2008-11-28, 10:58
Medlem
JamalKamals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Min brors kusin
Cinderella är ju inger kryssningsfartyg, det är ju bara en gammal bilfärja som går i reguljär trafik mellan Stockholm och Mariehamn.

Sen att de flesta passagerarna kryssar fram ombord efter kraftigt alkoholintag är ju en annan sak
Exakt! Det är en flytande bordell med 0.8 promille i genomsnitt.
Citera
2008-11-28, 12:17
Medlem
jasieks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucky_star
Svenska kryssnings fartyg suger. Då är dessa stora båtar i Västindien och Nilen som har balkong hytter mycket mycket häftigare. Så Viking line kan slänga sig i väggen. Och skridskobana, teater, mm

Sant, fast dessa fartyg har ju ingen Håkan! Världens roligaste korkade människa!
Citera
2008-11-28, 17:32
Medlem
Slav3rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jasiek
Sant, fast dessa fartyg har ju ingen Håkan! Världens roligaste korkade människa!

Träffade Håkan i onsdags! Han var riktigt rolig och trevlig!
Citera
2008-11-28, 19:28
Medlem
Jag undrar hur Håkan tycker han framställs på tv...
Citera
2008-11-28, 19:31
Medlem
Kobra_Kajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baruba
Jag undrar hur Håkan tycker han framställs på tv...
Jag tror inte han har några problem med det. Han var med i nått radioprogram här om dagen och sa inget alls om det.
Citera
2008-11-28, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kobra_Kaj
Jag tror inte han har några problem med det. Han var med i nått radioprogram här om dagen och sa inget alls om det.

All PR är bra PR
Han kanske inte inser hur han framställs

Blev lite fundersam hur han egentligen känner för sitt jobb på sjön, i nåt av dom första avsnitten snackade han ju jättebra om sitt jobb, man fick ju färsk frukt och frisk luft. Inga konstigheter
Men nu senast låter han väldigt deprimerad och känner att han skulle vilja ha ett annat jobb, som hantverkare t.ex men det vet han iaf att han inte kommer bli. Eller ett jobb där man får frisk luft som en kyrkogårds-vaktmästare eller vad han sa
Citera
2008-11-28, 23:48
Medlem
WisteriaLanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bella_Donna
*klipp*
Men jag känner ju att jag börjar bli lite polare med dem nu, så jag återkommer med fler rapporter!

Bella_Donna/Er länk till det vackra folket

*applåd* En direktrapport från kändis-Sverige Träffar du dom igen så hoppas jag att du snackar med dom en gång till, du har ju sas "fått in en fot där"..
Citera
2008-11-29, 10:15
Medlem
Snoppzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kobra_Kaj
Nej, sedan - vad har han att jämföra med? Sin medverkan i Baren. Här får han ju trots allt en central roll i programmen, någon han innerst inne njuter av. Som han själv berättade, han har inte ens gått klart gymnasiet, och funderar över existensiella frågor som "ensamhet" och framtiden. Detta måste vara ett av få glädjeämnen i hans liv.
Citera
2008-11-29, 12:05
Medlem
ErikJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucky_star
Svenska kryssnings fartyg suger. Då är dessa stora båtar i Västindien och Nilen som har balkong hytter mycket mycket häftigare. Så Viking line kan slänga sig i väggen. Och skridskobana, teater, mm

Ok då vet vi. Jag är själv förbannat sugen på att dra på en resa och varken jag eller dom i resesällskap är WT eller liknande. Och vi tycker inte båtarna är speciellt lyxiga heller, vi åker främst med för att få uppleva allt det man ser på tv och får en pratstund med vår underbare Håkan

Underhållningen och tittarsiffrorna är iaf bra på serien. Sen huruvida det är ett schysst fartyg eller inte känns rätt onödigt att diskutera.

Om du köper en bil för 2 miljoner så finns det ju alltid dom som har värre bilar än dig. Men visst är du lika nöjd för det?

Tror du allvarligt att Sverige skulle kunna ha kryssningsfartyg av den typen som de som går i Karibien? Knappast en lönsam affär
Citera
2008-11-29, 13:22
Medlem
volkovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WisteriaLane
*applåd* En direktrapport från kändis-Sverige Träffar du dom igen så hoppas jag att du snackar med dom en gång till, du har ju sas "fått in en fot där"..

Ursäkta att jag är lite efterbliven, men vilka är det ni pratar om? Är det killen med psykoblicken (din avatar) som gifte sig med den där stora paddliknande människan?
Citera
2008-11-29, 14:31
Medlem
Min brors kusins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikJ
Ok då vet vi. Jag är själv förbannat sugen på att dra på en resa och varken jag eller dom i resesällskap är WT eller liknande. Och vi tycker inte båtarna är speciellt lyxiga heller, vi åker främst med för att få uppleva allt det man ser på tv och får en pratstund med vår underbare Håkan

Underhållningen och tittarsiffrorna är iaf bra på serien. Sen huruvida det är ett schysst fartyg eller inte känns rätt onödigt att diskutera.

Om du köper en bil för 2 miljoner så finns det ju alltid dom som har värre bilar än dig. Men visst är du lika nöjd för det?

Tror du allvarligt att Sverige skulle kunna ha kryssningsfartyg av den typen som de som går i Karibien? Knappast en lönsam affär

Sverige hade kunnat haft det idag om inte facken satt sej på tvären på 70-talet. Svenska Amerikalinjens två båtar hade på den tiden mycket gott rykte i världen, när man ville sätta dom under utländsk flagg för att kunna fortsätta verksamheten så blev det stopp och båtarna såldes istället.
Citera
2008-11-29, 15:56
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikJ

Det går faktiskt ett par sådana kryssningsfartyg från Royal Carribean cruises i Östersjön på sommaren. Det var andra sommaren nu sist men det är inte så att dom trampar runt hela sommaren utan dom gör några turer. En sväng som jag funderade på att åka var den som gick Stockholm - Tallin - St. Petersburg - Helsingfors - Stockholm. En annan sväng gick Stockholm - Visby - Holand/Belgien - England eller liknande, men då fick man ta flyget hem eller till England.. Det är inga tvålkoppar det där inte. Det är riktiga stora båtar som är sådär 80 meter längre än största Finlandsfärjorna. Men det kanske blir en resa till sommaren
Senast redigerad av OlleViero 2008-11-29 kl. 15:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in