Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-09-17, 00:41
  #25
Medlem
Exabytes avatar
Om en sköterska skrev det där, borde hon åtminstone inte ha använt en BLÄCKpenna då istället för blyerts? Blyerts kan ju vem som helst sudda ut för att fylla i med valfri text.
2008-09-17, 00:48
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SionsDiamant
Jo. Som sagt, "I want to belive" . För övrigt vill jag varna TS för att du lämnat ut ganska mkt info om dig själv, kan nog vara svårt att behålla anonymitet i fortsättningen om du inte tänker på det *(intyget innehåller MYCKET info för den som vet var den ska leta.)


Ja, ta bort det Treo.
2008-09-17, 02:02
  #27
Medlem
gizas avatar
Kul att läsa att det går bra för dig Treo, och att du nu verkar ha kommit på rätt köl känslomässigt.

(Fö beskrivningen av hur du upplevde ångesten när du blev intagen och glädjen när du blev frisläppt är till punkt och pricka identiskt med hur jag upplevde det när jag blev tvångintagen på psyket för tio år sedan. )
2008-09-17, 10:59
  #28
Medlem
NorrMoppens avatar
Heja Treo!

Jäkligt kul tråd och man kan inte fatta sympati för dig även om du i flera avseenden varit lite mer klantig än vad man behöver.....

Men visst tycker jag ändå att du skulle få lyckas få till det även om jag tror att det är kört med den bruden för dig. Men det finns ju för fan massor av andra... "missar du en står dig hundra åter, kysser du en står hundra och gråter".

Håll oss uppdaterade!
Citat:
Ursprungligen postat av SionsDiamant
Jo. Som sagt, "I want to belive" . För övrigt vill jag varna TS för att du lämnat ut ganska mkt info om dig själv, kan nog vara svårt att behålla anonymitet i fortsättningen om du inte tänker på det *(intyget innehåller MYCKET info för den som vet var den ska leta.)
Nä, där har du fel. Intyget innehåller inte särskilt mycket information och det som framkommer ger inte särskilt mycket att hugga tag i. För att komma vidare krävs att man har tillgång till avdelningens register och på så sätt se vem denne "Marcus" är och vad han lider av. Detta kan man endast göra om man jobbar inom just den enheten (Allmänpsykiatrisk slutenvård).

En annan möjlighet är att ringa till enheten och bluffa, till exempel genom att utge sig för att vara "Marcus" och säga sig ha tappat bort tiden för återbesök. Med lite tur kanske man då kan få reda på åtminstone efternamnet. Men så mycket längre kommer man nog inte.

Tilläggas kan att för det sista behöver man ringa max 3 samtal eftersom loggan tillhör X läns landsting och den aktuella enheten enbart har verksamhet på tre orter: K-d, K-n och A-a.

Men om det är någon som utifrån uppgifterna i denna tråd kan komma längre så får denne naturligtvis berätta hur. Självklart utan att outa Treo

Citat:
Ursprungligen postat av SionsDiamant
Jag är en av dom som hela tiden har trott på TS, men intygen har fått mig att tveka av följande anledningar:
1) Handskrivet - det mesta idag ligger digitalt
2) Ingen sidfot
Som Treo säger visst är mycket digitalt men ett simpelt intyg/minneslapp för återbesök är inte något som nödvändigtvis måste ligga digitalt. Landstingens datasystem är stora och komplexa system och därför saknas många rutiner för diverse saker. Varenda extra rutiner fördyrar systemet och i en resursknapp verksamhet kommer många enkla rutiner därför att saknas. Därför görs sådana intyg av ofta av vårdpersonalen själv och då blir dom självklart enkla.
2008-09-17, 11:05
  #29
Medlem
SionsDiamants avatar
Jag tänker inte berätta hur men lita på mig, man kan komma långt med de uppgifter som finns i denna och tidigare tråden. Vill inte uppmana någon att göra det och kanske är det därför bättre att ta ner intyget.
2008-09-17, 11:10
  #30
Medlem
nollans avatar
Intyg, schmintyg...

Hur kommer det sig att TS hamnade på psyket? Var det en direkt följd av förra trådens galenskaper? Berätta gärna lite kort.
2008-09-17, 11:13
  #31
Medlem
NorrMoppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SionsDiamant
Jag tänker inte berätta hur men lita på mig, man kan komma långt med de uppgifter som finns i denna och tidigare tråden. Vill inte uppmana någon att göra det och kanske är det därför bättre att ta ner intyget.
Intyget har i det sammanhanget mycket lite att bidra med. Däremot kanske det går att komma längre med uppgifterna i resten av tråden....

Men varför ska vi lita på dig när du inte ger ens några hintar om vilka uppgifter som är möjliga att hugga tag i? För om det nu är så enkelt som du påstår så borde det rimligen finnas många som kan ta reda på dom sakerna relativt enkelt.
2008-09-17, 12:22
  #32
Medlem
En snabb titt på intyget talade om för mig att det var värmlands landsting, och gräver man går det nog att hitta mer uppgifter.

http://www.liv.se/ (loggan i hörnet för er som inte ser det uppenbara)


Kommer inte ihåg om det var akutpsykiatrisk institution det handlade om, men en enkel titt på sidan ger tre orter.

"I Kristinehamn finns en akutpsykiatrisk avdelning och en allmänpsykiatrisk avdelning med 13 vårdplatser vardera. I Karlstad finns en akutpsykiatrisk avdelning med 10 vårdplatser och 3 observationsplatser samt en allmänpsykiatrisk avdelning med 13 vårdplatser. Arvika har en akutpsykiatrisk avdelning och en allmänpsykiatrisk avdelning med vardera 10 vårdplatser."

So, kanske bäst att ta bort som sion skriver.
__________________
Senast redigerad av brize 2008-09-17 kl. 12:45.
2008-09-17, 12:46
  #33
Medlem
Flakons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nollan
Intyg, schmintyg...

Hur kommer det sig att TS hamnade på psyket? Var det en direkt följd av förra trådens galenskaper? Berätta gärna lite kort.
Herr Treo citrus hamnade på psyket efter att ha hotat med självmord. Detta på grund av att han var deppig över att tjejen som allt handlar om dissat honom på både det ena och andra sättet (vilket hon i och för sig var fullt berättigad till i mitt tycke).

Tråkigt att historian slutade så olyckligt Treo, men du verkar ju vara på bättringsvägen åtminstone.
2008-09-17, 16:36
  #34
Medlem
huggans avatar
Roligt att få en uppdatering. Och skönt för dig att du börjar trilla ner på rätt köl igen. Lycka till i resten av livet!
2008-09-17, 16:59
  #35
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erect
Precis, fast psykvården i byhåla kanske inte har någon PC eller skrivare

Alla intyg, recept osv skrivs ut på skrivare idag.

Byhåla? Värmland är det ju. Syns tydligt på intyget.
2008-09-17, 17:12
  #36
Medlem
Jag tror att allt är sant och det är bara att önska Treo lycka till i sin rehabilitering! Tråden om dig Treo har varit helt fantastisk och man har slitits mellan hopp och förtvivlan, tyvärr blev ju utgången av det hela minst sagt bra men nog har du lärt dig mycket!

Våga inte sluta uppdatera!

MVH Spruttis

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback