Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-02-14, 01:11
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tvilling69
Jag lider med alla er seriösa telefonförsäljare för att Qall och alla andra oseriösa lurendrejjare har förstört för er. Jag har råkat ut för Qall och nictrade själv så jag ber om ursäkt om någon av er har ringt/eller kommer att ringa mig och jag ber er dra åt h..vete! Händer det er någon gång så skänk en tanke till Qall, Nictrade, ment månadens entrepreneur och alla andra skojjare i eran bransch.


Hej! Har du qall fortfarande??
Pm:a mig så kanske jag kan hjälpa dig..

MVH nattttte
Citera
2010-02-21, 22:11
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nattttte
Mera mobil och Qall telecom AB sitter bara på samma plats.

Lyssna hur det låter.

För det andra så är Qall garanterat en av sveriges dyraste operatör och inte alls bra i nätet.

Mobivox har samma avtals vilkor undrar om dessa är i samröre tror jag.


Jag har fått höra denna smeten av en gammal mera mobil försäljare:¨

Mera Mobil blåste allt o alla,
Telenor flippa skicka en stoooor faktura bolaget kursa.
Mera mobil drar då igång Qall Telecom AB och börjar blåsa företagare där, (tror även dom dragit igång mobivox).

Kort och gott man bör ej ta tjänster av dessa bolag om man vill vara nöjd med tjänsterna.


Jag jobbar som Telecom konsult med dom tre bolagen Tele2, Telenor och Telia tycker att man bör hålla sig till dom största för att få absolut bästa produkter och vara nöjd i slutändan.

Dom Qall kunder jag stött på har fastpris och ligger på 1500-3 000kr/mån de kan man ju inte kalla fastpris.

Läser ni på hemsidan så hittar ni att 077 samtal debiteras utöver fastpriset alltså ringer ni till deras kundsupport från er qall telefon så debiteras ni.

Smart sätt att ta betalt för kundtjänst ännu en gång.


Åter tillbaka till vad jag har hört om hur dessa människor har tänkt att tjäna mera pengar.


Efter att mera mobil kursade så hörde en bekant att dom skulle starta ny operatör Qall telecom och blåsa företagare,
Sen när dom inte mer kan använda bolaget qall telecom ab och sälja med skulle dom starta ny operatör o ´´hjälpa´´ qall kunderna att bli av med qall, med andra ord dom skulle flytta över qall kunderna till sin nya operatör och blåsa dom där.

så ser upplägget ut som jag har hört det.

Sen skulle det nu vara så att det finns ngn stackare där ute som blivit blåst av dessa skojjare och vill ha lite tips o tricks för att komma från Qall Telecom AB.

Så får ni maila mig på Natanael.johansson@Gmail.com.
Jag kallas Natte o får tacka för mig.



Vill bara påminna allt o alla om att detta enbart är spekulationer och funderingar är det någon som har något annat att säga så ut med språket men det flesta tyder på detta.
Men man kan ju ha fel.
Citera
2010-05-19, 15:53
  #27
Medlem
Spaceys avatar
Lite tankar från någon som f.n. jobbar för Communify (f.d. MobilDirekt Sverige som är den enda(?) återförsäljaren av Qall)

På ytan kan jag säga att det är som vilket callcenter som helst; personalomsättningen är mkt hög folk går och kommer till höger och vänster, mycket säljsnack, lovord om rikedomar och snabba cash m.m. ännu mer hjärntvätt då det är möten minst 2 ggr om dagen där försäljningschef(erna) hjärntvättar mer för att man ska sälja.

Blev lovad en garantilön efter en provanställning på 2 veckor, enligt våran försäljningschef så var detta något nytt men om ni googlar lite så kan man se att man höll på med detta redan på MDS, så det va lögn #1.. Det 2:a problemet med garantilönen är att man måste ha sålt minst 7 abonnemang för att få tillgång till den vilket motsvarar 8000-9000 i provision vilket är det garantilönen ligger på, så det är egentligen bara en annan bluff för att få det att låta bra. Det går att tjäna pengar och det finns många som gör det; men när det kommer till Qall så är det mkt bluff & båg har själv talat med nuvarande kunder som blev lovade fasta avgifter på c.a 279-300 i månaden men sedan har de hamnat på närmare 500-600 i månaden. Mobiler och bärbara datorer skickas med men det är gravt inbakade i priserna så det är inget att hurra över, kan inte kommentera över kundtjänsten eftersom jag inte jobbar med det.

Om ni har några andra frågor kring Qall så fråga på så ska jag försöka svara till bästa förmåga.
Citera
2010-06-02, 02:11
  #28
Medlem
Klobbs avatar
Jag testade på telefonsäljarjobbet för ett tag sedan hos ett företag som heter Insales som är återförsäljare för bla Qall telecom och nån pensionsgrej.

Slutade efter två dagar eftersom jag inte ville sitta och lura folk. Man skulle bland annat säga att "Ditt abonnemang kostar ju redan 180:- i månaden, bara i fast pris". Oavsett vad kunden hade för operatör. Chefen sa att man inte skulle ge kunden några alternativ till att köpa.
Citera
2010-07-10, 23:26
  #29
Medlem
Persson__s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nattttte
Och jag har lärt mig att ju ärligare man är desto längre stannar man i branshen.

Du har fel. Ju mer du säljer desto längre stannar du i branschen, förresten har Qall förbättrats på senare dagar och är inte ett företag som lurar kunder, lika mycket som telia eller telenor i så fall, kunder är dummare än vad man tror.
Citera
2010-09-28, 20:22
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Persson__
Du har fel. Ju mer du säljer desto längre stannar du i branschen, förresten har Qall förbättrats på senare dagar och är inte ett företag som lurar kunder, lika mycket som telia eller telenor i så fall, kunder är dummare än vad man tror.

Vaddå dumma ? antar att du är försäljare. Det är en jävla cynisk syn på människor, antar att det är en sån som du som lurade min 83 åriga dementa svärmor att byta abonnemang till qall.
Citera
2010-09-28, 20:25
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gb85
Antar att dom drar nytta av folk som går efter "vad dom sa". Självklart säger en säljare att hans vara är bättre eller billigare än en konkurrents vara för att du ska köpa den.
Bindningstiden sa dom garanterat också i det muntliga avtalet ni spelade in, och som ni har gått med på, likaså att ni får en högre månadskostnad för era nya mobiler som alltid ska med i avtalet. Om det inte sades i avtalet är det bara att be dom dra åt helvete.
F.ö tycker jag att du får skylla dig själv!

Tycka vad man vill om telefonförsäljare, de må vara svin som stör och lurar folk, men man får fan skylla sig själv om man inte kan ta reda på fakta innan man ingår ett avtal. Finns av någon märklig anledning hur många trådar som helst där det är så synd om ts, för att den elaka telefonförsäljaren lurades. Jävla puckon! Tacka nej, alternativt be dom att återkomma EFTER att du kollat priser och villkor.
Du tycker alltså att en 83 årig, dement kvinna är ett pucko för att hon blir blåst av en driftig samvetslös 20 åring. Hoppas det drabbar din morsa.
Citera
2010-09-28, 22:06
  #32
Medlem
Forbliranonyms avatar
Prov jobbade på detta skit bolag i två dagar innan jag slutade, fy fan vad dom lurar folk. jag kunde seriöst inte sova på nätterna. Hoppas ägaren får ett rejält straff vet dock inte för vad!
Citera
2010-12-14, 17:23
  #33
Medlem
Ska på jobb interjuv där imorgon.

Jag skiter i, jag kommer övertyga alla era mammor till att binda upp sig 36 månader till nåt skit dom inte ens behöver, och jag kommer göra det bra. Sen gå hem och sova som ett barn.
Citera
2011-04-27, 21:26
  #34
Medlem
Telia har fått upp ögonen för detta företag och de som råkat ut för dem och är Telia-kunder uppmanas att skicka in sin berättelse till abuse@telia.com. Jag fick bra hjälp och allt tänkbart stöd från Telia då jag ringde deras kundtjänst.
Citera
2011-04-28, 19:34
  #35
Avstängd
Har Ni glömt Access2 Telecom - det är samma skit.

Hur många av dessa skojarföretag drivs av Främmande Fåglar - både Qall och Access2 gör det visst.

Mobivox gjorde det väl också (Rolf) Carlos (Gustafsson) låter väl inte infödingskt - någon som vet något om denne som har sitt finger med i Finnmobil? 118218 mfl
Citera
2011-06-13, 23:40
  #36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forbliranonym
Prov jobbade på detta skit bolag i två dagar innan jag slutade, fy fan vad dom lurar folk. jag kunde seriöst inte sova på nätterna. Hoppas ägaren får ett rejält straff vet dock inte för vad!

Här kommer ett stort HA-HA i ansiktet på alla dom som blivit "lurade" och sen går runt och whinar sönder om det. Varje kund har 1000 möjligheter att dra sig ur innan abbonemang tecknas. Kund måste dessutom svara JA på allting man säger under inspelning. I de flesta fall händer det att säljaren rabblar så snabbt att ingenting hörs. Jaha, då är det ju inte heller ett giltigt avtal heller.

Så varför skicka in papprena och bli ruinerad för 3 år framöver, för att ha något att klaga på?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback