enheten av för sista gången. Hade bråttom och stoppade in delarna i en annan liten burk istället...

Apropå: Då jag inte hade tid att montera in ett nytt ringde jag ett lokalt företag och fick den facila offerten på +1000:- för 300W PSU och inmontering. Skrattade i luren och lade på.
Citera
2008-09-22, 15:41
  #7
Medlem
Sikkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tetZIX
Japp, nu lade enheten av för sista gången. Hade bråttom och stoppade in delarna i en annan liten burk istället...

Apropå: Då jag inte hade tid att montera in ett nytt ringde jag ett lokalt företag och fick den facila offerten på +1000:- för 300W PSU och inmontering. Skrattade i luren och lade på.

Undrar om det var prutbart haha fyfan vilket ockerpris!!
Citera
2008-09-22, 16:16
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tetZIX
Japp, nu lade enheten av för sista gången. Hade bråttom och stoppade in delarna i en annan liten burk istället...

Apropå: Då jag inte hade tid att montera in ett nytt ringde jag ett lokalt företag och fick den facila offerten på +1000:- för 300W PSU och inmontering. Skrattade i luren och lade på.


oh fyfan.

det finns folk till allting.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback