2002-09-28, 17:19
äldre konto (old)
Ej medlem
pbjt skrev:

>>Angående metallen försvinnande. Vad skulle de göra med metallberget. Samla det på hög? Självklart säljs det ju direkt med tanke på de volymer vi pratar om. Att ifrågasätta vad som hände med metallen är ju inget argument. Det är ju självklart att de skall sälja skroten.<<

Tycker bara att det är väldigt underligt att inga som helst utredningar kring WTC fick göras, Bush vägrade tillåta detta.

Kongressen har nu gett sitt godkännande till ordentliga utredningar för att komma fram till exakt v a r f ö r tvillingtornen kollapsade...

Republikanen Anthony Weiner anmärkte ju för ett par veckor sedan på att hela 80% av stålet i WTC i rekordfart såldes bort som skrot, innan några utredningar skulle hinna tillsättas...
2002-09-28, 17:29
äldre konto (old)
Ej medlem
en fråga som skall ställas är i så fall varför de skall göra en undersökning. För att se om det var flygplanen som orsakade kollapsen eller för att se hur de kan förhindra liknande katastrofer i framtiden.

Nu vill jag inte ha en källa till en obskyr hemsida utan skall du referera så får du fasiken göra det till en trovärdig källa.

För mig är det självklart att ett flygplan av en 767:as storlek kan krasha WTC. Att sedan stålet såldes är för mig helt naturligt.

Nu skall jag även gå mot mina hårda källprinciper och göra en något tveksam källhänvisning. Har helt enkelt inte tid att leta reda på den. Men jag såg på Ciscovery för några veckor sedan en dokumentär om just hanteringen av skrotet från WTC. Och där var de tydligt att de analyserade järnskrotet, forskaren var till och med från mellanöstern (ej israel). Vidare visade de hur de sållade allt skrot för att hitta ledtrådear och kvarlevor. Platsen som detta gjordes på var ett stort område i runt Newark om jag minns rätt. Så att ingen analys av skrotet skall finna tror jag inte. Men måste återigen be om ursäkt för min hantering av kallor, men tyvärr har jag inte tid då sprit är mycket roligare än detta en lördagskväll.

Sen så tycker jag att du, Chockad, borde gå ut och ta en tokfylla ikväll för att kunna tänka på något annat än detta ett tag.
2002-09-28, 17:48
äldre konto (old)
Ej medlem
pbjt skrev:

>>Men jag såg på Ciscovery för några veckor sedan en dokumentär om just hanteringen av skrotet från WTC. Och där var de tydligt att de analyserade järnskrotet, forskaren var till och med från mellanöstern<<

Du talar sanning, jag läste om detta i det näst sista numret av Illustrerad Vetenskap.

Klart som attan att dom fixar ihop ett TV-program där dom försöker få det att framstå som om dom verkligen hade gjort grundliga utredningar, för att dom massiva misstankarna runt om i världen ska lägga sig...

Hade det varit sant, såsom programmet gjorde gällande, så hade inte New Yorks brandmän behövt anstränga sig för att skicka petitioner till Senaten...

http://fe.pennnet.com/Articles/Article_Display.cfm?Section=OnlineArticles&Sub Section=Display&PUBLICATION_ID=25&ARTICLE_ ID=131225

http://fe.pennnet.com/Articles/Article_Display.cfm?Section=OnlineArticles&Sub Section=Display&PUBLICATION_ID=25&ARTICLE_ ID=130026
2002-09-28, 17:54
äldre konto (old)
Ej medlem
Hinner inte nu kollar detta i morgon...

ha det gott och lova mig att ta en bläcka ikväll. Fin beatthet av detta ämne är definitivt inte hälsosamt. *ler*

Men jag lovar att läsa länken i morgon och ge min objektiva bedömning på dess innehåll.
2002-09-28, 21:06
Bannlyst
Ärligt bryr er inte om WTC skit den jävla grejjen..ingen brydde sig när de blev jordbävning i turkiet eller indien då det dog ca 45000männsikor tillsammans medans WTC dr det dog bara 3000..
2002-09-28, 22:16
äldre konto (old)
Ej medlem
Sakademus. Beror främst på att det var terrorister i det ena fallet och naturen i det andra.

Visserligen beror det givetvis på att det är ett I land osv osv, men främst på att det var terrorism.
2002-09-28, 22:46
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Jadu Cineasten, jag vet inte i vilken byhåla du är uppväxt i, men där jag växte upp var det kommande mordet på Palme ett vanligt samtalsämne, både i skolan och hemma. Man spekulerade i ifall han skulle skjutas med en pistol eller automatvapen, och de flesta gissade på en pistol.

Man frågade Christer Petterson vilket vapen han trodde skulle användas på det kommande mordet på Palme och han svarade något kryptiskt:

"Ska man göra ett sånt jobb ska man göra som Clintan, asså"

Vad han nu mena med det...

Vill du kalla Stockholm för byhåla så varsågod. Kan du inte komma med lite källhänvisningar ? Du brukar vara duktig på att hitta artiklar,siffror och statistik om allt möjligt. Varför skulle någon ha frågat Christer Pettersson om det kommande Palmemordet? Vem bryr sig om en simpel pundare från Rotebro,Sollentuna eller vart han nu bodde vid tidpunkten?
2002-09-29, 01:01
äldre konto (old)
Ej medlem
Apropå det jag försöker påvisa skulle vara någon form av knäpp konspirationsteori:

http://www.cooperativeresearch.org/completetimeline/

""You might call some or all of this "conspiracy theory." The term "conspiracy theory" is bandied about to discredit ideas that run counter to what is widely believed. But sometimes the official story turns out to be a lie - look at what the Nixon Administration was claiming and the press generally reporting when the Watergate story was in its early stages, for instance. The alternative to conspiracy is coincidence theory. At some point, when enough "dots" line up, the thought that everything is just coincidence becomes the wildest theory of all.""
2002-09-29, 01:16
äldre konto (old)
Ej medlem
Känsliga frågor

Apropå det amerikanska luftförsvaret som stod helt stilla i EN och HALV TIMME, alltså lika lång tid som en fotbollsmatch tar, under tiden som attackerna pågick. Kan någon ge ett bra svar på någon av följande 7 frågor kring detta. Hämtat från:

http://www.unansweredquestions.org/topic.php?tid=45

1) How is it possible that Norad failed to even intercept any of the first three planes, in particular, the plane that hit the pentagon? Why were planes scrambled from locations and at times that made interception almost impossible? Why has there been no in depth coverage or investigation of these spectacular failures?

2) Why didn't the air force fly any jets along any of the four airliners, or even attempt to follow the hijacked planes. This was done very quickly when professional golfer Payne Stewart died in a plane crash.

3) Andrews Air Force Base is a huge military installation just 10 miles from the Pentagon. On 11 September there were two entire squadrons of combat-ready fighter jets at Andrews. Their job was to protect the skies over Washington D.C. They failed to do their job. Despite over one hour's advance warning of a terrorist attack in progress, not a single Andrews fighter tried to protect the city. The FAA, NORAD and the military have cooperative procedures by which fighter jets automatically intercept commercial aircraft under emergency conditions. These procedures were not followed." If the FAA is required by law to notify the US government of a reported hijacking, as they did before the first hit at the WTC, why then, with well over half and hour before the attack on the pentagon, were no preventive military actions taken by Andrews Air Force Base?

4) After George W. Bush was first informed about the crisis in New York, (around 9am) why did he not immediately make a change in his schedule, and begin direct consulations with the NMCC, National Security members, and give the authorization to shoot down any other suicide planes?

5) Why does it appear that routine air defense procedures were repeatedly and flagrantly violated on Sept. 11th? Why has the military/administration refused to give any of the details of the fighter-response, beyond the planes supposedly sent from OTIS and LANGLEY? Are we to believe that those planes were sent at all?

6) Why have the conversations between the FAA, Air Traffic Control, and the hijacked planes not been made public? In particular: When did ATC officials observing Flight 11 first inform their superiors that the plane was in trouble? Did they try to contact local Airforce Bases? How soon after first being informed of the hijacking, (8:38) did NORAD inform the National Military Command Center (NMCC) in the Pentagon?

7) After the NMCC "crisis-action team" was "up," (at 8:50am) knowing that one hijacked plane had crashed into the World trade Center, and that another hijacked plane was within 50 miles of New York city, why did the NMCC not declare a state of emergency? -and order as many fighters as possible (in the area) into the air?

Någon som ids svara på någon av dessa känsliga frågor?
2002-09-29, 13:17
Moderator
-Info-s avatar
Cineasten, men det är svårt att hitta källor eftersom det gått så lång tid. Men jag tror Chockad kan bistå dig med lite källor... Han verkar mer insatt i sådana här saker än jag...

2002-09-29, 14:52
äldre konto (old)
Ej medlem
Här kommer några fantastiskt välunderbyggda artiklar som på ett mycket
ingående och trovärdigt sätt bevisar att det måste ha givits order från
högsta ort att inte genskjuta med några plan, när attackerna pågick:

http://emperors-clothes.com/indict/indict-1.htm

http://emperors-clothes.com/indict/indict-2.htm

http://www.emperors-clothes.com/indict/faq.htm

http://emperors-clothes.com/indict/update630.htm

Faktum är att luftförsvaret stod helt stilla i 1 TIMME och 25 MINUTER efter att först ha blivit varse kl.08.10 om den första kapningen, och väntade med att lyfta sitt första jaktplan till kl.09.35 då kuppmakarna var i färd med att slutföra sitt verk...

Det är helt enkelt OFATTBART; under ungefär en lika lång tid som en hel fotbollsmatch pågår, syntes det inte till ETT ENDA jaktplan i New Yorks eller Washingtons luftrum, allt medan attackerna pågick...

Vad kan man dra för slutsatser av det?
2002-09-29, 14:58
Moderator
-Info-s avatar
Jag har inte sett till ett enda svensk jaktplan idag. Innebär det att det snart kommer krascha ett Boeing 757 i mitt hus?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in