• 1
  • 2
2008-09-15, 02:54
Medlem
boba fetts avatar
Vet inte om det här är rätt forum, men vi kör:

Nu är det så att jag har betalningsanmärkningar (sen ett par år) och kommer att ha detta i tre år framöver. Det innebär ju vissa problem med att skaffa hemtele-och bredbandsabonnemang. I nuläget står päronen för dessa och jag betalar till dem, men kommer att avböja denna hjälp i fortsättningen eftersom jag känner att det är mitt ansvar och inte deras..

Nu är det inte så att jag avlider utan dessa bekvämligheter, och jag kan ju inte göra så mycket åt det heller (som man bäddar får man ligga). Men jag tänkte som så att om det nu ändå finns nån variant där man kan skaffa dessa saker trots anmärkningar, som inte jag känner till så är det ju synd att inte utnyttja det. Har ju skaffat både hyreskontrakt och Visa-kort, så allt är ju möjligt..

Så, är det nån som har några bra tips? Eller är det bara att bita i det sura gräset?
Citera
2008-09-15, 08:30
Medlem
AnnaAnderssons avatar
Bredbandsbolaget verkar acceptera kunder med betalningsanmärkningar.
http://www.ciao.se/Bredbandsbolaget__Recension_17400

Sen använder sig Telia av desposition för kunder som inte är kreditvärdiga. Så då får du betala en summa innan du får telefon/bredband.
Citera
2008-09-15, 10:35
Medlem
frank_pes avatar
Vet personer som fått bredband och telefoni hos Com Hem som har betalningsanmärkningar men beror kanske på hur stor skulden är?
Annars kan du köpa en dongle för mobilt bredband men blir nog dyrt att använda den med kontantkort.
Hos de jag har bredbandstelefoni betalar man i förväg och fyller på när pengarna tar slut så dom godtar nog dig som kund.
Citera
2008-09-15, 13:58
Medlem
DennisOlofs avatar
AnnaAndersson, precis.

Det ska gå att få via telia ändå, dock är det lite andra regler som gäller. Vet inte vilka men inte omöjligt.

När det gäller bredband kan man kanske dela med någon annan om man nu vill eller om det går. Sedan funkar det ju alltid att skaffa kontantkort. Då kan man ju ta emot samtalen på mobilen utan problem.

Tror det är lättast att få telia telefoni och bredband om man har anmärkningar ev. comhem.
Citera
2008-09-15, 16:22
Medlem
boba fetts avatar
Tack för svaren! Gamla hederliga Flashback.. måste ju erkänna att det är ett starkt skäl till att man inte vill förlora bredbandet.

Men i alla fall, det var ju betydligt bättre än jag trodde. Ser ut som att det nog ordnar sig om både Telia och BB är såpass hyggliga. Nice. Alltid kul att bli positivt överraskad.
Citera
2008-09-16, 00:09
Medlem
DennisOlofs avatar
boba fett, om jag inte minns fel tror jag att just dessa problem med "anmärkningar" har tagits upp på plus några gånger.

Och att många leverantörer som telia och andra bättrat sig genom att fixa så att dem som kommit in i registret ska kunna få rätt till telefoni ändå.

Det sjukaste med betalningsanmärkning om man ligger hos kronofogden är ju att man inte tas bort från registren, politikerna har ju pratar om att införa någon spärr eller så för att företag inte ska kunna kolla mot register. Men det är ändå sjukt att dom inte kan ta bort det.

Staten och deras datorsystem SUGER fett, senaste härvan är ju FÖRSÄKRINGSKASSAN (försökskassa). Usch dom saboterar för alla och vem är ansvarig, som vanligt i staten, INGEN.
Citera
2008-09-16, 11:28
Medlem
Comhem är inget problem , men du får betala för minst 6månader i taget i förskott. Iallfall var det så min kamrat med massor av skuld fick göra.
Citera
2008-09-16, 14:59
Medlem
DennisOlofs avatar
zoloth, tack för informationen.

Det var bra att veta.

Ursäkta mitt tidigare inlägg, lite offtopic.
Citera
2008-09-17, 03:09
Medlem
boba fetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DennisOlof
boba fett, om jag inte minns fel tror jag att just dessa problem med "anmärkningar" har tagits upp på plus några gånger.

Och att många leverantörer som telia och andra bättrat sig genom att fixa så att dem som kommit in i registret ska kunna få rätt till telefoni ändå.

Det sjukaste med betalningsanmärkning om man ligger hos kronofogden är ju att man inte tas bort från registren, politikerna har ju pratar om att införa någon spärr eller så för att företag inte ska kunna kolla mot register. Men det är ändå sjukt att dom inte kan ta bort det.

Staten och deras datorsystem SUGER fett, senaste härvan är ju FÖRSÄKRINGSKASSAN (försökskassa). Usch dom saboterar för alla och vem är ansvarig, som vanligt i staten, INGEN.
Menar du även efter de tre åren när anmärkningen försvunnit? För såvitt jag förstår så är det fritt fram att skaffa abonnemang, ta lån osv. när de tre åren har löpt ut. Så måste det ju vara, annars skulle det ju bli ramaskri i Sverige..

Vad innebär att man är kvar i registret? Vad innebär att kolla mot registret?
Citera
2008-09-17, 10:14
Medlem
DennisOlofs avatar
boba fett, nja.

Nu blir det för mycket off topic. Hör hemma i andra forum.

Jag minns inte, det var något sjukt i alla fall med registrena och om man väl hamnat där, politiker som diskuterade detta och ville inför något. Kommer inte ihåg.

Fråga i politik forumet, någon som kanske har en länk till vad det var.
Citera
2014-01-13, 07:41
Medlem
desammlass avatar
hej någon som kan uppdatera här det är så här att jag hamnat hos kronofogden sen några år tbx jag håller på att betala av men undrar om någon vet vart man kan ha bredband om man är hos kronofogden och håller på att betala av jag har snart betalat av allt föresten
Citera
2014-01-13, 13:59
Medlem
KTKs avatar
Bredband 2.com vet jag en som har med bet. anm. för abbonemang. Dom krävde att han köpte modemet kontant som förutsättning.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in