Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-09-16, 19:05
  #13
Medlem
pythonxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smurfeh
AppleCare kan du inte köpa till den datorn du har nu.

Ang. topcase så byter apple det, bara att slå en signal.


Även efter att garantin gått ut? Låter bra...
Citera
2008-09-16, 20:46
  #14
Medlem
Billy78s avatar
Vad är då det optimala sättet att ladda eller inte ladda batteriet på? Själv laddar jag batteriet när det är tomt, vilket blir ungefär varannan dag,kör datorn utan anslutning 1-3 h/dag Har 101% kapacitet enligt coconutbattery efter 20 mån och 276 laddcykler.
Citera
2008-09-16, 22:32
  #15
Medlem
smurfehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pythonx
Även efter att garantin gått ut? Låter bra...

Provat att googla? Står överallt typ ^^
Citera
2008-09-16, 23:35
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smurfeh
AppleCare kan du inte köpa till den datorn du har nu.

Ang. topcase så byter apple det, bara att slå en signal.

Varför inte? AppleCare kan man köpa ända till 3 år efter inköpsdatum, iom att det endast förlänger garantin och support till 3 år efter köp. Det är ju egentligen bara en bra deal för apple så.

Ang. byta topcase utan garanti kvar så vette fan det. När jag ville byta topcase och en nätadapter förra sommaren så ville de ha ett kvitto och jag är ganska säker på att hon jag lämnade in den till poängterade att jag borde skaffa AppleCare då jag inte skulle kunna göra något sådant efter att garantin tagit slut. Men vad har du hört? Det lät ju bra om man inte skulle behöva garanti kvar men har du någon källa på det?

Mvh//Olliie
Citera
2008-09-16, 23:57
  #17
Medlem
Klaus Kinskis avatar
Sitter på min fars mbp 17" nu och ska själv köpa en 15" när de nya kommer nu till hösten så därför undrar jag, vad är topcase?
Samt hur kollar jag upp hur många laddcykler man har och vad innebär alltihopa egentligen? Kan någon förklara för mig jag är väldigt nyfiken.

tack på förhand
Citera
2008-09-17, 03:18
  #18
Medlem
Sgt John Keels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olliie
Varför inte? AppleCare kan man köpa ända till 3 år efter inköpsdatum, iom att det endast förlänger garantin och support till 3 år efter köp. Det är ju egentligen bara en bra deal för apple så.

Nope. Du kan förlänga din garanti med AppleCare närsomhelst inom den ursprungliga garantitiden på ett år.

/Adrian
Citera
2008-09-17, 05:52
  #19
Medlem
smurfehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olliie
Varför inte? AppleCare kan man köpa ända till 3 år efter inköpsdatum, iom att det endast förlänger garantin och support till 3 år efter köp. Det är ju egentligen bara en bra deal för apple så.

Ang. byta topcase utan garanti kvar så vette fan det. När jag ville byta topcase och en nätadapter förra sommaren så ville de ha ett kvitto och jag är ganska säker på att hon jag lämnade in den till poängterade att jag borde skaffa AppleCare då jag inte skulle kunna göra något sådant efter att garantin tagit slut. Men vad har du hört? Det lät ju bra om man inte skulle behöva garanti kvar men har du någon källa på det?

Mvh//Olliie

AppleCare kan du endast köpa inom första året, och den förlänger med två år från det datum du köpte den.

http://discussions.apple.com/thread....sageID=3409154 där har du lite information angående det, en hel del som påstår det iaf..
__________________
Senast redigerad av smurfeh 2008-09-17 kl. 06:04.
Citera
2008-09-17, 11:56
  #20
Medlem
smurfehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klaus Kinski
Sitter på min fars mbp 17" nu och ska själv köpa en 15" när de nya kommer nu till hösten så därför undrar jag, vad är topcase?
Samt hur kollar jag upp hur många laddcykler man har och vad innebär alltihopa egentligen? Kan någon förklara för mig jag är väldigt nyfiken.

tack på förhand


Äppelmenyn > Om den här datorn > mer info > ström.

"A charge cycle means using all of the battery’s power, but that doesn’t necessarily mean a single charge. For instance, you could listen to your iPod for a few hours one day, using half its power, and then recharge it fully. If you did the same thing the next day, it would count as one charge cycle, not two, so you may take several days to complete a cycle. Each time you complete a charge cycle, it diminishes battery capacity slightly, but you can put notebook, iPod, and iPhone batteries through many charge cycles before they will only hold 80% of original battery capacity. As with other rechargeable batteries, you may eventually need to replace your battery."

Topcase är på den sidan där du har tangentbordet ^_^
Citera
2008-09-17, 14:36
  #21
Medlem
Klaus Kinskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smurfeh
Äppelmenyn > Om den här datorn > mer info > ström.

"A charge cycle means using all of the battery’s power, but that doesn’t necessarily mean a single charge. For instance, you could listen to your iPod for a few hours one day, using half its power, and then recharge it fully. If you did the same thing the next day, it would count as one charge cycle, not two, so you may take several days to complete a cycle. Each time you complete a charge cycle, it diminishes battery capacity slightly, but you can put notebook, iPod, and iPhone batteries through many charge cycles before they will only hold 80% of original battery capacity. As with other rechargeable batteries, you may eventually need to replace your battery."

Topcase är på den sidan där du har tangentbordet ^_^


Tack för svaret! Så ju färre cykler desto bättre antar jag, farsan hade 11 här på sin mbp. Återstående laddning (mAh): 6389.

Varför skulle man vilja byta topcase? nerkladdat eller?
Citera
2008-09-17, 14:44
  #22
Medlem
smurfehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klaus Kinski
Tack för svaret! Så ju färre cykler desto bättre antar jag, farsan hade 11 här på sin mbp. Återstående laddning (mAh): 6389.

Varför skulle man vilja byta topcase? nerkladdat eller?

För att det är en hel del som lyckats få sprickor i det. :/
Citera
2008-09-17, 19:19
  #23
Medlem
smurfehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pythonx
Även efter att garantin gått ut? Låter bra...


Här hittar du även mer, http://www.google.se/search?hl=en&sa...acbook&spell=1
Citera
2008-09-17, 23:27
  #24
Medlem
Carin Götblads avatar
Jag får tacka för infon och bonusämnena.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback